TTA operatie kruisband

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lunafranken
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 26/11/17 15:50

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor lunafranken » 27/11/17 19:54

Bedankt voor je reactie Romke, we nemen nu al een iets andere weg en dat gaat beter , maar de laatste 20 meter heeft ze gewoon in de gaten dat we richting huis gaan. Heeft een inwendige navigatie. met de auto wordt een probleem , ze mag nog niet springen en op de achterbank kan ik haar moeilijk in de gaten houden. het gaat trouwens al een stukje beter dan gisteren. we houden haar nog wel onder de kalmeringstabletten zodat ze niet te actief wordt. op aanraden van de DA.
groet Ronn

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 27/11/17 23:31

Dag Ron Anja Luna,

Ja het is een lange weg maar bij ons is het resultaat naar volle tevredenheid, beter dan we gedacht hadden.
Het is nog een jonge ( Luna) hond dus die kan wel tegen een stootje dunkt mij ( kop op )

Wat het vocht betreft even goed de wond in de gaten houden die kan gaan ontsteken, dam moet er antibiotica aan te pas komen.
Het is normal dat de poot dikker is , was bij onze Gaby ook zo.

Wij hebben haar de eerste weeken alleen om het huis laten lopen, ze ontzag zelf haar poot als het niet
lekker ging. Langzaam opvoeren, ze geeft het zelf wel aan, daarna na een maand of zo kan ook 2 maand zijn moet er weer aan de spiermassa gewerkt worden.

Verder zou ik in de toekomst extra glucosamine ( kruitvat) 1 tablet per dag geven. Onze Gaby doet het geweldig het is bijna de oude hond alleen een jaartje ouder en
dat gaan we nu wel merken. Ook is ze zelf voorzichtiger geworden.

https://youtu.be/9i8QW4z2IVk

Vriendelijke groet, Jim
Afbeelding

lunafranken
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 26/11/17 15:50

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor lunafranken » 28/11/17 18:34

Hoi JIm . bedankt voor je reactie , ons is geadviseerd om helemaal over te stappen op specefic cjd of druppels te geven doils joint allebei een behoorlijke aanslag op mijn beurs maar als het niet anders is dan moet het maar. Geven jullie ook ander voer en eventueel druppels of geveen jullie alleen de glucosamine. hoe oud is Gaby ?
groet Ronn en Anja en Luna

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 28/11/17 21:46

Hallo Ronn en Anja en Luna specefic cjd ? waarom dit dure voer en druppels.
Ik zelf ben met onze Gaby ( 8 jaar geweest) bij een zeer goede kliniek in Hardenberg. Daar waren ze wel zo eerlijk om te zeggen
dat als de Allergie ( wat onze Gaby ook heeft) over was wij weer op ons normale ( goedkopere voer ) over konden stappen.
Ik zou me niet alles aan laten smeren, ons vorige dierenarts stond er op het dure voer te geven.

Samen met een half tabletje Apoquel en Greenwood voor senioren doet ze het prima.
Greenwood koop ik bij Zooplus, alleen maken ze er daar nu wel een zootje van omdat bijna het gehele assortiment is uitverkocht.
Ik moest vandaag zelfs even uitwijken naar een ander ( hypoallergeen) merk, dat is Greenwood ook maar kost aanzienlijk minder 32 euro per zak van 12 kg.

Let wel ik ben geen dierenarts en wil ook niet op de stoel van hem/haar gaan zitten, maar het is niet gezegt dat elke labrador last van zijn gewrichten krijgt.

Voor ons is 1 glucosaminetablet ( kruitvat) voldoende en onze dierenarts zegt zelf dat het prima kan.

Heb je het filmpje gezien ? https://youtu.be/9i8QW4z2IVk 8 maand na de operatie

of deze misschien http://www.youtube.com/watch?v=4GPVKzPI1JQ&feature=plcp
al wat ouder.

Groetjes Jim

Mocht je echt meer willen weten over de operatie en daarna jullie kunnen mij eventueel vrijblijvend bellen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Romke » 29/11/17 08:40

FIjn dat het al iets beter gaat, hopelijk zet het zo door. Hond op de achterbank tillen is idd niet echt praktisch

Zitten jullie op fb? Neem dan eens contact op met Cees Lameijn, hij geeft kosteloos en belangeloos adviezen


Terug naar “Gezondheid”