Homeopatische dierenarts voor allergie
-
Muiske
- Grote hondenneus

Homeopatische dierenarts voor allergie
Wij zijn gisteren met Bob bij een homeopatische arts geweest voor zijn allergie. Bob heeft sinds 8 maanden al prednison en de komst van nieuwe medicatie blijkt steeds langer op zich te laten wachten. Ik ben die prednison best beu, want het is en blijft rotzooi en de werking ervan wordt minder, we moeten steeds meer geven en krijgen hetzelfde resultaat. In Breda vond ik een homeopatische dierenarts en heb daar eens een afspraak bij gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk sceptisch was voordat ik daar naartoe ging maar ik ben helemaal omgedraaid. Het consult duurde ongeveer een uur. Het eerste half uur waren vooral vragen over zijn allergie en zijn gedrag. Daarna heeft zij een meting gedaan met electriciteitsgolven of zoiets. snap nog niet helemaal wat het was. Haar uitkomst was dat de lever en de bijnieren van Bob een behoorlijke knauw hebben gekregen en dat hij zelf niet meer in staat is om zijn afweersysteem op peil te brengen. Wij hebben medicatie gegeven om eerst de lever en de nieren weer op gang te brengen zodat bob een imuunsysteem op kan bouwen. Als dat gebeurd is gaan we langzaam de prednison afbouwen en met homeopatische middelen de allergie bestrijden.
Ik ben erg benieuwd. We zijn vandaag begonnen met de medicatie. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk sceptisch was voordat ik daar naartoe ging maar ik ben helemaal omgedraaid. Het consult duurde ongeveer een uur. Het eerste half uur waren vooral vragen over zijn allergie en zijn gedrag. Daarna heeft zij een meting gedaan met electriciteitsgolven of zoiets. snap nog niet helemaal wat het was. Haar uitkomst was dat de lever en de bijnieren van Bob een behoorlijke knauw hebben gekregen en dat hij zelf niet meer in staat is om zijn afweersysteem op peil te brengen. Wij hebben medicatie gegeven om eerst de lever en de nieren weer op gang te brengen zodat bob een imuunsysteem op kan bouwen. Als dat gebeurd is gaan we langzaam de prednison afbouwen en met homeopatische middelen de allergie bestrijden.
Ik ben erg benieuwd. We zijn vandaag begonnen met de medicatie. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
-
kristies
- Speurneus

Re: Homeopatische dierenarts voor allergie
oh ben benieuwd. Hopelijk gaat het werken !
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Ik ben ook heel erg benieuwd. Het zou wel mooi zijn als dat zou werken. Prednison is ook een echt paardenmiddel. En op lange termijn..... Weet niet of het zo goed is voor de hond of mens
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Hoop dat deze dierenarts Bob van zijn klachten af kan helpen !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Muiske
- Grote hondenneus

Update na de eerste week. Bob zijn klachten zijn enorm toegenomen. er is geen wit plekje meer op zijn huid te bekennen en overal zijn wondjes op zijn lijfje. Heel sneu voor hem maar wel zoals voorspeld door de arts. Doordat zijn afweersysteem, lever en nieren weer worden opgebouwd gaat zijn afweersysteem overuren draaien mbt de allergie en werkt het ook de prednison tegen. We gaan morgen een spray ophalen wat de jeuk wat tegen zou moeten gaan, hoop dat dit gaat helpen voor bobje.
-
rimanime
- Speurneus

Arm ventje......
Voor jou ook moeilijk om te zien....

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
- marie
- Middelgrote hondenneus

Ik keur je ommekeer voor deze therapeut niet af, maar blijf het wel nuchter bekijken.
heb zelf ook alles geprobeerd met mijn hond, steeds weer andere methodes geprobeerd, ze beloven goude bergen, en telkens trapte ik erweer in maar uiteindelijk kost het alleen maar heel veel geld en verdriet. Mijn hond heeft het uiteindelijk niet gered.
sterkte met bob.
heb zelf ook alles geprobeerd met mijn hond, steeds weer andere methodes geprobeerd, ze beloven goude bergen, en telkens trapte ik erweer in maar uiteindelijk kost het alleen maar heel veel geld en verdriet. Mijn hond heeft het uiteindelijk niet gered.
sterkte met bob.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
Muiske
- Grote hondenneus

Ik geloof wel in de homeopathie, onze reguliere medicijnen zijn daar ook op gebasseerd. Ik hoop alleen dat het ook gaat werken bij zijn allergie.
We zijn nu twee weken verder en er lijkt nu verbetering te zijn. Zijn krab frequentie is minder geworden. Waar hij eerst continu aan het krabben was is dit nu nog maar een paar keer per dag. Ook zijn liezen zijn weer roze aan het worden ipv vuurrood. Ik hoop dat dit door gaat zetten. Het zou zo fijn zijn als we van die allergie afkomen.
We zijn nu twee weken verder en er lijkt nu verbetering te zijn. Zijn krab frequentie is minder geworden. Waar hij eerst continu aan het krabben was is dit nu nog maar een paar keer per dag. Ook zijn liezen zijn weer roze aan het worden ipv vuurrood. Ik hoop dat dit door gaat zetten. Het zou zo fijn zijn als we van die allergie afkomen.
-
Kampbosman
- Snuffelneus

Dat is het voordeel voor onze honden: die hoeven er niet over na te denken en al helemaal niet in te geloven.Muiske schreef: Ik geloof wel in de homeopathie, onze reguliere medicijnen zijn daar ook op gebasseerd. Ik hoop alleen dat het ook gaat werken bij zijn allergie.
Maar daardoor KAN het juist heel krachtig werken bij je hond.
Ben erg benieuwen hoe het nu gaat ?
-
Muiske
- Grote hondenneus

