Snel ademen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Snel ademen

Ongelezen berichtdoor NH83 » 12/04/16 22:14

Onze Balou is een heerlijke, ondernemende pup van ruim 6 maanden.

Hij is onze eerste hond, dus geen idee wat in veel gevallen normaal, of niet normaal is.

Nu valt het me op dat hij regelmatig, vooral in de avond, heel snel ademt. Soms na spelen even hijgen, maar als hij dan vervolgens in de bench ligt te slapen, kan het wel een uur duren voordat zijn ademhaling weer een beetje normaal is.

Hebben jullie labjes dat ook wel eens? Of moet ik me hier zorgen over maken?
BALOU

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: Snel ademen

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 13/04/16 22:05

Wanneer ik kijk naar onze volwassen reuen (6 jaar), die alle twee gezond zijn en een dijk van een conditie hebben dan ademt er 1 reu maximaal 10 minuten snel na inspanning (en 10 minuten is dan al veel); hij gaat heel snel terug naar een diepe, langzame ademhaling. De andere reu echter ademt meerdere uren na de inspanning nog steeds snel en oppervlakkig (het lijkt op hijgen alleen zonder dat zijn tong buiten hangt en zijn mond open is). Hij heeft dit altijd al gedaan. In het begin heb ik me er ook zorgen over gemaakt, maar het is zijn manier van ademhalen, blijkbaar voelt hij er zich goed bij. Het is echter een heel groot verschil wanneer ik naar mijn reutjes luister terwijl ze slapen (de ene ademt langzaam en diep en snurkt meestal, de andere ademt 4-5x zo snel en oppervlakkig). De reu met de langzame ademhaling is trouwens beter in het langdurig volhouden van een activiteit, terwijl de reu met de snelle ademhaling heel explosief is en veel sneller is dan de andere, alleen kan hij dit niet zo lang volhouden.


Terug naar “Gezondheid”