ocd/lpc

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 15/12/15 13:36

hoi allemaal,

max ( 8 maanden ) is gisteren geopereerd aan ocd/lpc aan zijn linkervoorpoot.
Alles is gelukkig goed gegaan maar nu de revalidatie....
Ik vind het toch een lastig verhaal. Hij is natuurlijk heel jong en zit onder de pijnmedicatie dus wil eigenlijk alleen maar spelen.
Ik lat hem elke keer maar 5-10 minuten uit alleen even om te plassen en poepen.
Gisteren heb ik hem gewoon los laten lopen in de kamer maar heb nu in de gaten dat dat niet de manier is. Als hij gewoon bij mijn voeten gaat liggen is er geen probleem maar ja hij wil natuurlijk op de bank. en dat is opzich nog niet zo erg als hij er maar niet zelf op en af springt en dat wordt natuurlijk een probleem.
Heb wel wat tips gevonden om dit tegen te gaan en dat is door bijv max aangelijnd te houden binnen.
Uit voorzorg heb ik hem maar gewoon op zijn slaapplaats gelegd onder de trap en daar een traphekje voorgedaan zodat hij er niet uit kan.
Net met zijn voeding heb ik denk spelletjes gedaan dus dat gaat goed. Over 2 weken mag ik beginnen met hydrotherapie dus dan kan hij zijn frustratie kwijt.
Hoe kan ik het voor hem en eigenlijk vooral voor mezelf wat beter maken... Ik vind het persoonlijk zielig als hij bijna heel de dag in zijn hok moet maar ik denk dat dat meer in mijn hoofd zit...

Alle tips zijn welkom

Gebruikersavatar
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 97
Lid geworden op: 19/07/13 21:07
Locatie: Linschoten

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor AngeliqueB » 18/12/15 21:35

Hoi,

Onze Ziggy is met 5 en 8 maanden geopereerd aan beide voorpoten. Hij zat veel in de bench en we deden hersenspelletjes met hem, hadden een schuifpuzzel voor hem en een snuffelkleed. Daarin deden we zijn brokken. Ook maakte ik regelmatig een Kong voor hem met wat brokken en knijpfruit. Soms ook bevroren (maar was wel in augustus/september).
Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het allemaal goed gaat komen.
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 19/12/15 15:20

ja dat doe ik ook allemaal..... een kong kan ik idd ook nog proberen dat vergeet ik elke keer.
ff banaantje prakken met wat brokken dan is hij ook weer zoet.
Wanneer merkte jij verschil met lopen ed??
Soms denk ik dat hij hartstikke goed loopt en dan ineens dan mankt ie weer als een gek.
Heb ergens gelezen dat je met 2 a 3 dagen al verschil kan merken maar lijkt me zo sterk na een gewricht operatie.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor Romke » 19/12/15 20:21

Sommige honden lopen gelijk na de operatie goed
Bij anderen duurt het weken tot maanden
En dan heb je de pechgevallen die blijven manken.... :(

Ik zou de kong gaan inzetten en daarnaast hersenwerkspelletjes.
Verder wel regelmatig wegleggen, nu voor een paar weken heel erg sneu.
Maar voor de lange termijn alleen maar goed.

Heb je een doggyride? dan kan je hem ook lekker mee naar buiten nemen, dan word hij wel geestelijk moe

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 20/12/15 11:39

Nee een doggyride heb ik jammer genoeg niet. Ik ga gewoon aan de slag met de Kong enzo en dan toch maar vaak op zijn plek leggen..... ik ga gewoon oordoppen kopen tegen het gejank dat hij eruit wil.....

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 20/12/15 11:42

Daar komt nog bij dat hij zijn Pijn medicatie ook niet meer in wil nemen. Tenminste zijn tramadol. Daar moet hij er eigenlijk 2x3 per dag innemen maar dat zit er niet meer in. Heb het in smeerwortel geprobeerd in smeerkaas in banaan en zelfs door zijn pens....Hij laat de pillen gewoon liggen dat kreng...nou heb ik niet het idee dat hij super veel pijn heeft nog maar ja.. De corporale neemt hij nog wel gewoon 150 mg per dag

