Bench - mand: praktisch vraagje

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Mieke1983
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 30/11/11 17:04

Bench - mand: praktisch vraagje

Ongelezen berichtdoor Mieke1983 » 12/04/12 14:39

Hey iedereen,

Ik heb eens een praktische vraag: momenteel hebben wij voor Mira een bench staan in de keuken. Daar slaapt ze 's nachts in, gaat ze in als wij gaan eten + moet ze in als de deurbel gaat (anders loopt ze het bezoek ondersteboven)

Maar ik vind het eigenlijk best een 'lomp' geval (is de 2de grootste bench die er bestaat, dus neemt wel heel wat ruimte in)

Naast de keuken is de (vrij grote) berging, daar is een plekje waar de bench eigenlijk prima zou kunnen staan. Nu was ik aan het denken om in de keuken op de plaats waar ie nu staat een mand te zetten (toont toch direct veel minder lomp), daar zou ze dan in kunnen slapen overdag + we kunnen haar trainen om erin te gaan als wij gaan eten (nu staat het deurtje van de bench ook open)
Als er bezoek zou zijn, kunnen we haar voorlopig nog in de bench in de berging zetten (en ondertussen wel trainen om in haar mand te gaan + te blijven ---> zal wel veel trainen zijn :D )

Enig (en misschien vrij groot) nadeel: in de berging staat ook onze wasmachine. Aangezien we nachttarief hebben, was ik meestal 's nachts. Dat ding maakt best een hoop herrie. Momenteel slaapt ze daar door (er zit wel een deur tussen), maar dat geeft misschien wel problemen als ze effectief in de berging zou slapen.

Wat denken jullie? Te doen of niet?
De bench wil ik sowieso houden (of toch zeker tot ze een jaartje ouder en minder speels is, anders weet ik niet of ik 's morgens nog behangpapier ga hebben), en die is ze nu gewoon om te slapen. De mand zou eigenlijk echt gewoon voor overdag zijn.

Groetjes, Mieke

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 12/04/12 15:14

Hier staat de bench altijd in een hoek in de keuken. Het is inderdaad een groot ding, maar ik gebruik de bench ook als 'bijzettafeltje' er staat een dienblad op met tijdschriften.
Als Yara met rust gelaten wil worden gaat ze zelf in de bench.
Het is haar plekje! Niets of niemand mag haar plagen of in de bench als Yara er in is.
Yara heeft een mand in de woonkamer, daar kan/mag ze ook in gaan liggen als ze wil.

:offtopic: Wij hebben ook nachtstroom en ook ik gebruikte de wasmachine 's nachts totdat ik een overstroming heb gehad 's nachts.
Nu was ik na 21.00 uur. Dan begint het nachttarief. :wink:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 12/04/12 21:54

Wij hebben de, inderdaad grote, bench in de bijkeuken staan en de mand in de woonkamer. In de bijkeuken staat tevens de wasmachine, die ook gebruikt wordt als onze Noah en Bruce slapen. Ik heb tot nu toe niet gemerkt dat ze er onrustig door worden. Het is maar net wat ze gewend zijn, denk ik. Nu is het wel zo dat we op een tijdstip wassen dat ze er niet te veel last van hebben. Het lijkt me goed als je gaat wassen om 21.00 uur, dan is de machine voor de nacht invalt klaar. Overdag zijn de hondjes meestal buiten, maar vanaf het einde van de middag liggen ze lekker gezamelijk in de mand in de woonkamer. 's Nachts gaat Bruce in de bench en Noah op een kussen er naast. Bij bezoek gaan ze in de mand, maar als ze erg druk zijn gaan ze in de bijkeuken. Mij lijkt het dus geen probleem om de bench in de berging te plaatsen......
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 13/04/12 08:10

Sinds de verhuizing staat bij mijn zus de bench van hun hond (een Cocker) in de bijkeuken waar ook de wasmachine en droger staan. Mijn zus had zich helemaal niet geraliseerd dat dit voor de hond misschien wel eens niet prettig zou kunnen zijn, eerst stonden de droger en wasmachine op de zolder. Nu geeft hun droger een aantal hele harde piepen als hij klaar is. Dit kun je uitzetten, maar daar had ze dus niet aan gedacht. Waarschijnlijk is de hond hier zo van geschrokken dat hij nu doodsbang is voor de droger. Zodra deze aangaat, ook overdag, kruipt ze helemaal weg achter de bank in de woonkamer!

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 13/04/12 09:12

Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun hond in de bijkeuken zetten :confused:
Een hond is een roedeldier, het gezin is de roedel, dus daar wil de hond graag bij in de buurt liggen! Een bench is idd niet het mooiste meubelstuk in huis, maar je kan er bijv. een hoes omheen doen, er een kleed opleggen en meer van die dingen.

Hier staan nog steeds 2 benches in de kamer, die van Luna word nog dagelijks gebruikt, er zit geen deurtje meer in, maar Luna gaat er elke dag minimaal 1 keer in liggen slapen, Max gaat er ook steeds vaker in liggen, dus ja, wie ben ik dan om hem weg te gaan halen als ze het zo'n fijn plekje vinden?

Doran gebruikt zijn bench nooit meer :D maar die staat er nog omdat we binnenkort weer een pup krijgen :verliefd1:

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik dacht ik geef mijn mening over het bij de roedel willen liggen ook even :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 13/04/12 10:24

Lunatic schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun hond in de bijkeuken zetten :confused:
Een hond is een roedeldier, het gezin is de roedel, dus daar wil de hond graag bij in de buurt liggen! Een bench is idd niet het mooiste meubelstuk in huis, maar je kan er bijv. een hoes omheen doen, er een kleed opleggen en meer van die dingen.

