Lara heeft een bultje op haar ooglid

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 09/04/10 16:35

Wat heerlijk dat ze gewoon zichzelf is :)
Enne mannen hebben wel een klein hartje 8)

Miep
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09/01/08 18:19
Locatie: Betuwe

Ongelezen berichtdoor Miep » 09/04/10 19:10

Fijn Desiree dat het zo goed gaat met Lara en ja wat mannen betreft hahahahaha geef Lara maar een dikke knuffel van me
Groetjes van Erna

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 09/04/10 23:58

Fijn dat Lara alles goed heeft doorstaan :) Ook weer achter de rug :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 10/04/10 00:02

Gelukkig is het allemaal goed gegaan Dees! En wat mannen betereft, hahahaha grote waffel klein hartje he? :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

yari
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13451
Lid geworden op: 28/12/02 23:03
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor yari » 10/04/10 23:21

Hey, fijn om te horen dat het zo goed gegaan is! :klasse:
Enne...ook leuk idd van je man... :wink:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 11/04/10 10:42

Fijn dat alles goed is gegaan.

chantal-77

Ongelezen berichtdoor chantal-77 » 11/04/10 19:50

Ik lees dit topic pas net. Fijn dat alles goed is gegaan en gelukkig had ze dus weinig tot geen last van de narcose.....

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 19/04/10 20:35

Ik ben even benieuwd of je uiteindeijk ook hebt gehoord wat het voor bultje is geweest.

Bij Bram hebben ze namelijk vorige week een bultje weggehaald en vandaag hebben we hiervan de uitslag ontvangen. Het zou een virus zijn, die zich met name laat zien bij ogen en oren. En die ook altijd zo weer kan opkomen en soms uit zichzelf ook weer weggaat. Dus ik ben erg benieuwd of dat bij jou ook zo was.

Na Bram's operatie ging het erg goed. Behalve dat de kap irritant was, leek het net of er niets gebeurd was. Nu, na 5 dagen ziet Bram's oor er niet uit. Het is helemaal bloederig en rood. Ondanks dat hij nu al een paar dagen met die kap oploopt. Morgen hebben we weer een afspraak bij de DA om daar naar te kijken.

Heeft Lara ook nog last gehad, daags na de operatie?
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 19/04/10 21:14

Wat heftig van Bram :( . Denk je dat het virus ook bij zijn oor is, of komt het door de kap? Heb je andere huisdieren die iets kunnen doen? Bij ons likken de honden erlkaars oren en ogen. Trouwens, de ene kat doet ook flink mee. Hij wil zelf niet gewassen worden, maar likt wel bij de honden.

De DA heeft wel gezegd hoe het heet, maar ik ben het weer vergeten :oops: . Het zag er uit als een mini bloemkool, dus heel bobbelig. De DA vergeleek het met een champignon. Een smalle basis en een bredere bovenkant. Volgens de DA zou dit bultje niet zijn weggegaan, maar steeds groter zijn geworden. In een boek liet hij zien dat als het echt groot werd, er dan plastische chirurgie gedaan moest worden om het oog weer goed te krijgen.

Omdat ze toch onder narcose moest, heeft de DA ook een stukje wild vlees op haar achterpoot weggehaald. Daar zat ze vaak aan te likken. Toen de DA de narcose wilde toebrengen, voelde hij op die plek een vetbult. Ook die is weggehaald. Zou hij normaal niet gedaan hebben, maar hij zat op een plek waar de jachtlijn ook hangt en ze was toch onder narcose. Dus kreeg ik een hond vol verbandjes mee.

Lara vond de kap verschrikkelijk. Toen ik hem thuis omdeed, raakte ze helemaal in paniek en liep tegen de muur op. Ik heb dat ding direct afgedaan en niet meer omgedaan. Nou scheelt het wel dat Lara er ook niet aankomt. De eerste nacht heb ik op de bank geslapen en mocht Lara bij mij op de bank. Dat mag ze normaal nooit. Ik werd 1 keer wakker toen ze aan het krabben was. Een NEE was genoeg. Verder heb ze nergens aangezeten. Lara heeft nergens last van gehad. Ze at, liep, rende en speelde alsof er nooit een operatie was geweest.

Vandaag mochten de hechtingen eruit. Het zag er keurig uit. De DA kon amper geloven dat ze geen kap of iets om heeft gehad.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 19/04/10 23:15

Als ik het zo lees hebben Bram en Lara dezelfde soort "bloemkool"gehad. Fijn dat Lara er inmiddels helemaal klaar mee is. Morgen zal ik toch nog even vragen hoe het heette.

De DA gaf wel aan dat deze bloemkool ook veel te groot was om vanzelf weer te verdwijnen. Nu hebben we alleen op z'n poot ook weer zo'n uitsteeksel ontdekt. Laten we morgen dus ook weer even naar kijken. Zou wel fijn zijn als deze niet al te snel groeit en wel vanzelf weer weggaat.

Bram had eigenlijk helemaal geen last van die kap. Alleen dat hij misschien tegen alle deuren, kasten etc. aanliep. Verder zijn alle honden als de dood voor hem, maar ook daar heeft hij maling aan. Het is echt gisteren begonnen dat hij is gaan krabben aan die kap. Dat zal ook denk ik de reden zijn dat het nu zo geirriteerd is.

Hij wil gelukkig op straat nog steeds met iedereen spelen, dus hij is wat dat betreft nog wel actief genoeg. Maar hopelijk heeft de DA morgen iets tegen de jeuk.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 01/10/10 16:41

Een klein half jaar na Lara was Belle vandaag aan de beurt.

De laatste weken ging het bultje op haar oog enorm groeien. Haar oog raakte geirriteerd. Vandaag heeft de DA bij Belle hetzelfde gedaan als toen bij Lara.

Ook Belle kwam kwispelend van de DA en lijkt nergens last van te hebben. Ze heeft buiten gelopen, eet meer dan goed, speelt en daagt uit. Kortom, gewoon Belle. We houden het in de gaten, maar als het zo blijft gaan doen we haar geen kap op. Ze zit er niet aan. Net alsof er niets is.
Groetjes,

Désirée



Afbeelding

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 01/10/10 17:09

Ik hoop voor jullie dat het gezegde "3x is scheepsrecht" niet opgaat :wink: Knuf voor je meisje.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 01/10/10 17:53

Dank je. Hoop ik ook niet. Een narcose is ook wat heftig voor onze oude man.
Groetjes,

Désirée



Afbeelding

Miep
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09/01/08 18:19
Locatie: Betuwe

Ongelezen berichtdoor Miep » 03/10/10 11:04

Beterschap hoor gaat het nog steeds goed??
Groetjes van Erna

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 03/10/10 11:49

Het gaat gelukkig nog steeds prima. Belle zit er niet aan. Volgens mij hebben we gewoon heel makkelijke honden.
Groetjes,

Désirée



Afbeelding


Terug naar “Gezondheid”