Joep op priveles..

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 25/09/15 09:36

Carobella schreef:Succes met Joep. Al met al al een heel avontuur zo met elkaar.

Wij hebben af en toe een gecastreerde 12 jarige lab in huis. Wat me opvalt is dat hij zo vaak besprongen wordt door andere honden. Volgens een vriendin van mij kwam dat omdat honden die gecastreerd zijn lekker ruiken voor mannetjes en vooral labradors zouden lekker ruiken.

Nou willen wij ook een mannetje, en wellicht komen wij op een dag ook tot de conclusie van castreren (net als baasje van loge dat ook jaren geleden kwam) maar dat rijgedrag is me ook wat. Iets waar ik me tzt nog weleens in wil verdiepen mochten we daar mee te maken gaan krijgen. Maar zo ver is het hier nog niet, eerst maar eens een pup 8)

Gr Caroline

Ja, ze schijnen inderdaad een lekker geurtje te hebben voor de intacte reuen.. Onze vorige lab Lex was ook gecastreerd maar die is gelukkig nooit besprongen door andere reuen. Zal het misschien te maken hebben met de leeftijd waarop de reu gecastreerd is? Te jong misschien?? We hebben onze beslissing genomen puur voor Joep en niet voor onszelf.. Als het niet had gehoeven, dan hadden we het ook niet gedaan! Succes met jullie logé en pupje!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Milou » 25/09/15 11:34

Waarom hebben jullie erg eigenlijk voor gekozen om niet eerst voor een chemisch implantaat te gaan?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Carobella » 25/09/15 11:37

Ik heb eens even snel gegoogled. NIets met leeftijd van castratie te maken maar met het ontbreken van testosteron. De honden gaan anders ruiken en andere mannetjes gaan er anders op reageren. En willen dan hun dominantie laten blijken over de minder dominante hond. Kan wel per hond verschillen maar lijkt wel een ding te zijn wat meer bij labradors voorkomt.

Lees in de snelligheid dat dierenartsen vaak niet meenemen in hun praatje vooraf. Als je hond er echt de dupe van lijkt te worden kan je ook weer testosteron bij laten spuiten. Nou ja tot zo ver mijn snelle internet studie.

Misschien moet ik alsnog maar een teefje nemen :eusashhh: En laten we hopen dat Joep nog mans genoeg blijft om respect bij andere honden af te dwingen.

Ik ben benieuwd wat wij gaan meemaken op dit gebied. Wellicht zie je me hier terug op dit onderwerp over een paar jaar :?

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 25/09/15 14:33

Joep is net mijn Co . En bij ons heeft het zelfs 7 jaar geduurd voor ik hem heb laten castreren. En ik moet zeggen:Had ik dat maar 5 jaar eerder laten doen!

Na jaren van trainen, en tot 2 x toe een implantaat heb ik 3 jaar geleden besloten om hem toch maar "weg te brengen"na het zoveelste incident: Zolang Co onder appel stond ging het wel ,maar de wandelingen werden er niet gezelliger op ,en op een dag ik had de klep van de auto al open om in te laden :peerde Co hem ineens om aan de overkant van de hei een bejaard labradorteefje aan te randen.Ze was net geopereerd aan haar heupen en de eigenaar stond er zowat bij te huilen.En terecht natuurlijk :(

Ik heb vanuit de auto de DA gebeld en die zei :kom morgen maar meteen hoor Wil(hij kent Co ook haha) en het was wel moeilijk om een gezonde reu zn ballen weg te laten halen,maar zoals ik al zei,geen spijt van gehad.

Co luistert veel beter,er worden geen teefjes of Kwees meer aangerand (een Kwee is een reu die dus veel te jong is gecastreerd en daardoor aantrekkelijk voor andere reuen) en vechtpartijen zijn er eigenlijk niet meer geweest sinddien.

Geen reutje die het in zn hoofd haalt om Co te berijden hoor,dat pikt hij niet.

