Labrador + Allergie + Behandeling

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor Muiske » 12/08/14 09:04

Bob heeft zware atopi. Verschillende mijtsoorten waar hij allergisch voor is. Mijn advies, luister niet te veel naar de DA maar vooral naar je eigen gevoel. Over gaan op vers vlees voeding kan veel schelen. Bij Bob heeft dit enorm geholpen. Wij hebben atopica geprobeerd maar daar kreeg Bob vreselijke diarree van dus Bob krijgt nu 1 tablet prednison om de dag. In het laagseizoen (winter) krijgt bob een kwart tablet prednison per dag. Ook zijn wij de desensibilisatie kuur gestart, zijn nu 1,5 jaar bezig en gaan er mee stoppen. De kans dat deze aanslaat is best klein.

Ook hier geen inentingen (titeren) geen vlooien, wormen en tekentroep. Ik vermijd zoveel mogelijk dat soort dingen. DA kan veel zeggen want die verdient er dik aan als je dat spul bij hem koopt.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor rimanime » 12/08/14 11:50

Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

tom1986
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 11/05/13 20:01

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor tom1986 » 19/08/14 17:26

Update!

Ik denk dat we gaan beginnen met een eliminatiedieet van Tamro.
Hier lees ik toch wel goede ervaringen over, en we gaan dan een maand of 2 over op fazant of eend.
Hierna stappen we weer terug naar onze huidige voeding, Smuldier, om te kijken of het aan het voedsel ligt.
Wat het op dit moment wel moeilijk maakt is dat je nu minder pollen etc hebt, hier kan Roef ook nog een allergie voor hebben, of bijvoorbeeld irritatie van het lopen door de brandnetels. Die heb je in de herfst/winter niet, dus denk dat we toch een test moeten doen over een wat langere periode, om toch meer zekerheid te hebben. Dus we zijn nu aan het denken: September/oktober over op Tamro Fazant of eend. Hierna 2 maanden naar smuldier(november/december), afhankelijk van dit resultaat toch weer 2 maanden terug stappen naar Tamro.
Heeft hier iemand gemerkt dat de jaargetijden invloed hebben op de eliminatiedieten?

Wat we ons verder nog afvroegen is dat we, buiten de irritatie bij de achterpoten, vinden dat hij veel jeukt. Maar hoe weet je of je hond veel jeukt? Hoe kun je dit bepalen? Het is niet zo dat hij tot bloedens toe zit te krabben, maar hij krabt gewoon geregeld, ook tijdens het wandelen. Dat laatste is eigelijk voor ons een indicatie dat hij toch wel veel jeuk heeft, aangezien hij met wandelen met zn omgeving bezig is/moet zijn.
Zijn er vuistregels die iets zeggen over zo vaak krabben per uur is normaal, of zo vaak is te vaak?

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor Bowie » 19/08/14 18:19

Mijn hond krabt alleen als hij in de rui is en dat is dan misschien 3 x in de week ofzo.

Michel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/08/11 17:09
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor Michel » 19/08/14 21:04

Sinds kort weten we dat Noa ook allergisch is voor meerdere mijten en graspollen. Ze had al langere tijd veel jeuk en enorme haaruitval. Ze kreeg al KVV (Kivo) met zalmolie. Noa heeft 1 kuur prednison gehad maar dat was geen pretje. Ze had veel last van de bijwerkingen zoals sloom, heel veel slapen, heel veel drinken en vervolgens binnen plassen. Vervolgens ben ik de prednison af gaan bouwen en had ze minder last van de bijwerkingen. De prednison zorgde er wel voor dat ze geen jeuk had. Nu ben ik sinds 4 weken bezig met desensibiliseren via injecties. Ze heeft nu pas 2 injecties gehad dus het duurt nog even voor dit resultaat op gaat leveren. Tot nu toe is de jeuk nog niet minder geworden. Ik wil eigenlijk geen prednison meer geven gezien de bijwerkingen maar continu jeuk is ook verschrikkelijk.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor rimanime » 20/08/14 12:26

Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen met
Lola en die is dat zij naar mate ze ouder werd steeds meer ging krabben, dus ook onder het wandelen.
Succes met elimineren. Ik hoop dat het werkt.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor rimanime » 20/08/14 12:30

Michel schreef:Sinds kort weten we dat Noa ook allergisch is voor meerdere mijten en graspollen. Ze had al langere tijd veel jeuk en enorme haaruitval. Ze kreeg al KVV (Kivo) met zalmolie. Noa heeft 1 kuur prednison gehad maar dat was geen pretje. Ze had veel last van de bijwerkingen zoals sloom, heel veel slapen, heel veel drinken en vervolgens binnen plassen. Vervolgens ben ik de prednison af gaan bouwen en had ze minder last van de bijwerkingen. De prednison zorgde er wel voor dat ze geen jeuk had. Nu ben ik sinds 4 weken bezig met desensibiliseren via injecties. Ze heeft nu pas 2 injecties gehad dus het duurt nog even voor dit resultaat op gaat leveren. Tot nu toe is de jeuk nog niet minder geworden. Ik wil eigenlijk geen prednison meer geven gezien de bijwerkingen maar continu jeuk is ook verschrikkelijk.


Wij hebben Lola zeker in het begin ondersteunt met Prednison. Jeuk is inderdaad vreselijk. Nu nog krijgt Lola in de zomer periode om de dag 2,5mg en i. De winterperiode om de 2 dagen 2,5mg Prednison naast de desensibilisatie. Zij heeft weinig tot geen jeuk. Succes.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

derzai

Re: Labrador + Allergie + Behandeling

Ongelezen berichtdoor derzai » 21/08/14 16:55

Sorry, I will answer in English (I can read and write Dutch but I could miss a sense of some words and this topic is serious and I dont want to).

I thought that only I have this problem. But it seems not. My dog has an huge allergy also. Itching, red spots on belly, loosing some hear on the legs. DA cannot help me - they said to switch the food few times, to do a blood analisys, to change a medicine agains worms, etc... But if the intoxication went farther - some medicine should be given to remove itchines and intoxication itself. Also some injection of corticosteroids were proposed. But I didnt like this solutions.

I had a consultancy with my previous very experienced DA from Ukraine and she created a cure (I showed this cure to my here DA (Sterkliniek in Hillegom) and she agreed with this cure).

In two weeks We had a huge improvement. All the hair get back, itchiness became less, red spots went...
Sure it will not totally treat your dog. But in very difficult case it will help to recover.

Unfortunatelly yesterday I found again a bit of allergy (I did a very stupied thing - gave a watermeloen and it is not allowed to allergic dogs)...
If you are interested, the cure is:

1. Allermyl shampoo
2. Loratodin (Allerfree)10mg once a day 10 days
3. Galium Heel, 10 drops 2xdag, 21 day
4. If you have damaged skin - 2xdag spray Hexiderm or any terbinafine spray (you can find Lamisil in apotheek for example).
5. Food Royal Canine hypoallergenic or Royal Canine Derma Comfort


Terug naar “Gezondheid”