AIKO heeft van alles .

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
maybe
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 28/08/14 09:50

AIKO heeft van alles .

Ongelezen berichtdoor maybe » 28/08/14 15:22

AIKO onze bruine lab is geholpen aan zijn ellenboog toen hij 9 maanden was het botje zat los.
Paar maanden later kreeg hij jeuk tussen de tenen de voetzolen de liezen onder zijn ogen en kin .
Een test gedaan hij was allerg. voor huismijt stofmijt alles wat groeit en bloeit polletjes in de lucht. Dus hij had ATOPIE
Het enige wat toen hielp was prednison. Dat heeft hij tot hij 5 jaar was geslikt . Heb wel geschipperd van een paar dagen achter elkaar ging het goed dan halve per dag. Toen hij 5 was werd het ineens heel erg verhaarde ineens zijn huid werd slecht wilde niet meer naar buiten ja alleen om zijn behoefte te doen.
Weer naar de DA weer testen hij had door het jaren slikken van prednison de ziekte van Cushing gekregen.
Zijn huid werd zwart en dood en hij werd kaal . Heb hem 3 maanden lang elke dag ingesmeerd met een soort creme elke dag dode haar verwijderd . Kreeg toen ATOPICA wat heel duur was maar voor je hond doe je alles. Gelukkig na die maanden knapte hij op zijn huid werd weer gezond al zijn haren kwamen weer terug zelf mooier en dikker . Maar op het laatst sloeg de ATOPICA bij hem niet meer aan dus daar mee gestopt. nu zit hij weer aan een soort prednisolon die krijgt hij als hij weer erge jeuk heeft. Sinds begin aug had hij weer een bacterie tissen zijn kussentjes en onder zijn kin dus nu 5 weken aan de antobiotica wat goed helpt . Er is een nieuw medicijn uit wat in 2015 bij elke DA te krijgen is en dat is APOQUEL dus daar is het afwachten op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: AIKO heeft van alles .

Ongelezen berichtdoor Romke » 29/08/14 10:54

Wat een ellende hebben jullie al meegemaakt, wat sneu voor je hond.
Kan je de apoquel niet via een dermatoloog krijgen? Nog tot 2015 wachten, en het risico op weer krijgen van cushing lijkt me niet heel fijn.

Heeft hij wel eens hyposensibilisatie gekregen?

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: AIKO heeft van alles .

Ongelezen berichtdoor rimanime » 29/08/14 12:10

Ik weet niet of je al eens bij een dermatolog bent geweest ? Ik loop met de honden bij Jaqueline Sinke in Amsterdam en ik hoor ook veel goeds over Margreet Vroom in Oisterwijk. Wellicht het proberen waard. Sterkte met alles.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

maybe
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 28/08/14 09:50

Re: AIKO heeft van alles .

Ongelezen berichtdoor maybe » 31/08/14 18:15

Onze DA `s dat zijn er 20 daar lopen we bij een dermatoloog . Ik had al van de DA in Oisterwijk gehoord en mijn DA heeft ook rond gevraagd voor AIKO voor de Apoquel alleen de honden die al in de molen zitten en het al gebruiken krijgen die medicijn . De nieuwe honden die er voor in aanmerking komen moeten gewoon wachten er is te weinig Apoquel in omloop. Aiko heeft al van alles gehad om de allergie te onderdrukken. WE hebben toen anderhalf jaar lang elke maand een prik gehaald voor de jeuk . Ik weet niet wat meer zo veel .
Afbeelding

Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 89
Lid geworden op: 18/03/12 16:19

Re: AIKO heeft van alles .

Ongelezen berichtdoor Gittje » 01/10/14 16:32

Pffff, erg hé als je geen vat hebt op de aandoening :cry:

In België is Apoqiem pas volgend jaar te bekomen, en onze DA zegt nu al dat deze medicatie maar met mondjesmaat te verkrijgen zal zijn :roll:


Terug naar “Gezondheid”