We zitten inmiddels in de 5e week. Het gaat met ups en downs. Wanneer we denken dat het weer de goede weg in gaat, dan zien we de volgende dag weer plekjes. Maar de wondjes zijn bijna allemaal weg en komen ook niet meer terug. Zijn huid is langszaam aan aan het verbeteren. Nog even geduld dus. Bob krijgt nu nog een half tabletje prednison om de dag ter ondersteuning. Dit was voordat we begonnen met de therapie niet voldoende, maar nu wel. Dus vooruitgang is er sowieso!
- Romke
- Grote hondenneus

Wat super om te lezen.
Vijf weken is relatief kort en dan al dit resultaat.
Veel succes verder, hopelijk blijft er een stijgende lijn!
Vijf weken is relatief kort en dan al dit resultaat.
Veel succes verder, hopelijk blijft er een stijgende lijn!
-
Muiske
- Grote hondenneus

Nu breekt echt mijn klomp. Bob heeft in zijn 2,5 jarig bestaan nog niet echt geknuffeld. Geaaid worden wil hij nooit en hij ligt het liefste alleen in de mand, of naast je op de bank met genoeg ruimte ertussen.
Gisteravond lag ik lekker op de bank toen Bob ineens naast me kwam staan. Kop op mijn knie, daarna een diepe zucht en zijn kop op mijn buik. Dus ik sta op, pak de lijn en ga met hem naar buiten (hoge nood dacht ik). Terug thuis ga ik weer lekker languit op de bank om mijn film af te kijken. Komt Bob weer naar me toe, precies hetzelfde ritueel. Dus ik trek mijn voeten op en maak plaats voor hem, hij springt zo op de bank en kruipt helemaal tegen mij aan om te knuffelen.
Vanochtend precies hetzelfde, ik kijk altijd even het nieuws voor ik naar het werk ga. Bob sprong gelijk bij me op de bank en komt bijna in me kruipen om te knuffelen.
Zou dit verband hebben met de therapie? Misschien zit hij nu eindelijk een keer lekker in zijn vel ofzo? Baasjes zijn er in ieder geval heel blij mee.
Gisteravond lag ik lekker op de bank toen Bob ineens naast me kwam staan. Kop op mijn knie, daarna een diepe zucht en zijn kop op mijn buik. Dus ik sta op, pak de lijn en ga met hem naar buiten (hoge nood dacht ik). Terug thuis ga ik weer lekker languit op de bank om mijn film af te kijken. Komt Bob weer naar me toe, precies hetzelfde ritueel. Dus ik trek mijn voeten op en maak plaats voor hem, hij springt zo op de bank en kruipt helemaal tegen mij aan om te knuffelen.
Vanochtend precies hetzelfde, ik kijk altijd even het nieuws voor ik naar het werk ga. Bob sprong gelijk bij me op de bank en komt bijna in me kruipen om te knuffelen.
Zou dit verband hebben met de therapie? Misschien zit hij nu eindelijk een keer lekker in zijn vel ofzo? Baasjes zijn er in ieder geval heel blij mee.
- Caya
- Hele grote hondenneus

Oh wat goed om te lezen. Hij vindt je natuurlijk extra lief omdat je hem van zijn jeuk afhelpt.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
Muiske
- Grote hondenneus

Maandag zijn we weer op consult geweest met Bob om te kijken hoe de vorderingen zijn. Wij zijn nu 6,5 week bezig.
Ze was erg positief over de vorderingen, zijn vacht toont al veel verbetering en zijn huid is minder rood. Ook valt op dat hij veel minder gras eet (zijn maag zal minder geirriteerd zijn) en wat ik al eerder aangaf, hij is heel veel meer knuffeliger. Bob heeft nog wel last van huidkriebels en van schilfers. Ook is hij nu al bijna 2 maanden in de rui. Arts gaf aan dat dit komt omdat zijn complete huid en vacht aan het vernieuwen is vanwege de medicatie. Bob zijn lever is helaas nog niet helemaal schoon dus we moeten nog wachten met de echte detox. Maar er gaan nu spannende weken komen. We gaan afbouwen met de prednison. Bob krijgt nu nog 10 mg om de dag. dit gaan we de komende weken langszaam afbouwen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat.
Tot nu toe ben ik heel erg positief over de behandeling. het kost wel aardig wat centen al die medicijnen maar we zien ons manneke echt opbloeien. (en daarbij als het aanslaat zijn we goedkoper uit)
Ze was erg positief over de vorderingen, zijn vacht toont al veel verbetering en zijn huid is minder rood. Ook valt op dat hij veel minder gras eet (zijn maag zal minder geirriteerd zijn) en wat ik al eerder aangaf, hij is heel veel meer knuffeliger. Bob heeft nog wel last van huidkriebels en van schilfers. Ook is hij nu al bijna 2 maanden in de rui. Arts gaf aan dat dit komt omdat zijn complete huid en vacht aan het vernieuwen is vanwege de medicatie. Bob zijn lever is helaas nog niet helemaal schoon dus we moeten nog wachten met de echte detox. Maar er gaan nu spannende weken komen. We gaan afbouwen met de prednison. Bob krijgt nu nog 10 mg om de dag. dit gaan we de komende weken langszaam afbouwen. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat.
Tot nu toe ben ik heel erg positief over de behandeling. het kost wel aardig wat centen al die medicijnen maar we zien ons manneke echt opbloeien. (en daarbij als het aanslaat zijn we goedkoper uit)
-
mullermariska
- Speurneus

Fijn voor jullie en natuurlijk voor Bob zelf!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010