Ik hoop dat je aan mijn verhaaltje ook wat hebt, fijn dat het met Joepie ook beter gaat nu.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Carobella » 25/09/15 19:45

Wanneer is je hond een kwee?

Ik woonde 12 jaar geleden op een flat en dacht ik hoef mijn kat niet te castreren, hij komt toch niet buiten. Maar dat was ook behoorlijk naief. Hij verwilderde soort van, ging enorm zitten mauwen en ging overal piesen. NIet te doen. Volgens DA was ik toen bijna te laat geweest om dit tij nog te keren. Vervolgens altijd een leuke kater aan over gehouden die het 13 jaar later nog steeds heel goed doet (gelukkig nu wel heel veel naar buiten kan). Dus met kat in ieder geval een hele goede ervaring.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 26/09/15 13:00

Milou schreef:Waarom hebben jullie erg eigenlijk voor gekozen om niet eerst voor een chemisch implantaat te gaan?

Daar stuurde ik ook op aan tijdens mijn gesprek met de dierenarts, maar een chemische castratie schijnt qua effect maar 70% van een echte castratie te zijn en dat zou voor Joep niet toereikend zijn. Ik heb nog een second en een third opinion gevraagd, maar iedereen zei hetzelfde. Joep werd zo door de hormonen gedreven dat hij eigenlijk niet veilig loskon en zijn gedrag naar reuen werd alleen maar feller en erger.. En van wandelen met een jodelende, op zijn achterpoten lopende Joep wordt niemand blij.. :( Vandaar helaas onze beslissing om voor een castratie te gaan. Maar tot nu toe absoluut geen spijt van hoor!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Milou » 26/09/15 19:04

Susan78 schreef:Daar stuurde ik ook op aan tijdens mijn gesprek met de dierenarts, maar een chemische castratie schijnt qua effect maar 70% van een echte castratie te zijn en dat zou voor Joep niet toereikend zijn. Ik heb nog een second en een third opinion gevraagd, maar iedereen zei hetzelfde. Joep werd zo door de hormonen gedreven dat hij eigenlijk niet veilig loskon en zijn gedrag naar reuen werd alleen maar feller en erger.. En van wandelen met een jodelende, op zijn achterpoten lopende Joep wordt niemand blij.. :( Vandaar helaas onze beslissing om voor een castratie te gaan. Maar tot nu toe absoluut geen spijt van hoor!

Weer wat geleerd! Wat een ontzettende aanvullen op mijn algemene kennis, dit forum lidmaatschap. ;)
Nooit gedacht dat de werking van een chemische ampul minder zou zijn, maar dat heeft zeker iets logisch.
Wat ontzettend goed dat je je daar zo in verdiept hebt en dat je meerdere experts hebt gevraagd. :klasse:
Daar kan ik ook weer wat mee. Al ben ik momenteel tot de conclusie gekomen dat (chemisch) castreren van Youp nog niet goed voor mij voelt. Ik houd dat :twisted: nog aardig onder controle.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 26/09/15 20:39

Volgens mij is chemisch castreren iets heel anders dan een hormoon implantaat . Bij chemisch castreren kan de reu alleen geen nakomelingen meer maken maar de drift en de daad blijven hetzelfde. Een hormoon implantaat bootst een echte castratie na: zelfs de ballen krimpen tot erwtjes en de drift gaat ook weg.

Wij hebben dit tot 2 x bij Co gedaan en aan de hand daarvan besloten dat hij (voor ons) een veel prettiger gezelschap was dan zonder.
Dus hebben wij hem daarna definitief laten castreren.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/09/15 21:42

Wil enCo schreef:Volgens mij is chemisch castreren iets heel anders dan een hormoon implantaat . Bij chemisch castreren kan de reu alleen geen nakomelingen meer maken maar de drift en de daad blijven hetzelfde. Een hormoon implantaat bootst een echte castratie na: zelfs de ballen krimpen tot erwtjes en de drift gaat ook weg.

