Atopie. Tips?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 379
Lid geworden op: 30/11/10 16:21
Locatie: Drenthe

Atopie. Tips?

Ongelezen berichtdoor Anna&Milow » 08/03/16 07:40

Hoi allemaal,

Mijn lab Milow heeft sinds een aantal jaren ernsitge Atopie. We sensibiliseren hem met prikjes elke maand en daarnaast heeft hij nog regelmatig een prednison kuur nodig. We geven hem versvlees van Lotgering en op advies van de dierenarts geef ik hem ook multivitaminen door zijn voer.

Qua darmen gaat het heel goed en volgens de dierenarts, mag ik daar al heel blij mee zijn. Maar ik vind toch dat hij veel jeuk heeft. Hij blijft maar likken en bijten, vooral aan poten en anus.

Zijn er meer mensen met een Atopisch hondje? En doen jullie nog alternatieve dingen die helpen? Ik heb al veel gelezen en ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik zoek eigenlijk ervaringen.

Liefs Anna en Milow

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Atopie. Tips?

Ongelezen berichtdoor Romke » 08/03/16 08:34

Is er een huid en bloedtest gedaan?
Zijn er (recente) afkrabsels genomen?
Waarom krijgt hij multi-vitaminen? En wat zitten er voor vulstoffen in, daar kan ook reactie op komen.

Heb je al een keer een voedsel eliminatie dieet gedaan?
Versvlees kan helpend zijn, maar hij kan allergisch zijn voor een soort die je geeft.
Daarnaast zijn er honden die op alle vlees reageren.

Ik zou met zo'n complexe allergie naar een dermatoloog gaan.
Met mijn eigen hond ook een heel traject bij de dierenarts gehad, uiteindelijk naar de dermatoloog en dan blijken er toch weer heel andere dingen noodzakelijk te zijn

Als je naar een dermatoloog gaat, hou er dan rekening mee dat als ze testen willen doen, dat pas kan na een aantal weken zonder prednison

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Atopie. Tips?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 08/03/16 10:36

Ben je al bij een dermatoloog? Bob heeft ook ernstige atopie. Ik heb met hem een Homeopatisch traject gelopen bij de silverlinde, daar hebben wij veel vooruitgang mee geboekt. Wij hadden via de dierenarts bloedonderzoek laten doen en een daarop gedesensibiliseerd. Echter die werkte voor geen meter. wij merkten dat de allergie niet beter ging. Wij zijn op advies van de Silverlinde naar de dermatoloog gegaan, Dr Vroom. Zij heeft niet alleen naar het bloedonderzoek gekeken en ook naar de omgevingsfactoren. Daarop zijn we weer opnieuw gaan desensibiliseren, ipv 0,5 miligram zijn we met kleinere hoeveelheden aan het spuiten. Wij zijn nog bezig met de juiste hoeveelheid te vinden maar het gaat al een stuk beter. Daarbij zijn wij nu ook overgestapt op Apoquel ipv prednison. Daar is Bob ook erg van opgeknapt.

Om een lang verhaal kort te maken. Ga naar de dermatoloog, en kijk eventueel voor een Homeopatisch traject. (dit kan goed samen gaan)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Atopie. Tips?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 08/03/16 10:38

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=83422

Dit is de link van het topic wat ik 1,5 jaar geleden gestart heb ivm Bob zijn atopie. Het is een dagboekje van mijn bevindingen met de Homeopaat
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Gezondheid”