Leren met fluitje

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 20/06/12 21:28

werkt super een fluit. Onze Abby komt er ook op. En als ik fluit omdat ze mensen aan het begroeten is of zo... je ziet ze kijken.

Ik roep haar naam, dan doe 3 korte fluitjes (aandacht), ze kijkt om en dan de Kom Voor fluit.

Succes
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 204
Lid geworden op: 18/01/09 06:09
Locatie: Amsterdam

Ongelezen berichtdoor Lotte » 01/07/12 13:53

Ik roep haar naam, dan doe 3 korte fluitjes (aandacht), ze kijkt om en dan de Kom Voor fluit.


Waarom drie maal roepen Tilly: naam, aandachtsfluit en daarna kom hier? Je hebt al een heel concert gehad voordat je je hond bij je hebt.

Bij mij moeten ze direct komen als ik ze hier fluit. (tuut tuut). Dit heb ik ze geleerd door in het begin te fluiten voordat ze eten kregen en vervolgens daarnaast tussendoor op zeer korte afstand trainen: fluit= naar baas lopen en vervolgens hop voertje erin. Daarna afstand uitbouwen. Vervolgens voertjes afbouwen en alleen nog hele snelle en goede kom hiers belonen met voer

Evelien81
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21/01/15 20:58
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Leren met fluitje

Ongelezen berichtdoor Evelien81 » 26/01/15 21:04

ehm hele gekke vraag misschien maareh vanaf wanneer kun je dit gaan trainen met een pup?

En is het niet zo dat je een apart soort fluittoon moet doen? ik bedoel als iedereen dezelfde melodietjes doet heb je dan niet ineens meer honden voor je staan als je fluit? Of hebben ze dan even niet goed opgelet of t wel hun eigen baas was :D

Wil eigenlijk n gewoon fluitje gaan gebruiken om hond bij ons te laten komen zodat je niet steeds hoeft te roepen...lijkt me handig en prettig...dat kan dus wel gewoon?
"It always seems impossible until it's done " (N. Mandela)

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: Leren met fluitje

Ongelezen berichtdoor Netty » 26/01/15 21:13

Evelien81 schreef:ehm hele gekke vraag misschien maareh vanaf wanneer kun je dit gaan trainen met een pup?

En is het niet zo dat je een apart soort fluittoon moet doen? ik bedoel als iedereen dezelfde melodietjes doet heb je dan niet ineens meer honden voor je staan als je fluit? Of hebben ze dan even niet goed opgelet of t wel hun eigen baas was :D

Wil eigenlijk n gewoon fluitje gaan gebruiken om hond bij ons te laten komen zodat je niet steeds hoeft te roepen...lijkt me handig en prettig...dat kan dus wel gewoon?


Wij hebben nu een pup in huis van 10 weken en we zijn gelijk met de fluit begonnen vanaf het moment dat ze bij ons was, dus met 8 weken. Het maakt niet uit welke fluittoon je gebruikt als je maar steeds dezelfde toon gebruikt.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Leren met fluitje

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 31/12/15 08:26

Ik ga ook een fluitje kopen. Het bos is hier op loopafstand dus wil straks als Diego groot is veel wandelen.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re:

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 31/12/15 08:27



Bovenstaand bericht is al oud maar wat betekend die klik? Is dat een clicker?
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Re:

Ongelezen berichtdoor Romke » 31/12/15 17:25

Chantal76 schreef:


Bovenstaand bericht is al oud maar wat betekend die klik? Is dat een clicker?


In dit geval betekend het, klik op deze link(op het woord klik) en kom vervolgens uit op de website waar ze fluitjes verkopen :)


Terug naar “Opvoeding”