verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor nicole » 05/05/14 13:19

Toen Indy 2 jaar geleden bij ons kwam, hebben wij een verzekering afgesloten bij Proteq. Eigenlijk heb ik daar verder geen moment meer stil gestaan en heb daarna niet meer naar die verzekering gekeken.
Van de week ben ik eens kritisch al mijn inkomsten en uitgaven gaan nakijken om te zien of er onnodige verzekeringen en abonnementen lopen. En ik moet zeggen; ik heb al flink wat geld bespaard door tijdschriften op te zeggen die nooit werden gelezen, door dubbele verzekeringen stop te laten zetten en door loterijen terug te brengen (altijd listig :wink: )
Maar nu zit ik met de verzekering van Indy in mijn maag. Maandelijks kost het me € 32,50 en dat is natuurlijk best een hoop geld. In de afgelopen 2 jaar ben ik nog nooit bij de dierenarts geweest behalve voor de inentingen (en die vallen dan ook nog eens buiten de verzekering).
Nu staan mijn man en ik in dubio: nemen we het risico en beeindigen we de verzekering (met de kans dat we dan in toekomst voor kosten komen te staan) of houden we de verzekering aan en nemen we een bedrag van 400 euro per jaar voor lief. Dat is best een hoop geld.....
Het is niet dat we het geld niet hebben, maar het blijft een hoge kostenpost.
We willen Indy in de (nabije) toekomst misschien laten castreren of op z'n minst chemisch castreren. Ik moet eerlijk gezegd nog opzoeken of dit onder de verzekering valt.
Aan de andere kant zou het ook nooit in me opkomen om onze eigen ziektekostenverzekering op te zeggen of te minimaliseren, maar daar staat tegenover dat we nu en dan medische kosten hebben. Dus geld verdient zichzelf terug. Nou ja... bij wijze van spreken dan 8)

Hoe staan jullie er tegenover?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 05/05/14 13:57

Je zou de maandelijkse premie ook op een spaarrekening kunnen zetten. Dan bouw je zelf een potje op voor onvoorziene gevallen. Het blijft dan natuurlijk geld waar je niet aan moet komen, maar het is niet weg, zoals bij de maandelijkse premie. Het blijft van jullie.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 05/05/14 14:13

Castreren kost minder dan 400 euro. Bij Tarzan in ieder geval wel.
Ik vind 32,50 per maand een heel hoog bedrag.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor -kim- » 05/05/14 15:16

Hier gaan de hondenverzekeringen er volgend jaar ook uit.
Tel maar uit inmiddels 3 x maandpremie, dat kan veel beter apart gezet worden, dan moet het al heel gek lopen willen ze alle 3 tegelijk wat hebben 8)

Als er ooit nog een pup komt, dan verzeker ik die wel het eerste jaar zolang ze HD en ED problemen vergoeden.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Lien » 05/05/14 15:47

Na een maand of 18 zeg ik altijd de verzekering op ;)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Romke » 05/05/14 15:56

Ik zeg het niet op. Heeft met mijn inkomen te maken, moet het met een uitkering doen. En mocht het nodig zijn wil ik wel dat mijn dieren de zorg krijgen die ze nodig hebben. En voor een potje gevuld is om onverwachtse dingen te dekken ben je wel even bezig

Als je het geld wel op de bank hebt staan voor onverwachtse zaken, dan zou ik denk ik ook niet verzekeren. Maar wel beginnen met geld opzij zetten

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor ober » 07/05/14 13:19

Tja dilemma, wij zijn afgelopen jaar van Proteq overgestapt naar de Hema, waar we 18,50 per maand betalen (Truffel is nu 3 jaar).
Pakket is ok.
Onze vorige lab Topaz is op oudere leeftijd met succes in Utrecht geopereerd aan een tweezijdige stembandverlamming en heeft na de operatie nog een aantal dagen op de IC moeten doorbrengen.
Daarna heeft hij met ons nog een heerlijke tijd kunnen leven zonder hele nare benauwdheidsaanvallen.
De prognose was goed, gelukkig verkeerde onze hond verder in een geweldige conditie en hebben wij het advies van de KNO-arts voor de operatie opgevolgd en dan neem je de kosten voor lief.
Destijds waren wij niet verzekerd en hebben toen Truffel kwam besloten wel een verzekering af te sluiten.
Uiteraard hoop je dat je de verzekering zo min mogelijk nodig zult hebben.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 08/05/14 07:48

