Behoefte

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Annemarie Rijnveld
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 35
Lid geworden op: 01/05/12 21:53

Ongelezen berichtdoor Annemarie Rijnveld » 10/05/12 23:01

Hoi,
Ik maak altijd een plekje in de achtertuin voor de puppen, dus straks ook weer voor de nieuwe pup, ik maak een bergje zand waar ze hun behoeft op kunnen doen, daar kan je ook makkelijk de drollen uitscheppen

Wat een handige tip!
Dit zou ik ook wel willen uitproberen, want onze pup rent de hele tuin door, en vaak gebeurt er dan gewoon niets.
Gebruik je er zandbakzand voor of kan er ook gewoon tuinaarde gebruikt worden?
Houdt jij misschien de hond aan de lijn zodat hij gedwongen is op deze plek te blijven?
Ik neem nl. de pup zonder riem mee, anders duurt het zo lang eer wij naar buiten kunnen.

(het quoten is verkeerd gegaan)

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 11/05/12 00:44

Annemarie Rijnveld schreef:Hoi,
Ik maak altijd een plekje in de achtertuin voor de puppen, dus straks ook weer voor de nieuwe pup, ik maak een bergje zand waar ze hun behoeft op kunnen doen, daar kan je ook makkelijk de drollen uitscheppen

Wat een handige tip!
Dit zou ik ook wel willen uitproberen, want onze pup rent de hele tuin door, en vaak gebeurt er dan gewoon niets.
Gebruik je er zandbakzand voor of kan er ook gewoon tuinaarde gebruikt worden?
Houdt jij misschien de hond aan de lijn zodat hij gedwongen is op deze plek te blijven?
Ik neem nl. de pup zonder riem mee, anders duurt het zo lang eer wij naar buiten kunnen.

(het quoten is verkeerd gegaan)


Ik gebruik zandbakzand idd, kost geen drol en is stukken makkelijker schoonmaken dan aarde :wink: Met een kattenbakschepje kan je zo de drollen eruit scheppen.
Ik zet eerst altijd een stukje tuin af, waar de pup mag komen, eerst til ik de pup op en zet hem/haar op het zand, dit hebben ze heel snel door moet ik zeggen :D Als ik na een paar dagen zeg....ga je mee plasje doen, dan rennen ze meteen naar het zand in de tuin, dan is het feest natuurlijk......jaaaaa brave hond :schreeuw:
De eerste dag laat ik een drol wel liggen, dan weten ze sneller dat ze op die plek hun behoefte mogen doen, omdat ze zichzelf ruiken, als ze het goed door hebben haal ik het altijd meteen weg. Mijn volwassen honden plaste er ook wel eens op, soort van "dit is ook van mij" dat liet ik gewoon toe, maakt het alleen maar makkelijker herkenbaar voor het puppenkind :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Annemarie Rijnveld
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 35
Lid geworden op: 01/05/12 21:53

Ongelezen berichtdoor Annemarie Rijnveld » 11/05/12 09:56

Wat een goede oplossing, want ik wordt hier gewoon knetter.
Ik heb Juma vandaag aan de riem genomen en het plasje heeft zij keurig gedaan.
Daarna zijn we nog een dik een half uur in de tuin gebleven beetje lopen beetje spelen, maar poepen? ho maar.

Uiteindelijk naar binnen, gaat lekker op haar kleedje liggen en ineens sluipt ze als een speer weg. Voor ik het in de gaten had, had ze al een drol neergelegd.
Ze doet het vaak op dezelfde plaats, heb er dus maar kranten neergelegd, voor de volgende drol.
Terwijl ik dit schrijf is ze bezig de krant aan stukken te scheuren :?


Terug naar “Opvoeding”