huis-tuin-en-keukenmiddeltje tegen kale plekken?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

huis-tuin-en-keukenmiddeltje tegen kale plekken?

Ongelezen berichtdoor nicole » 10/12/13 09:29

Onze Indy (van nu ruim 1,5 jaar) heeft toen hij klein was op allebei zijn voorste 'ellebogen' (heet dat bij een hond eigenlijk ook zo....?) 2 kale plekken gekregen.
Hij lag veel in de tuin op de stenen en in de bench haalde hij altijd zijn kleed en kussen weg, zodat hij op de ijzeren bodem lag.
We hebben toen zo'n soort gezondheidskussen in zijn bench gelegd en binnen een week zag je de kale plek aanzienlijk minder worden. (het is nooit helemaal 100% weg gegaan).
Ondertussen hebben we zijn bench weggedaan en hebben we een soort bidabed.

Nu heeft hij in november 5 dagen in een pension gezeten. Ik had in eerste instantie zijn eigen hondenbed meegenomen, maar ik kreeg daar al gauw het advies dat het zonde was omdat ie nog zo nieuw was en dat ze niet konden garanderen dat ie door andere honden niet beschadigd zou raken. Ze hebben hem toen een gewoon kleed gegeven.
Nu viel het mij op dat hij sindsdien weer die grotere (ca. 2cm) kale plekken op zijn voorpoten heeft. indy kennende heeft hij zo'n deken weggetrokken en heeft waarschijnlijk weer op een kale grond gelegen.
Het gekke is dat het dit keer ook niet weggaat.
Het voelt een beeje schubbig aan, een soort eczeem, maar niet rood of ontstoken of iets.

Zijn er tips voor een huis-tuin-en keukentje middeltje, of is dit iets waarmee ik naar een dierenarts zou moeten?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 10/12/13 11:07

Nee, daarvoor hoef je niet naar de dierenarts. Het kan stukken goedkoper!

Je kunt een pot uierzalf halen bij elke drogist. Voor dergelijke plekken is het een prima middel. Het helpt ook bij pekel en gevoelige voetzooltjes. Het is wel wat vettig.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 10/12/13 11:24

sudocreme maakt het ook zachter.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 11/12/13 14:00

bedankt voor de tips. Ik ga het gelijk kopen in de winkel. Nu maar hopen dat hij het er niet gelijk vanaf likt als ik het erop smeer....
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 11/12/13 15:04

nicole schreef:bedankt voor de tips. Ik ga het gelijk kopen in de winkel. Nu maar hopen dat hij het er niet gelijk vanaf likt als ik het erop smeer....


De ellebogen is toch niet echt een plek waar ze gemakkelijk bij kunnen. Anders er even bij blijven en verbieden om te likken. Vaak is dat bij een labje wel voldoende (maar helaas soms ook niet :roll: )
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 11/12/13 17:37

Smeren voor je gaat wandelen, dan kan het al even inwerken/trekken voor hij zijn best gaat doen het eraf te likken. :)

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 12/12/13 11:01

soms zijn oplossingen zo simpel dat ik me af en toe wel voor de kop kan slaan en denk: mijn hemel, had ik dat niet zelf kunnen bedenken... :dom:

Ik denk veel te ingewikkeld! Dan heb ik weer even iemand anders nodig die helder meedenkt!
Thanx voor de tip, enne, we gaan zo wandelen MET creme op zn pootje hihihi.
Nu maar hopen dat het plekje ook minder wordt.
Overigens heeft hij zelf volgens mij geen last van dat kale plekje, maar ik vind het gewoon geen 'mooi' gezicht.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 12/12/13 11:55

nicole schreef:soms zijn oplossingen zo simpel dat ik me af en toe wel voor de kop kan slaan en denk: mijn hemel, had ik dat niet zelf kunnen bedenken... :dom:

Ik denk veel te ingewikkeld! Dan heb ik weer even iemand anders nodig die helder meedenkt!
Thanx voor de tip, enne, we gaan zo wandelen MET creme op zn pootje hihihi.
Nu maar hopen dat het plekje ook minder wordt.
Overigens heeft hij zelf volgens mij geen last van dat kale plekje, maar ik vind het gewoon geen 'mooi' gezicht.


Nee, ze hebben er zelf geen last van. Het is gewoon eelt op een plek waar ze vaak mee op een harde ondergrond liggen. Maar mooi is anders!! :wink:
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit


Terug naar “Gezondheid”