Wij hebben dit tot 2 x bij Co gedaan en aan de hand daarvan besloten dat hij (voor ons) een veel prettiger gezelschap was dan zonder.
Dus hebben wij hem daarna definitief laten castreren.

volgens mij niet hoor, chemisch castreren nemt de hormonen ook weg (of weet iprecies hoe het werkt, iig neemt de geslachtsdrift ook af)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Carobella » 26/09/15 22:04

Ik heb vanuit mijn werk soms te maken met mannen die chemisch gecastreerd zijn 8) en daar ligt het geheel aan hormonen dus bij plat. Dus ook de driften ed.

Wellicht dat het op verschillende manieren kan en dat een hormoon implantaat een versie is maar met hetzelfde effect. Maar dan bij een hond



Klinkt als een weloverwogen plan Susan. Wellicht dat de ene hond veel meer testosteron heeft dan de ander. Is bij mannen dus blijkbaar ook zo.

Zo leren we allemaal nog wat op de zaterdag avond :D
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 27/09/15 13:29

Het precieze verschil tussen een implantaat en hormooninjectie weet ik ook niet, maar ik ben wel blij voor Joep dat hij zich nu al veel prettiger voelt dan voorheen.. Het was een lastige beslissing, want je grijpt toch in, in een gezond hondenlijf.. Het is toch een operatie met een narcose! Maar als ik nu al zie dat hij veel onbezorgder en evenwichtiger is en daardoor meer geniet, is het het absoluut waard geweest..
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor sbientje » 27/09/15 14:49

dat vind ik ook hoor, je moet het niet zomaar doen maar als je denkt dat je hond er erg van opknapt, prima toch. Ik zou het zelf ook heel lastig vinden maar als Charlie zichzelf in de weg zit met zn hormonen dan gaat de boel er ook af hoor. Ik hoop wel dat het niet nodig is, maar zo wel, dan wel..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 28/10/15 12:09

Hoe is het nu met Joep? :)
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 29/10/15 08:56

x-YaraYoup-x schreef:Hoe is het nu met Joep? :)

Het gaat uitstekend met onze heerlijke boef... Hij is een stuk kalmer en evenwichtiger, maar heeft nog steeds zijn ondeugende momenten gelukkig.. :D We zijn erg happy met hem en hebben van de castratie geen spijt! Hoe gaat het met jouw Youp??? :)
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Joep op priveles..

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 29/10/15 09:29

Ahh dat is fijn om te horen, super zeg!! :)

Met onze Youp gaat het ook erg goed, zijn implantaat werkt ontzettend goed nu. Hij had alleen dinsdag ochtend wat raars. Een half uur nadat hij uit de tuin kwam had hij allemaal bulten op z'n neus en z'n neus was helemaal opgezwollen! Wij dachten, wat is dit nou weer. Eerst maar even aan gekeken, het werd niet veel erger maar in de avond ging het toch een beetje open door de spanning die er op stond. Dus gister ochtend gelijk de dierenarts gebeld en langs geweest maar die wisten ook niet precies wat het was. Iets van een allergische reactie van planten of een insect? Wij dachten zelf nog aan een berenklauw maar omdat onze tuin best groot is, is dat moeilijk te achterhalen. Er staan zoveel planten :D , we zien alleen geen berenklauwen maar als ik er op internet over lees, lijkt die plek op ze neus er wel op... Youp heeft een prikje gekregen en zalf die we 2x per dag er nu op moeten doen dus hopelijk is het snel over, het ziet er nu al een stuk rustiger uit gelukkig. Hij loopt alleen zo zielig met die kap om ze kop omdat de plek zo jeukt :( Hij is zelfs vannacht voor het eerst los in de keuken geweest samen met Yara omdat dat natuurlijk niet past in de bench zo'n grote kap. Hij werkt gelukkig echt goed mee en die kap maakt hem helemaal niet uit! :verliefd1:
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013


Terug naar “Training”