2 Labradors aan de lijn

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
roostrixliz
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 25/03/12 19:47
Locatie: Eygelshoven

2 Labradors aan de lijn

Ongelezen berichtdoor roostrixliz » 11/04/12 15:58

Wij denken erover om een 2e Labrador te kopen, maar onze Roos kan erg trekken aan de lijn. Ik weet niet of ik kan lopen met 2 trekkers...Heeft er iemand tips?
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 11/04/12 16:01

Ik zou als eerste zorgen dat Roos correct leert naast te lopen.
Zoek maar eens op het forum, zijn al verschillende topics over geweest.
Als dat lukt, en je tweede hondje komt, ze beide appart uit laten.

Kan de jongste netjes naast wandelen, dan pas proberen om met de 2 te wandelen.

Zeros&Mac

Ongelezen berichtdoor Zeros&Mac » 11/04/12 20:05

Het is idd handig als je Roos leert naast te lopen. 2 Labjes zijn samen erg sterk en het is wel de bedoeling dat jij hen uitlaat, en niet andersom :)

Hier ook 2 labjes, en Zeros loopt altijd keurig naast. Mac deed dit ook, maar doordat hij meerdere malen hier op de uitlaatplek is aangevallen, en gegrepen door andere honden. Is hij verschrikkelijk onrustig, en loopt hij niet goed naast. Dit is enorm vervelend, laat staan als je met 2 van die trekkers loopt.

Het is niet zo dat Mac niet naast kan lopen, maar het is meer de onrust in hem. Zodra ik stop met lopen weet hij het al, begint hij te piepen en komt direct naast.

Ik zou dus idd eerst meer gaan trainen met Roos, en hierover zijn idd al meerdere topics te vinden.

Stop met lopen zodra ze gaat trekken, beloon haar als ze naast loopt, niet alleen corrigeren als ze het niet goed doet, maar dus ook goed belonen bij het juiste gedrag. Succes ermee! :)

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 11/04/12 23:53

Wij wandelen met twee labs, zonder problemen. Hebben wel eerst trekken moeten afleren - als ze allebei tegelijk trekken ga je binnen de kortste keren tegen de grond...

Harpo loopt altijd links, Flora altijd rechts.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Opvoeding”