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor sbientje » 20/12/15 12:31

diddy4 schreef:Daar komt nog bij dat hij zijn Pijn medicatie ook niet meer in wil nemen. Tenminste zijn tramadol. Daar moet hij er eigenlijk 2x3 per dag innemen maar dat zit er niet meer in. Heb het in smeerwortel geprobeerd in smeerkaas in banaan en zelfs door zijn pens....Hij laat de pillen gewoon liggen dat kreng...nou heb ik niet het idee dat hij super veel pijn heeft nog maar ja.. De corporale neemt hij nog wel gewoon 150 mg per dag

met pillen ga ik niet staan mutsen moet ik eerlijk zeggen. Wat je kan probeer is 2 stukjes kaas (of worst). In een doe je de pil, die geef je als eerste en dan laat je nummer 2 vast zien. Vaak zijn ze dan zo gulzig dat ze niet eens doorhebben dat er een pil in zit en slikken ze de hele handel zo door in de haast om stuk 2 ook te krijgen. Als dat ook niet werkt dan doe ik het onder dwang (zitten, bek open, pil zo ver mogelijk naar achter op de tong leggen (echt ver) en dan bek dicht en kop even omhoog houden. Dan is het ook weg. Het klinkt erger dan het is hoor, en daarna krijgen ze alsnog hun stukje worst of kaas.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 20/12/15 16:47

Heb dat idd nu gedaan. Vervelende is alleen dat ik het 6 c moet doen. Pfff de eerste gaat nog wel haha maar ja dan weet hij het natuurlijk al wat er gaat gebeuren

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor Romke » 20/12/15 19:03

Heb je zulke kleine pillen of krijgt hij zo'n hoge dosering?

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 20/12/15 19:27

Hij krijgt smorgens 3 pillen van 40 mg tramadol en 150 mg caroral en savonds ook weer 3 pillen van 40 mg tramadol.

Dus in totaal 240 mg tramadol en 150 mg corporal.

Ik mocht in principe al stoppen met de tramadol omdat het eigenlijk hartstikke goed gaat. Maar merk natuurlijk zelf dat als hij de tramadol wel neemt dat hij dan gewoon beter loopt dus denk ik probeer het nog even. Die corporale gaat wel makkelijk naar binnen dat is geen probleem.
Ik probeer het morgenochtend nog een keer en anders laat ik de tramadol gewoon voor wie het is.... het is echt een gevecht

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 13/03/16 09:46

even een update, helaas is max 3 weken geleden weer geopereerd aan dezelfde poot. Hij bleef slecht lopen.
Bij de operatie zag de arts niets bijzonders dus hij heeft alle vlakken weer goed glad gemaakt. Nu zijn we dus weer een aantal weken verder en nog zie ik niet echt verbetering.
Ik heb gisteren op het forum zitten neuzen dus ik weet dat het nog heel lang kan duren maar ik had zo gehoopt om al iets van verbetering te zien.....

aaaaargghhhh

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/03/16 19:43

Oefff... dus eigenlijk voor niks een tweede operatie

Het kan heel lang duren, en het kan zelfs zijn dat het niet meer goedkomt.
Kan me je hoop voorstellen, sommige honden lopen direct na de operatie goed
Er zijn altijd 'gevallen' waarbij dit niet is

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 13/03/16 20:53

het is gewoon heel erg raar. het ene moment loopt hij redelijk tot goed en het andere moment loopt hij echt heel slecht.
Vooral s avonds maar dat zal ongetwijfeld wel komen omdat hij dan toch te veel gedaan heeft overdag,
Nu net zat er een hele bult op en ik ben aan het twijfelen of ik morgen even naar de da moet gaan met hem maar aan de andere kant wil ik het ook nog een weekje aankijken en hem goed rustig houden want volgende week maandag moet ik weer voor controle....

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor Romke » 16/03/16 09:47

Bij twijfel altijd gaan
Het is ook wel passend bij dit soort problemen dat het beeld heel erg wisselend is
Ga het anders eens bijhouden per dagdeel en wat je dan gedaan hebt of wat hij, niet gewenst, gedaan heeft.
Mogelijk valt er dan wat op

Als het echt alleen de avonden is, dan zegt het wel wat over het doen van de dag.
Drie weken is echt nog helemaal niks, het duurt gewoon lang.
Ik hoop van harte dat hij goed gaat herstellen

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: ocd/lpc

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 18/03/16 17:21

het gaat nu wel al wat beter ( ik zeg het heel zachtjes...)
Afgelopen woensdag toch even langs de da geweest omdat ik vond dat het vocht op zijn elleboog niet snel genoeg wegtrok en dit bleek dus idd waar te zijn. Er zat vocht in het gewricht.
Nu voor 5 daagjes prednison meegekregen en dan maandag weer terug.


Terug naar “Gezondheid”