Welke cursus?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 28/11/15 09:21

Hallo,

Zoals ik al eerder schreef heb ik een online cursus gevolgd..met behulp van een clicker!

Dit gaat goed....(behalve als ze een andere hond of mens tegen komt..maar dat staat in mn andere topic)

Ik wil in januari (als er dan een cursus start) met fenna dan 9 (9,5) maand met een vervolgcursus gaan starten!!

Wat zijn jullie ervaringen met welke cursus...er zijn zoveel verschillende!!

Fenna apporteert graag...al laat ze het voorwerp vaak net iets te vroeg los!
Zwemt graag (welke lab niet...haha) haar motto is een dag niet gezwommen of met water geviesnekt is een dag niet geleefd!!!!
En zoekt ook graag naar dingen.....als er een snoepje onder verstopt zit.....heb het nog niet zonder beloning geprobeerd....is ook snel afgeleid!!

En weet iemand in de omgeving oostvoorne,brielle,Hellevoetsluis een goede hondenschool??

Nou heel verhaal geworden.....

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 02/12/15 16:28

Niemand heeft zin om zijn ervaringen op te schrijven......haha

Dan ga ik er zelf maar mee ad slag!!!

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Stephan » 02/12/15 16:44

Ik zou graag willen helpen maar ik ken geen hondenscholen uit die regio :wink: .

Daarnaast zou ik toch wel een vorm van gehoorzaamheidscursus volgen want dat is toch altijd erg handig en leerzaam. En aangezien Fenna dan nog niet zo oud is kun je wellicht een jonge honden cursus volgen. Dit vormt meestal een brug tussen puppycursus en de gehoorzaamheid. En als je dat niet leuk vind raad ik jachttraining aan want dat is enorm leuk voor jou en voor je hond, en daar komt ook altijd veel gehoorzaamheid bij kijken.

Succes :klasse:
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 02/12/15 17:28

Ik weet het ook niet. Pup moet nog komen;-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Romke » 03/12/15 18:41

psh74 schreef:Fenna apporteert graag...al laat ze het voorwerp vaak net iets te vroeg los!
Zwemt graag (welke lab niet...haha) haar motto is een dag niet gezwommen of met water geviesnekt is een dag niet geleefd!!!!
En zoekt ook graag naar dingen.....als er een snoepje onder verstopt zit.....heb het nog niet zonder beloning geprobeerd....is ook snel afgeleid!!

En weet iemand in de omgeving oostvoorne,brielle,Hellevoetsluis een goede hondenschool??


Ik heb niet gereageerd omdat ik geen hondenscholen in die regio ken

Verder is het qua soort cursus maar net wat jullie beide leuk vinden.
Dat is zo persoonlijk, als ik je andere topics lees, is gehoorzaamheid nog wel een ding.

Als je weet wat je leuk of nuttig lijkt om te gaan doen, is het makkelijker zoeken
Jacht, gehoorzaamheid, treibbal, speuren, Hoopers, balans&coördinatie, behendigheid als ze volgroeid is etc.
Voor een ander niks over te zeggen wat bij jullie past

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 06/12/15 21:32

Bedankt voor de reactie's.....


Ik ben eruit!!! Ik ga met fenna EG(elementaire gehoorzaamheid doen).....

Morgen even bellen....wanneer er een nieuwe cursus start en of er nog een plekje is voor ons!!!

Heb er nu al zin in....... :D

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 06/12/15 21:42

Na deze cursus kijk ik dan wel verder.....want idd gehoorzaamheid is wel een dingetje!!!

Nu lijkt het net of ze heeeeel ongehoorzaam is....maar dit is zeker niet het geval!!

Alleen haar enthousiasme naar anderen...dier of mens is een issue....en dat probeer ik dmv trainen straks een heel stuk te temperen!! Zodat ze meer gericht is op mij(of mn ega)

Hier in de buurt noemen ze haar een blij ei!! Iets lief zeggen en ze ligt met 4 poten in de lucht!!

Nou heel verhaal weer....wordt vervolgd!!!!

En Chantal76..... Veel plezier met de voorpret!!

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Romke » 07/12/15 09:29

Veel plezier met de training

Ik heb bij behendigheid gezien hoe vervelend het is(zeker ook voor degenen die daardoor moeten wachten) als de hond meer aandacht heeft voor andere dingen.
Veel honden die elkaar op zochten, niet bleven wachten etc

Je gaat er bij verdere training veel aan hebben als ze goed luisteren.
Heeeeel ongehoorzaam valt vast mee, gewoon een jonge blije lab die nog de puntjes op de i moet 'leren'

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 07/12/15 13:37

psh74 schreef:Na deze cursus kijk ik dan wel verder.....want idd gehoorzaamheid is wel een dingetje!!!

