Inhoud van een puppycursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 05/02/16 09:21

Onze lieverd Diego is nu 14 weken en we zijn nu 3 keer naar de puppy cursus geweest. Ik twijfel enorm of het wel een goede cursus is. Aangezien dit de eerste hond is waar een cursus mee doen ( eerste lab was al 5 toen we hem kregen) dus ik weet niet goed wat een goede cursus is. We zitten allemaal op een stoel en het is voor voornamelijk theorie. Als een oefening uitgelegd is dan doen we hem 1 keer met onze pup en als we ons huiswerk laten zien is dat ook 1 keer. Voor de rest is het dus luisteren. Wel nuttige info hoor maar ik dacht dat je bij een cursus veel aan het oefenen bent. Of heb ik dit verkeerd?

Groetjes en een poot van Diego en Chantal.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Stephan » 05/02/16 10:34

Of het een wel of geen goede manier is durf ik niet te zeggen, maar bij onze hondenschool heb ik sowieso nog nooit een stoeltje gezien :P maar de eerste lessen werd er ook bij ons veel verteld en als er iets uitgelegd was gingen we het wel een aantal keer proberen en dan liep de instructeur rond en kwam die bij iedereen een keertje kijken hoe het ging. Hoe verder we in de cursus kwamen hoe meer oefeningen we hadden geleerd dus gingen we ook meer oefeningen tijdens de les doen.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Binkie » 05/02/16 10:52

Ook bij ons komt er geen stoel aan te pas. Het zijn bij ons kleine groepjes (maximaal 3 pups) en we oefenen een heel uur. Ook worden tussendoor wel dingen uitgelegd, maar die moeten we meteen in de praktijk proberen te brengen.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Romke » 05/02/16 15:50

Wij zaten ook wel eens op een stoel, maar dat was dan vaak onderdeel van een oefening, wachten terwijl een ander bezig is bijv.

Het lijkt mij dat het wel wat actiever kan.
De theorie zit bij onze training altijd door de les heen, word aangepast op wat er speelt. Dus geen standaard verhaaltje dat bij les 3 past.

Ik vind iets een goede cursus als er een opbouw in zit, er een goede balans is tussen theorie en praktijk, er ook andere dingen worden gedaan zoals een zoekspelletje, gebruik van balans materialen, en bijna nog wel het belangrijkste, dat er ingespeeld word op wat er aan bod komt en wat de pup kan. Dus geen vast riedeltje, dat elke les gedaan moet worden. Maar zijn er veel vragen over volgen, dan daar extra aandacht aan besteden. Kan jouw hond al liggen op commando, dat je dit dan kan gaan uitbreiden naar even wachten.
Moeten ze wachten en jouw pup kan dat al 1 minuut, dat je dit gaat uitbreiden, kan jouw hond het korter dan de bedoeling is, dat je hierin begeleid word, hoe je naar langere tijd kan toewerken etc.
Trainen op maat

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 06/02/16 09:25

Dank jullie wel voor de reacties. Mijn gevoel klopt dus wel een beetje. We hebben de cursus al betaald dus we maken deze af maar de vervolg cursus gaan we zeker weten ergens anders doen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Carobella » 06/02/16 19:37

Wij hebben 1 theorieles gehad voordat je echt start. En ik sta nu elke zaterdagochtend in het natte gras te oefenen. Nieuwe dingen te proberen en te laten zien of het lukt en wat beter kan. En tussendoor lekker oefenen.

Hierna komt de basis cursus vaardigheden en daar zit wel meer theorie bij.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Carobella » 06/02/16 19:37

Binkie schreef:Ook bij ons komt er geen stoel aan te pas. Het zijn bij ons kleine groepjes (maximaal 3 pups) en we oefenen een heel uur. Ook worden tussendoor wel dingen uitgelegd, maar die moeten we meteen in de praktijk proberen te brengen.


Herkenbaar!
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 07/02/16 13:49

Hier in Ermelo gaat de puppiecursus als volgt: de eerste les kom je zonder hond,je zit dan idd op een stoel :wink: en met een bakje koffie krijg je dan een theorie les en een handig boekje met tips.
De volgende lessen is samen met puppie.Je moet wel een vetbedje of kleedje meenemen,anders worden ze te koud tijdens de uitleg en het wordt ook gebruikt om "plaats"aan te leren.
Voor de "krieltjes"vanaf 9 weken is er een aangepast lesuur,niet langer dan een half uur.
Er wordt geoefend met "zit"en met "volgen"of ze mogen eens door de tunnel van behendigheid,heel spannend voor de ukjes!
Maar ze komen toch altijd doodmoe thuis,van alle indrukken,mee in de auto en ook de leeftijdsgenootjes,wat toch altijd weer een feestje is.
Want dat hoort een puppiecursus eigenlijk toch te zijn vind ik.Een feestje voor je puppebeest.Ik weet nog dat Co elke zaterdagmorgen al loeiend achterin de auto zat:hij wist precies waar we heen gingen :D

Hoewel ik al 3 x naar puppiecursus ben geweest en zelf die hele cursus wel kan dromen,ga ik toch met mijn volgende pup weer naar cursus.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

nikkie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 26/09/16 14:43

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor nikkie » 03/11/16 10:23

Onze puppycursus was een uur maar wel een half uur theorie en de oefening wordt uitgelegd. Daarna een half uur praktijk.maar een half uur oefenen was het echt wel genoeg. Dan staat de theorieles op haar website waar je kunt inloggen, om nog eens terug te kijken. En de oefeningen staan er ook op als filmpje, waar ze het zelf voor doet met haar eigen hond. Best handig. Wij werkte met n clicker.
"Bram" Dew run rum of the pyramid woodstack

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Inhoud van een puppycursus

Ongelezen berichtdoor marron » 04/11/16 00:09

Wil enCo schreef:Hier in Ermelo gaat de puppiecursus als volgt: de eerste les kom je zonder hond,je zit dan idd op een stoel :wink: en met een bakje koffie krijg je dan een theorie les en een handig boekje met tips.
De volgende lessen is samen met puppie.Je moet wel een vetbedje of kleedje meenemen,anders worden ze te koud tijdens de uitleg en het wordt ook gebruikt om "plaats"aan te leren.
Voor de "krieltjes"vanaf 9 weken is er een aangepast lesuur,niet langer dan een half uur.
Er wordt geoefend met "zit"en met "volgen"of ze mogen eens door de tunnel van behendigheid,heel spannend voor de ukjes!
Maar ze komen toch altijd doodmoe thuis,van alle indrukken,mee in de auto en ook de leeftijdsgenootjes,wat toch altijd weer een feestje is.
Want dat hoort een puppiecursus eigenlijk toch te zijn vind ik.Een feestje voor je puppebeest.Ik weet nog dat Co elke zaterdagmorgen al loeiend achterin de auto zat:hij wist precies waar we heen gingen :D

Hoewel ik al 3 x naar puppiecursus ben geweest en zelf die hele cursus wel kan dromen,ga ik toch met mijn volgende pup weer naar cursus.

hoe vond Kyra de cursus :D :D :wink:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)


Terug naar “Training”