Mediaal Compartment Syndroom

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Astrid67

Mediaal Compartment Syndroom

Ongelezen berichtdoor Astrid67 » 14/03/18 15:49

Goedemiddag,

Mijn jonge labrador is 3 maanden geleden geopereerd aan beide ellebogen, ED.(ze is nu 9 maanden)
Helaas blijft ze mank lopen en zitten haar ellebogen telkens vol met vocht wat weer verwijderd is.
De arts vermoed nu dat ze het Mediaal Compartment Syndroom heeft.(aangeboren afwijking die meestal voorkomt bij bruine labradors)
Dit betekend dat ze een weer een operatie(zware) moet ondergaan waarbij de stand van haar poten word rechtgezet zodat de druk op haar elleboog gelijkmatig wordt verdeeld.

Nou zit ik al dagen op het internet te zoeken naar prognoses en ervaringen van mede lotgenoten echter tot nu toe niets gevonden.
Is er hier iemand op het form die helaas ervaring hiermee heeft en mij kan helpen beslissen wat ik moet gaan doen.

Ik zou graag zien dat Djura lekker kan gaan rennen en ravotten met andere honden. Tot nu toe heeft ze dat bijna niet kunnen doen door die vervelende afwijking
Alvast bedank ook mede namens Djura
Gr
Astrid

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: Mediaal Compartment Syndroom

Ongelezen berichtdoor adderoos » 14/03/18 21:48

O jee dat is vervelend zeg, zoiets bedenk je niet als je een pup koopt.
Zelf geen ervaring met MCS, wel een goede ervaring met dieren arts Nico Dijkshoorn in Zeist.
Misschien wel verstandig hem te vragen wat zijn ervaring is bij zo’n ingreep.
Voor heel iets anders heeft hij onze Lev heel goed geopereerd.
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017

Astrid67

Re: Mediaal Compartment Syndroom

Ongelezen berichtdoor Astrid67 » 15/03/18 14:24

Dank voor je reactie Adderoos,
Ik ben er inmiddels achter dat deze ingreep veel in Engeland word gedaan en niet veel in Nederland.
De arts van Djura doet deze pas sinds 2015 dus vandaar dat ik weinig reactie/ervaringen op het Nederlandse internet terug kan vinden.
Nico Dijkshoorn is mij vooraf ook aangeraden maar heb gekozen voor Dr Pillin, een Orthopeed die in het verleden ook mijn andere hond goed heeft geholpen maar ga zeker rondvragen bij andere artsen.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Mediaal Compartment Syndroom

Ongelezen berichtdoor Romke » 17/03/18 18:09

Astrid67 schreef:De arts vermoed nu dat ze het Mediaal Compartment Syndroom heeft.(aangeboren afwijking die meestal voorkomt bij bruine labradors)


Waarom speciaal bij bruine labradors?
Bij welke arts ben je nu?

IK heb geen ervaring met deze operatie.
Wel weet ik dat 3 maanden na een operatie aan lpc echt nog niet lang is. Hebben ze tijdens deze operatie deze afwijking niet kunnen zien?
Hoe vaker je in een gewricht opereert hoe meer artrose er ontstaat, wat weer pijn en mankheid veroorzaakt


Terug naar “Gezondheid”