als ik "hier" zeg, loopt ie weg

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
ursulinda

Ongelezen berichtdoor ursulinda » 27/03/11 22:03

Ik zie aan Luuk zijn gedrag of hij wel of niet gaat komen als ik roep. Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Anders loop ik er gewoon rustig naar toe, grijp hem bij zijn halsband, dan schrikt hij zich wezenloos (gna gna) want dat had hij niet verwacht, vervolgens zeg ik doorlopen en hup daar gaat mijnheer...loopt rustig verder en houd hij mij in de gaten, want dat wil hij niet nog een keer. Dan ga je natuurlijk gigantisch af :lol:

Evro01

Ongelezen berichtdoor Evro01 » 28/03/11 15:44

Wat een geweledige tips en fijn om te lezen voordat we met het aanleren van de commandos beginnen, ik heb max ook direct opgegeven voor de puppy cursus maar dat is (lees ik overal) nog niet altijd een garantie voor succes....

Gebruikersavatar
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 785
Lid geworden op: 09/04/10 12:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor milo » 28/03/11 16:08

King rende net als een gek naar twee grote herders aan de lijn :shock:

Gelukkig bleef hij liggen (vond het denk ik stiekem toch ook iets té spannend) zodat ik hem kon pakken. Mocht ie direct aan de lijn blijven, banaan-in-de-oren-vent.. 8)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:

Nelleke 50
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 27/01/12 14:02
Locatie: Harskamp

Ongelezen berichtdoor Nelleke 50 » 10/04/12 21:52

Hoi

Laika is bijna 1.5 jaar. Als ze los loopt houdt ze je in de gaten, ik loop wel eens de andere kant op en dan volgt ze weer snel. Ook roep ik haar onderweg wel eens, komt ze. Ze gaat dan ook wel eens aan de lijn als we mensen tegen komen. Dat gaat goed. Aan het eind van de wandeling, als ze weer vast moet dan komt ze gewoon niet. Soms ligt ze dan uit -geteld op de grond, mij aan te kijken en ze komt gewoon niet.
De oplossing zal wel zijn : eerder aan de lijn doen, als ze het nog niet verwacht. Maar eigenlijk word ik er onzeker en zenuwachtig van dat ze dan gewoon niet luistert. Ik hoop pubergedrag.?

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 10/04/12 22:24

Wat ik altijd roep, als jufrouw hond of meneer hond weer eens een tros banaantjes in de oortjes hebt zitten .. Doei! .. Dag Laika & Dunk .. tot ziens! .. (tsja, als het gras groener is aan de overkant) .. En loop dan stug door .. In no time zijn ze weer bij ;)

Maar alle gekheid op een labrador stokje .. Wat ik mis bij het "komen" .. Is dat mensen vaak hun hond roepen in het begin als een zak zout. Ik bedoel, ze staan er voor half dood erbij en roepen tot ze een spreekwoordelijke ons wegen, en tsja .. Waarom zou je naar zo iets toe gaan als hond, terwijl je speel honden maatje vele malen leuker is o.i.d. ;)

Het moraal van het verhaal is vaak, dat je gewoon nét even iets leuker moet zijn als dat gene van waar ze op dat moment mee bezig zijn :) (trust me dat werk)

Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Ongelezen berichtdoor Buuf » 10/07/12 23:15

Bruut is nu ruim 10 maanden en luisterd heel goed. Thuis en buiten los lopen gaat echt perfect......totdat er een andere hond langs komt.

Dat krijgt meneer giga trossen bananen in zijn oren en luisterd totaal niet meer. Wat ik ook doe, die andere hond is vele malen leuker dan ik :cry:

Hoe kan ik dan nou omturnen..... :confused:

Als hij een tijdje gespeeld heeft, wordt het tijd om verder te gaan, maar meestal kan ik weer een heel stuk terug lopen om hem op te halen :evil:
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 11/07/12 00:38

Buuf schreef:Bruut is nu ruim 10 maanden en luisterd heel goed. Thuis en buiten los lopen gaat echt perfect......totdat er een andere hond langs komt.

Dat krijgt meneer giga trossen bananen in zijn oren en luisterd totaal niet meer. Wat ik ook doe, die andere hond is vele malen leuker dan ik :cry:

Hoe kan ik dan nou omturnen..... :confused:

Als hij een tijdje gespeeld heeft, wordt het tijd om verder te gaan, maar meestal kan ik weer een heel stuk terug lopen om hem op te halen :evil:


Zorgen dat JIJ leuker bent dan die andere tegemoet komende hond, ik weet het .. Het is soms een mega opgave, maar dat is dus de qlue ;)

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 11/07/12 09:54

Perfect om een sticky van te maken!
Duidelijke uitleg!

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 11/07/12 10:06

Buuf schreef:Bruut is nu ruim 10 maanden en luisterd heel goed. Thuis en buiten los lopen gaat echt perfect......totdat er een andere hond langs komt.

