Een hele zieke Max
-
- Speurneus
- Contacteer:
Re: Een hele zieke Max
Zijn gezonde darmflora is waarschijnlijk compleet vernietigd door de ontstekingen en alle medicijnen. De antibiotica die hij nu gaat krijgen, doen daar nog een schepje bovenop. Daarmee kachelt zijn natuurlijke weerstand nog verder achteruit. Ik zou toch eens kijken of je zijn darmflora weer wat op peil kunt krijgen. Misschien voorzichtig iets als Yakult of Vifit proberen? Nadeel is dat veel honden niet tegen lactose kunnen en daar dan juist diarree van krijgen. Er bestaan ook probiotica in tablet- of poedervorm voor honden. Die helpen om een gezonde darmflora op te bouwen. Sommige dierenartsen verkopen het, maar je kunt het ook overal op internet kopen. Hier bijvoorbeeld: http://www.vitamine-hond.com/probiotica ... lemen.html
Veel sterkte voor jullie!
Hanneke
Veel sterkte voor jullie!
Hanneke

-
- Middelgrote hondenneus
Yakult is toch een heel zoet chemisch drankje? Honden zijn niet lactose intolerant maar kunnen simpelweg niet tegen bewerkte zuivel uit de supermarkt. Zelfde verhaal als allergieen voor verhitte eiwitten in brokken en geen problemen met vers vlees. Voor de rest ben ik het met voorgaande post eens.
Rauwe melk van goede kwaliteit en rauwmelkse kefir is de beste probiotica die er is en ze vinden het hier heerlijk. Ook geen problemen met ontlasting. Maar dat zijn natuurlijk weer bacteriën en dat is slecht volgens de dierenarts.. Darmflora = bacteriën! Rauwe honing is ook goed voor de darmflora, misschien is dat iets minder eng om te geven.
Rauwe melk van goede kwaliteit en rauwmelkse kefir is de beste probiotica die er is en ze vinden het hier heerlijk. Ook geen problemen met ontlasting. Maar dat zijn natuurlijk weer bacteriën en dat is slecht volgens de dierenarts.. Darmflora = bacteriën! Rauwe honing is ook goed voor de darmflora, misschien is dat iets minder eng om te geven.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Volgens mij hebben alleen pups tot een maand of vier het enzym lactase, dat nodig is om de lactose af te breken. Pups hebben dat enzym nodig om de moedermelk te verteren. Daarna neemt de lactaseproductie bij een hond geleidelijk af en daarom kan een volwassen hond niet zo goed lactose verteren. Hoewel de meeste honden melk, joghurt e.d. wel heel erg lekker vinden en het graag eten. Maar ik zou bij een hond met darmklachten toch maar heel voorzichtig zijn met zuivelproducten.
Ik denk dat hun dierenarts niet bang is voor alle bacteriën, maar alleen voor de schadelijke die eventueel in rauw vlees kunnen zitten. Die goede bacteriestammen hebben onze honden (en wijzelf ook) broodnodig voor een goede weerstand. Daar kan een dierenarts toch geen bezwaar tegen hebben, lijkt mij.
Hanneke
Ik denk dat hun dierenarts niet bang is voor alle bacteriën, maar alleen voor de schadelijke die eventueel in rauw vlees kunnen zitten. Die goede bacteriestammen hebben onze honden (en wijzelf ook) broodnodig voor een goede weerstand. Daar kan een dierenarts toch geen bezwaar tegen hebben, lijkt mij.
Hanneke

-
- Speurneus
Ben het met je eens Hanneke.......Wat ook een goede en veilige probiotica is, is Kefir. Te verkrijgen bij de meeste reformwinkels. http://www.melkkefir.nl/

