LCD (Elleboog operatie)

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
maureen

LCD (Elleboog operatie)

Ongelezen berichtdoor maureen » 11/05/16 23:01

Hoi! Onze labrador van net 1 jaar oud gaat as vrijdag geopereerd worden aan haar elleboog. Wie heeft er tips wat ik met haar de eerste 2 weken kan doen als ze absolute rust moet houden en in de bench moet blijven. Hoor het graag!

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: LCD (Elleboog operatie)

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 31/05/16 14:35

denk spelletjes. een kong vullen met lekkers . een flesje vullen met brokjes dat soort dingen.
veel succes. Ik hoop dat alles goed gaat.
Onze Max wordt toevallig vandaag voor de 3e keer geopereerd aan lpc/ocd aan dezelfde elleboog.
Het blijft lastig maar die 2 weken zijn snel voorbij hoor.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: LCD (Elleboog operatie)

Ongelezen berichtdoor Romke » 01/06/16 08:06

Vooral dingen waar jouw hond rustig van blijft.
Sommige honden gaan gooien met de kong, en komen dan juist teveel in beweging, terwijl een ander juist rustig de boel eruit likt.
Denkspelletjes kunnen ze ook prima liggend doen, met begeleiding van jou.

Weet je al wat je mag qua beweging?
Bij mijn hond was het wel rust, maar daarnaast wel het liefst elk uur 5 minuten wandelen, zodat de gewrichten wel soepel blijven.

Heel veel sterkte de komende periode!!


@diddy, jeetje dat is wel heel erg heftig!
Wat is de reden dat ze er voor de derde keer ingaan?

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: LCD (Elleboog operatie)

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 02/06/16 17:17

@romke,

Hij bleef mank lopen en er kwam elke keer een grote bal op aan de zijkant, dus ik heb er 2 weken geleden opgestaan dat ze een ct scan maakten.
Daar kwam uit dat er een deel artrose zat al maar ook dat er nog een heel stuk slecht bot zat.
Hij is nu dinsdag geholpen en ik moet zeggen dat ik nu eindelijk het gevoel heb dat het iets geholpen heeft.
Ja hij zit nog wel onder de pijnmedicatie natuurlijk maar het manken is al minder als na de andere operaties dus ik heb goede hoop.


Terug naar “Gezondheid”