Wij zetten iedere maand geld op aparte rekening . Bo was niet verzekerd , is overleden toen hij nog net geen 7 was .. Aan verzekering zou hij ons ong 2500 euro hebben gekost , wat wij gespendeerd hebben aan zijn ziekte was minder dan dat bedrag ( was nog een hoop , maar we hadden het er voor over ) .. Entingen zitten er sowieso niet in . Castratie kostte iets van 300 euro. Áls ii zou verzekeren , koos ik voor proteq of hema
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor nicole » 08/05/14 09:13

We hebben inderdaad besloten om de verzekering op te zeggen en het geld maandelijks apart te zetten. Waarschijnlijk zitten we met een opzegperiode, maar in die tussentijd zet ik ook al geld opzij, zodat ik in dat potje ook alvast iets opbouw. Het blijft altijd een gok. Bij proteq valt castratie ook niet onder de lijst van vergoedingen, dus dat is ook niet langer een eventuele reden om de verzekering aan te houden.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Lien » 08/05/14 17:41

Nee hoor, je mag per maand opzeggen. Dus als je opzegt ben je er binnen een maand vanaf. :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor nicole » 08/05/14 18:51

Lien schreef:Nee hoor, je mag per maand opzeggen. Dus als je opzegt ben je er binnen een maand vanaf. :klasse:


sterker nog; de opzegging gaat zelfs per dag! Ik kreeg al direct een bevestiging dat ik per direct ben uitgeschreven.
Ik was in de war met de aanmelding; dan ga je een contract aan per jaar als ik het goed zeg. Na dat jaar kan je elk gewenst moment opzeggen.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor rimanime » 08/05/14 19:01

Ik heb voor Cooper de verzekering per 1 juni opgezegd.... Waar wij het meeste aan kwijt zijn, is zijn allergie. Helaas voor ons, omdat we vrij snel bij de DA waren toen wij hem kregen, zijn we hiervoor uitgesloten. De 35,00 euro die we per maand kwijt zijn voor de verzekering, en waar we dus al een jaar geen beroep op kunnen doen, zetten we weg + nog wat extra's. Lola houden we in de verzekering.
Het is dus een gevoels kwestie en in zekere zin een gok....
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Hummer
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 16/03/14 07:08

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Hummer » 29/05/14 14:11

Hummer is bijna 11 jaar. 10 weken geleden is hij aan een forse nekhernia geopereerd. In de jaren daarvoor zijn er wel eens eerder foto's gemaakt van zijn lijf. Hij is aan een kleine mastceltumor geopereerd. Dit bij elkaar opgeteld is meer dan het verzekerde bedrag dat wij in 11 jaar bij Proteq betaald hebben. Zolang Hummer nog bij ons is, blijven we bij Proteq verzekerd.
Het is overigens lastig om te beslissen, verzekeren of niet, je kunt niet in de toekomst kijken.

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 30/05/14 08:00

Ik heb Foofer ook verzekerd en ik moet zeggen dat ik er elk jaar nog zo gebruik van heb gemaakt dat ik de premie er bijna elke keer uit heb gehaald. Vorig jaar zelfs voor 2 jaar dus ik hoop dat ik dit jaar geen gebruik hoef te maken van de verzekering 8)
Daarnaast heb ik het wat zwaarder gekregen financieel en ik vind het prettig dat wanneer ik, zoals vorig jaar, in 1x een rekening moet betalen boven de 500 dat de verzekering deze eerst betaald.

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je al een paar jaar geen aanspraak hebt gemaakt op de verzekering dat je deze opzegt en zelf gaat sparen.

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Re: verzekering bj Proteq: opzeggen of niet.........?

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 02/06/14 16:03

Bommel niet verzekerd, altijd geld opzij gelegd, maar dan heb je soms ook flinke uitgaven in eens, Amy heb ik bij Hema verzekerd, omdat Bommel van alles en nog wat kreeg, heeft en alles is dan uitgesloten.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014


Terug naar “Gezondheid”