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Middelgrote hondenneus
Ik geef ook alleen rauwmelkse kefir omdat daar het meeste in zit, maar om even het verschil aan te geven met bewerkte melk. Mooiste is van A2 melk ivm de caseïne (reden waarom geit beter gaat dan koe, maar er bestaan ook koeien die A2 melk produceren).
Groetjes, Linette
- Caya
- Hele grote hondenneus
Ik las zojuist in de krant een artikel over de bacteriën in joghurt. Een van de reageerders schreef het volgende: Goed voor de darmen. Mijn hond had gevoelige darmen en moest op prednison van de dierenarts. Hij was toen 2 jaar oud en kreeg speciaal voer. Mocht geen vlees meer hebben. Hij krijgt nu al jaren een eetlepel joghurt met een beetje Roosvicee en heeft geen prednison meer en eet alle soorten rauw vlees.
Misschien is het iets voor Max? In ieder geval blijf ik duimen dat het goedkomt met hem. Vind het zo erg voor de hond en jullie.
Misschien is het iets voor Max? In ieder geval blijf ik duimen dat het goedkomt met hem. Vind het zo erg voor de hond en jullie.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

De tip van de probiotica lijkt me een goeie. Alleen nu nog even niet zolang hij aan de antibiotica zit...
Gister morgen kregen we weer grote schrik want Max wilde niet eten. En met zijn gewicht mag hij geen maaltijd missen!
Meteen contact opgenomen met de da en die adviseerde om zachtvoer te geven. We kregen een blikje hypo allergeen voer mee en dat gemengd met zijn (hypo allergene) brokken. De slimmerik heeft het zachtvoer opgegeten en de brokken laten staan
's Avonds alleen maar zachtvoer gegeven en dat ging er wel in.
We hebben toch maar weer geïnformeerd naar vers vlees en deze da was er wel voor! Dus vanmorgen en vanavond heeft hij carnibest gehad. Wel de puppy versie omdat die wat fijner is en dus misschien beter verteerbaar. En tot nu toe gaat het goed! Geen diarree niet overgeven... Het ziet er dus hoopvol uit!!!
Nog 3 dagen 20 mg prednison per dag en dan moet hij naar om de dag 20 mg. Langzaamaan dus steeds verder afbouwen...
Laten we hopen dat het goed gaat. We missen zo onze enthousiaste vriend
Ik hou jullie op de hoogte!
Hopelijk blijven jullie met me meedenken...
Groetjes, Astrid

Gister morgen kregen we weer grote schrik want Max wilde niet eten. En met zijn gewicht mag hij geen maaltijd missen!
Meteen contact opgenomen met de da en die adviseerde om zachtvoer te geven. We kregen een blikje hypo allergeen voer mee en dat gemengd met zijn (hypo allergene) brokken. De slimmerik heeft het zachtvoer opgegeten en de brokken laten staan

We hebben toch maar weer geïnformeerd naar vers vlees en deze da was er wel voor! Dus vanmorgen en vanavond heeft hij carnibest gehad. Wel de puppy versie omdat die wat fijner is en dus misschien beter verteerbaar. En tot nu toe gaat het goed! Geen diarree niet overgeven... Het ziet er dus hoopvol uit!!!
Nog 3 dagen 20 mg prednison per dag en dan moet hij naar om de dag 20 mg. Langzaamaan dus steeds verder afbouwen...
Laten we hopen dat het goed gaat. We missen zo onze enthousiaste vriend

Hopelijk blijven jullie met me meedenken...
Groetjes, Astrid
-
- Speurneus
- Contacteer:
ik vind het echt heel naar en de duimen draaien volop dat het afbouwen zonder problemen gaat!

-
- Erelid
Mooi om te lezen dat het er goed in is gebleven. Hopelijk zet deze lijn voort.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Groetjes,
Désirée

Désirée

- Milou
- Grote hondenneus
Dat is al super goed nieuws. Ik blijfmax07 schreef: Dus vanmorgen en vanavond heeft hij carnibest gehad. Wel de puppy versie omdat die wat fijner is en dus misschien beter verteerbaar. En tot nu toe gaat het goed! Geen diarree niet overgeven... Het ziet er dus hoopvol uit!!!

