spontaan in huis plassen ( reu )

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
kristies
Speurneus
Speurneus

spontaan in huis plassen ( reu )

Ongelezen bericht door kristies »

Goede-avond !

Ben niet meer zo actief hier, maar ben nu toch wel benieuwd naar jullie mening of misschien herkenbaarheid ?
Chester zijn kussen was pas een beetje nat geen idee wat het was, maar het verbaasde me wel. Verder niet zo over nagedacht, tot van de week..
Hij ligt te slapen op zijn kussen.. staat op en kijkt heel verbaast naar zijn kussen waar een enorme plas ligt al lopende plast hij door :shock: hij was zelf net zo verbaast als ik en leek ook niet te kunnen stoppen.

Toch maar even de da gebeld en gisteren langsgegaan. Urine meegenomen om te laten checken deze was helemaal goed. Hij is mee wezen kijken buiten om te kijken hoe hij plast, maar dat zeg er ook goed uit ( de straal zegmaar en hij geeft geen pijn aan bij plassen )
Aan zijn buik gevoelt, maar dat voelde allemaal normaal. Geen koorts..
Inwendig onderzoek ( anaal ) om zijn prostaat te voelen ook geen bijzonderheden...

Tja en toen wist de da het niet meer en wij dus ook niet
Hij is ongeveer 2,5 jaar geleden gecastreerd maar dit komt eerder bij ongecastreerde reuen en bij teven ( juist wel gesteriliseerd ) voor aldus de da. Nu dus aankijken en eventueel een keer een blaasecho om te kijken of er steentjes zijn, maar dan zou hij ook pijn moeten aangeven. Dat doet hij echt niet.
Echter ... gisteravond.. weer een klein plasje op zijn kussen....

Iemand hier toevallig die het herkend ?
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Is het alleen op zijn kussen na het slapen?
Kan het zijn dat hij zo diep slaapt dat hij niet in de gaten heeft dat hij moet plassen of is hij er dan recent uit geweest
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maupie had dat ook in haar latere jaren (na haar castratie). Dan lag ze zo diep te slapen en liet gewoon alles lopen.. Wij lieten haar nog een keer extra uit in de avond, dat hielp wel..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
kristies
Speurneus
Speurneus

Ja het is tot nu toe alleen in zijn slaap. Maar van de week ( de grote plas ) was ongeveer een uur na het lopen.. is dat niet snel dan ? Of misschien veel gedronken in de tussentijd.. ?
We laten hem in de avond ook altijd uit. ( voor het naar bed gaan ) maar tot nu toe is het steeds zo om een uur of 19u a 20u geweest. Terwijl hij rond 18u nog loopt meestal
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Kan snel zijn, maar als hij na het lopen de bak heeft leeg gedronken...
Als het steeds rond dezelfde tijd is, zou ik hem daarvoor nog een keer extra uitlaten, net als met een puppy. Net iets voor de tijd dat ze waarschijnlijk gaan plassen
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

als zijn urine verder goed was weet ik het ook niet.. Je zou zeggen misschien dat zijn nieren niet goed meer zijn, maar dan zou je verwachten dat de urine te waterig is.. Dat is hier niet.. misschien toch de controle.. Issie wel goed op gewicht? heb weleens gehoord dat dat invloed heeft op de werking vna de sluitspieren (gelukkig zelf geen last van :lol: ).
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Krijgt hij toevallig geen prednison?
Terra heeft dit namelijk ook een paar keer gehad, maar tijdens een prednison-kuur. Toen kon ze het ook niet meer ophouden, zelfs als we net terug waren van een wandeling..
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
kristies
Speurneus
Speurneus

nee geen prednison en ja sbien.. hij is goed op gewicht hahaha

29 kilo schoon aan de haak bij de DA van de week.. :D

Ik kijk het maar even aan. Misschien gewoon heeeeel diep slapen en volledig ontspannen dan ofzo ?
Als het altijd dezelfde tijd is toch even een keer extra lopen is wel een idee. Nu dus nog maar 3x wel ongeveer dezelfde tijd dus wel een iets om in de gaten te houden..
Thanks voor het meedenken weer he :wink:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

ahah a ja de laatste keer dat ik m zag zag ie er goed uit vond ik, maar ik denk ik vraag het ff :D
Plaats reactie