operatie elleboog

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 18/10/15 18:16

Hallo allemaal,

Maandag 17 november wordt onze Max ( 22 mrt) geopereerd aan zijn linker elleboog. Stukje kraakbeen los.
Nou heb ik al aardig wat gelezen en ben erachter dat elleboog dysplasie een aardig vaak voorkomend probleem is jammer genoeg.
Hij heeft nu pijnstilling en het gaat wisselend.
Dan gaat het heel goed en dan gaat het ook ineens weer heel slecht.
Zelf heeft hij er geen last van of beter gezegd het remt hem in niets. Tuurlijk heeft hij last anders loopt hij niet mank maar ja een pup van 7 maanden laat zich niet snel kennen....
Ik hou hem zo rustig mogelijk. Costant aan de lijn en laat hem niet spelen met andere honden. Het enige wat ik niet voor kan zijn steeds is dat hij de bank op en af springt. Tja..
Ik hoop maar dat hij na de operatie snel weer alles kan en mag en dat het een beetje meevalt allemaal. Het duurt nog een paar weekjes maar maak me nu al zorgen. Doos ben ik he;-)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor Romke » 18/10/15 18:27

Wat rot voor jullie, jammer dat de operatie nog even op zich laat wachten

Ik zou vast beginnen met het bank springen aan te pakken, en snel af te leren
Het is nu al slecht voor hem om te doen, maar na de operatie is het echt funest.
Zes weken heel erg veel rust na de operatie.

Altijd lastig als ze maar doorgaan, maar wel begrijpelijk, zeker op die leeftijd.

Veel succes de komende tijd
Een labje moet wel heel enorm ziek zijn wil het zelf rust gaan pakken.

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 18/10/15 18:55

Dank je wel. De arts had het erover dat het pas met een maand of 8 kan plaatsvinden de operatie omdat hij nog zo aan het groeien is. Er is nog erg veel ruimte tussen de schijven.
Ik laat hem na al heel weinig doen om het zo comfortabel mogelijk te maken voor hem.

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor marie » 18/10/15 21:29

Wil je niet teleurstellen maar ik heb ook een teefje gehad wat in het verleden is geopereerd aan haar elleboog en echt helemaal goed is het nooit meer gekomen. Tot aan haar dood heeft ze last gehad. Ondanks de constante medicatie en glucosamine poeder.
Heel veel sterkte ik hoop voor jullie dat het meevalt. Maar ik zou ook echt vast beginnen om het op en af springen van de bank en trouwens alles wat met springen te maken heeft vast af te leren.
Succes
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor Romke » 19/10/15 10:29

diddy4 schreef:Dank je wel. De arts had het erover dat het pas met een maand of 8 kan plaatsvinden de operatie omdat hij nog zo aan het groeien is. Er is nog erg veel ruimte tussen de schijven.
Ik laat hem na al heel weinig doen om het zo comfortabel mogelijk te maken voor hem.


Als het puur en alleen om een los stukje gaat, maakt de leeftijd niet uit. En word de schade door het loss stukje alleen maar groter
Met een maand of 8 is hij ook nog niet uitgegroeid

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 22/10/15 12:51

ja dat dacht ik ook maar ja.....
Wacht het nog heel even af.

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor Milou » 27/10/15 12:23

Hè, wat naar. Heel veel strekte tot, tijdens en na de operatie.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 28/10/15 11:28

Ga er van uit dat het goed komt. Voorlopig ben ik nu weer met die kneus bezig omdat hij diarree heeft. Gek wordt ik ervan. Diarree remmers gekregen verleden week en ander voer rc gast intestinal maar dat helpt allemaal geen hol. Het blijft dun en geel. Dus nu 3 dagen ontlasting in een pot en misschien dat daar wat uit komt. Heb vers vlees geprobeerd maar dan kan hij helemaal niet tegen dan wordt het spuit poep. Normaal krijgt hij 2x per dag 175 gram brokken maar vanaf vandaag ga ik maar weer terug op 3x per dag misschien dat dat helpt. Tussendoortjes zoals bullepees enz krijgt i niet meer totdat de ontlasting goed is.
Ik ben er wel ff zoet mee zeg maar.
Maar ondanks dat is het zo'n schat ;-)

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: operatie elleboog

Ongelezen berichtdoor marie » 28/10/15 14:36

Tja we tobben soms wat af. Beterschap.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014


Terug naar “Gezondheid”