-
- Speurneus
Zonder te willen drammen
maar juist nu hij AB krijgt is Probiotica aan te raden. Want vergis je niet wat AB doet met de goede bacterie. probiotica brengt e.e.a in evenwicht. Maar goed te lezen dat de DA vers vlees een goede optie vindt en fijn te lezen dat vooralsnog hij het binnen houd.... 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
- Caya
- Hele grote hondenneus
Inderdaad, juist nu Probiotica tijdens de AB kuur geven. Ik ben het met Rimanime eens!
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Ik dacht dat pro- en anti- biotica elkaar juist tegen zouden werken....
Denken jullie niet dat dat kwaad zou kunnen?
Voor de zekerheid wil ik het eerst even met de da overleggen.
Ik heb wel het idee dat het wat beter met Max gaat! Hoop dat het niet alleen maar "wishfull thinking" is...
Tot nu toe blijft de carnibest er goed in zitten en Max lijkt zowaar weer een beetje vrolijker!
Groetjes, Astrid
Denken jullie niet dat dat kwaad zou kunnen?
Voor de zekerheid wil ik het eerst even met de da overleggen.
Ik heb wel het idee dat het wat beter met Max gaat! Hoop dat het niet alleen maar "wishfull thinking" is...
Tot nu toe blijft de carnibest er goed in zitten en Max lijkt zowaar weer een beetje vrolijker!
Groetjes, Astrid
-
- Speurneus
- Contacteer:
Fijn dat het iets beter gaat met Max. Hopelijk zet de stijgende lijn door.
Je hebt wel gelijk dat probiotica en antibiotica elkaar tegenwerken. Daarom kan je inderdaad misschien wachten tot de kuur is afgelopen. In je darmen leven ´goede´ bacteriestammen, ik meen een stuk of tien, die je nodig hebt voor een goede darmwerking en een goede weerstand. Een antibioticakuur doodt niet alleen de ziekmakende bacteriën in je lichaam, maar ook de goede. Probiotica zijn levende ´goede´ bacteriestammen. Na een AB-kuur kan je probiotica gebruiken, om je darmflora sneller te laten herstellen. Natuurlijk kan het ook tijdens een kuur, maar dan is het dweilen met de kraan open: je voegt goede bacteriën toe, die vervolgens meteen door de antibiotica weer om zeep worden geholpen. Aan de andere kant kan je ook redeneren: als ik probiotica geef tijdens de kuur, heeft hij tenminste nog een beetje goede darmflora. Anders heeft hij helemaal niks.
Mijn Pippi heeft als jong hondje maandenlang antibiotica moeten slikken en toen heb ik haar wel dagelijks probiotica gegeven. Ze is nooit een dag aan de diarree geweest, ondanks de vele antibiotica, maar het valt natuurlijk niet te bewijzen of het één met het ander te maken heeft gehad.
Je kunt misschien inderdaad even overleggen met je dierenarts.
Hanneke
Je hebt wel gelijk dat probiotica en antibiotica elkaar tegenwerken. Daarom kan je inderdaad misschien wachten tot de kuur is afgelopen. In je darmen leven ´goede´ bacteriestammen, ik meen een stuk of tien, die je nodig hebt voor een goede darmwerking en een goede weerstand. Een antibioticakuur doodt niet alleen de ziekmakende bacteriën in je lichaam, maar ook de goede. Probiotica zijn levende ´goede´ bacteriestammen. Na een AB-kuur kan je probiotica gebruiken, om je darmflora sneller te laten herstellen. Natuurlijk kan het ook tijdens een kuur, maar dan is het dweilen met de kraan open: je voegt goede bacteriën toe, die vervolgens meteen door de antibiotica weer om zeep worden geholpen. Aan de andere kant kan je ook redeneren: als ik probiotica geef tijdens de kuur, heeft hij tenminste nog een beetje goede darmflora. Anders heeft hij helemaal niks.
Mijn Pippi heeft als jong hondje maandenlang antibiotica moeten slikken en toen heb ik haar wel dagelijks probiotica gegeven. Ze is nooit een dag aan de diarree geweest, ondanks de vele antibiotica, maar het valt natuurlijk niet te bewijzen of het één met het ander te maken heeft gehad.
Je kunt misschien inderdaad even overleggen met je dierenarts.
Hanneke

-
- Speurneus
heb je weleens een holistische DA geraadpleegd? Is maar een idee. Sterkte in ieder geval

bedankt Sharon !