Dat krijgt meneer giga trossen bananen in zijn oren en luisterd totaal niet meer. Wat ik ook doe, die andere hond is vele malen leuker dan ik :cry:

Hoe kan ik dan nou omturnen..... :confused:

Als hij een tijdje gespeeld heeft, wordt het tijd om verder te gaan, maar meestal kan ik weer een heel stuk terug lopen om hem op te halen :evil:


Dit zou ik niet doen.
Ikzelf deed dat eerst ook, maar dan hebben ze je dus waar ze je hebben willen :wink:

Tegenwoordig laat ik haar een poosje spelen en loop (wanneer het mij uitkomt) stoicijns door. Niet achterom kijken en gewoon lopen. Dan verstop ik me opeens achter een boom waar ik haar nog wel kan zien, maar zij mij niet. Na een poos, soms 2 minuten maar soms ook pas na 10 minuten zie ik haar opeens om zich heen kijken en denken "waar is ze nou?" Dan zie ik de schrik in haar ogen en rent ze mijn kant op maar ziet me dus niet. Even voor ze bij de boom is loop ik doodleuk verder en doe net of er niks aan de hand is. Lijkt misschien gemeen om je hond even flink aan het schrikken te maken, maar dit werkt wel.
Nu ik dit een poosje zo doe merk ik echt verschil. Ze let veel beter op me en komt sneller.

Succes er mee

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 11/07/12 11:14

Haha, ja dat hadden we met bob ook gedaan. In het bos nam hij ineens een spurt en rende zo'n 100 meter voor ons uit. Wij zijn achter een boom gaan staan en na 5 minuten kwam hij aangerend, helemaal gelukkig dat hij ons weer gevonden had. Sindsdien plakt hij zowat aan onze benen in het bos :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Ongelezen berichtdoor Buuf » 11/07/12 17:29

Hahahaha klinkt logisch hoor.....eigenlijk diep in mijn hart wil ik dat ook doen, maar hij gaat dan altijd mee met die andere hond/baas. Ergens denk ik dat ik gewoon bang ben dat hij net zo lang met die ander blijft meelopen, zodat hij niet meer terug komt :roll:

Zoals gisteravond....we kruisden een ander stel met een hond en eerst gewoon spelen. Die andere liepen ondertussen door en hun hond liep achter hun aan. Bruut dus ook. Eerst was ik gewoon doorgelopen, maar die andere dus ook en ineens gingen ze alles 4 de hoek om :shock:

Ik kon roepen wat ik wilde, maar meneer wandelde gewoon met die andere mee :evil:

Toch mss gewoon eens proberen :)
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm

Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marieke » 11/07/12 17:48

Sorry hoor, maar ik erger me dus rot aan mensen die hun hond maar laten spelen in de "hoop" dat ze wel meekomen, meestal loop ik dan nog een rot eind met zo'n hond op die vrij hyper en druk mijn honden "lastig valt". Ik heb alle respect en tijd voor mensen die duidelijk met hun hond erop trainen, en als ik zie dat mensen ze ophalen, helemaal prima.. maar stoicijns doorlopen? :? Ga er lekker op trainen, en voorkomen is mijn inziens op dit moment 10 keer beter.
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje

Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Ongelezen berichtdoor Buuf » 11/07/12 18:04

Het is niet stoicijns doorlopen wat ik doe, ik train me rot en de ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Ik was alleen benieuwd of er hier nog andere tips te vinden waren.

Uiteindelijk luisterd bruut heel goed zolang er geen andere honden in de buurt zijn. Praktijk oefenen is toch een kwestie van hond laten spelen, roepen e.d. lijkt me, maar soms zijn die bananen sterker :mad:
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 11/07/12 18:05

Daar erger ik mij ook inderdaad dood aan, als ik aan de wandel ben wil ik ook lekker kunnen doorlopen en niet dat een hond mijn honden loopt te stalken terwijl de eigenaar gewoon doorloopt en ik dus uiteindelijk moet wachten door de hond van iemand anders.

En dat wil niet zeggen dat die twee van mij altijd zo netjes luisteren maar als ik wil doorlopen hoef ik me maar om te draaien en komen ze en deden ze dat niet dan loop ik naar ze toe, lok ze van dichtbij en neem ze mee.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marieke » 11/07/12 18:18

Buuf schreef:Het is niet stoicijns doorlopen wat ik doe, ik train me rot en de ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Ik was alleen benieuwd of er hier nog andere tips te vinden waren.

Uiteindelijk luisterd bruut heel goed zolang er geen andere honden in de buurt zijn. Praktijk oefenen is toch een kwestie van hond laten spelen, roepen e.d. lijkt me, maar soms zijn die bananen sterker :mad:


Spreek jou er ook niet persoonlijk op aan. Het is alleen wel hetgeen waar ik me aan erger, en je krijgt wel degelijk dat advies.. 8)
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje


Terug naar “Opvoeding”