Nu lijkt het net of ze heeeeel ongehoorzaam is....maar dit is zeker niet het geval!!

Alleen haar enthousiasme naar anderen...dier of mens is een issue....en dat probeer ik dmv trainen straks een heel stuk te temperen!! Zodat ze meer gericht is op mij(of mn ega)

Hier in de buurt noemen ze haar een blij ei!! Iets lief zeggen en ze ligt met 4 poten in de lucht!!

Nou heel verhaal weer....wordt vervolgd!!!!

En Chantal76..... Veel plezier met de voorpret!!



Dank je wel. Nog 12 nachtjes :D
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 28/01/16 13:12

Hoi....

Gisteren begonnen met de EG cursus...nog niet veel gedaan!
Voorstel ronde en je doelstelling aangeven!

Verder heb ik voor fenna een jachtlijntje aangeschaft....
Kan ik haar wat beter mee corrigeren !
Moet zeggen dat dat al een verbetering is....

Wel een vraagje klopt het dat dit hetzelfde principe is als een slipketting?
Zodra ze nu wat trekt..corrigeert de lijn haar....is dat goed? Of heb ik de lijn verkeerd om!?
De cursusleidster heeft het wel voorgedaan maar ik twijfel of ik hem nu goed omdoe!!

Verder leek het me een leuke groep.....hebben nu al zin in volgende week...dan begint de cursus echt!!!

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Stephan » 28/01/16 14:04

Ja dat klopt wel, een groot verschil is dat een jachtlijn vaak een ring heeft waardoor de lijn niet volledig kan slippen.
Je moet de lijn wel goed om doen want hij werkt maar aan één kant want anders gaat de spanning niet van de lijn. En het ook niet helemaal waar dat de lijn haar corrigeert als ze trekt, corrigeren moet je toch zelf regelen.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Romke » 31/01/16 19:01

Het klinkt alsof er geen dubbele stop op zit, en dan werkt het idd hetzelfde als een sliplijn.
De lijn moet haar niet corrigeren, dan betekend eigenlijk dat je haar stropt
Dat het nu al werkt, zegt al genoeg....

Jammer dat een cursusleider dit soort riempjes nog voordoet ook, ze zou ze in de prullenbak moeten gooien

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor psh74 » 31/01/16 21:48

ook..heb de jachtlijn 2 daagjes gebruikt!
Gebruik nu weer de tuig! Vond de jachtlijn zozo...fenna reageert er wel goed op!
Maar dat zou ik ook doen als mn keel steeds dichtgeknepen word!
Lijkt me ook slecht voor haar keel!
Maar misschien doe ik hem wel verkeerd om...volgende les even vragen!
En anders ga ik wel weer een gewone halsband aanschaffen. ..vind wel dat je dan wat meer controle hebt!
Fenna weegt nu 29 kilo...flinke dame...en ze hangt lekker in haar tuig!

Dus even kijken wat het handigst is... (ben een twijfelkont)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor Romke » 01/02/16 12:04

Hoe jij het zegt heb je een jachtlijn zonder dubbele stop, hoe je hem dan omdoet maakt niet uit, het slipt altijd.
Als je een jachtlijn met dubbele stop verkeerd om doet, zal deze nooit volledig slippen.

Ben blij te lezen dat je ermee gestopt bent.
Jachtlijntjes zijn fijn, maar dubbele stop is zeker aan te raden bij een trekkende hond.

Twijfelen maakt niet uit, denk dat het meer zoekende is, wat voor jou en je hond het beste werkt, niks mis mee
Zolang de hond maar geen schade ervan heeft

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Welke cursus?

Ongelezen berichtdoor corretje » 01/02/16 13:48

Met een jachtlijn/sliplijn ligt het eraan welke kant je hond loopt. Als u dit plaatje ziet dan moet de kop van de hond erdoor, maar dan moet de hond rechts van je lopen. Zo ontspant de lijn zich weer vanzelf, zodat de hond niet stikt zeg maar. Dus de lus moet boven zitten. Snapt u het? Ik gebruik het alleen met jachttraining. En heel af en toe met normaal wandelen als zijn gewone halsband in de was zit. hihi.


http://media.mediazs.com/bilder/hunter/ ... n_13_1.jpg
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008


Terug naar “Training”