Hier staan nog steeds 2 benches in de kamer, die van Luna word nog dagelijks gebruikt, er zit geen deurtje meer in, maar Luna gaat er elke dag minimaal 1 keer in liggen slapen, Max gaat er ook steeds vaker in liggen, dus ja, wie ben ik dan om hem weg te gaan halen als ze het zo'n fijn plekje vinden?

Doran gebruikt zijn bench nooit meer :D maar die staat er nog omdat we binnenkort weer een pup krijgen :verliefd1:

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik dacht ik geef mijn mening over het bij de roedel willen liggen ook even :D


"De Roedel" ligt toch 's nachts boven.... en niet in de huiskamer neem ik aan. Overdag lees ik dat er een mand staat...
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 13/04/12 10:49

Tja, bij mij ligt de hond 's nachts ook in de keuken terwijl wij boven liggen, overdag ligt ze in de kamer in haar mand of in de keuken op haar kussen. Het gebeurd ook regelmatig dat Zyva 's avonds kiest om in de keuken te gaan liggen terwijl wij in de kamer zijn, dus het is echt niet zo dat ze altijd maar bij je willen zijn. Toen wij de bench nog hadden staan stond deze in de woonkamer, gewoon omdat we daar de meeste plek hadden en deze ook niet in de weg stond. Ik vind het een vreselijk lelijk en lomp ding dus kan me goed voorstellen dat als je plek hebt in de bijkeuken voor de bench dat je die dan daar neer zet, niks mis mee lijkt me als je hond 's nachts in de bijkeuken zit.

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 13/04/12 11:01

In de bijkeuken zou ik niet direct voor kiezen, maar goed, dat is mijn keuze.
Kingston heeft heel lang een bench gehad die stond (aan boord) in de slaapkamer en daar ging hij in als het nodig was, 's nachts sliep hij daar ook in met de deur open.
Inmiddels is de bench weg, en slaapt hij zowel thuis als aan boord in zijn mand, naast ons bed :oops:

Verder ligt hij aan boord en thuis op een plaid naast de bank. Want dan wilt hijw eer neit in de mand :D
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 13/04/12 17:05

Lunatic schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun hond in de bijkeuken zetten

Natuurlijk liggen de honden lekker in hun warme mand bij ons in de woonkamer als wij daar zitten :D . De bench is alleen voor 's nachts, want overdag ligt Bruce er niet graag in.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor vesta » 13/04/12 22:55

Onze Quinta vandaag precies 5 maanden oud heeft van af dag 1 besloten dat een bench niet voor haar is. We hebben strijd geleverd en verloren. hahaha. nee hoor zelfs met deurtje open bleef ze er niet in Wij hebben haar toen in de keuken gedaan snachts met een kinderhekje ervoor We hebben geen keukendeur er stond een bench en een mand 'sMorgens vonden we haar dan in de mand. Nu na 5 maanden hebben wede bench maar op zolder gezet. De andere twee honden ja die kropen er wel in Quinta is geen slopertje gelukkig en ligt nu heel tevreden met de andere twee elke dag en nacht op de bank te slapen.

Wil
Afbeelding

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 14/04/12 07:21

Foofer lag eerst altijd in de woonkamer, maar nu ik tijdelijk bij mijn ouders woon met hem ligt 1 mand in de berging, hierdoor kom je ook altijd naar binnen. Daar staan ook de wasmachine en de droger en daar ligt hij nu bij. Alleen foofer is van pup af aan al bij de wasmachine gaan liggen, vooral als deze centrifugeert, dan slaapt hij vast op dit geluid :D
hij vind het heerlijk op een of andere manier....
Misschien kun je s'avonds beginnen met wassen dat hij gewend raakt aan het geluid in het donker en dan testen lijkt mij. Succes!

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 14/04/12 23:17

lablove schreef:
Lunatic schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun hond in de bijkeuken zetten :confused:
Een hond is een roedeldier, het gezin is de roedel, dus daar wil de hond graag bij in de buurt liggen! Een bench is idd niet het mooiste meubelstuk in huis, maar je kan er bijv. een hoes omheen doen, er een kleed opleggen en meer van die dingen.

Hier staan nog steeds 2 benches in de kamer, die van Luna word nog dagelijks gebruikt, er zit geen deurtje meer in, maar Luna gaat er elke dag minimaal 1 keer in liggen slapen, Max gaat er ook steeds vaker in liggen, dus ja, wie ben ik dan om hem weg te gaan halen als ze het zo'n fijn plekje vinden?

Doran gebruikt zijn bench nooit meer :D maar die staat er nog omdat we binnenkort weer een pup krijgen :verliefd1:

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik dacht ik geef mijn mening over het bij de roedel willen liggen ook even :D


"De Roedel" ligt toch 's nachts boven.... en niet in de huiskamer neem ik aan. Overdag lees ik dat er een mand staat...


Als ik als één koppige roedel 'boven ga liggen' .. Dan doe ik toch iets fout, dan lig ik bij de buren .. Nah, geintje .. Een hond in de bijkeuken is hier alleen om te eten / drinken, voor de rest gewoon overal erbij :)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 15/04/12 10:43

Lunatic schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen hun hond in de bijkeuken zetten :confused:
Een hond is een roedeldier, het gezin is de roedel, dus daar wil de hond graag bij in de buurt liggen!


Hmmmm, mijn honden kiezen er vaak zelf voor om op de gang te liggen...
Abonormale honden of gewoon een eigen wil die ze hier mogen hebben 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Opvoeding”