ik snap iets niet???

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 209
Lid geworden op: 16/08/09 16:28
Locatie: Boxmeer

ik snap iets niet???

Ongelezen berichtdoor Mousy » 22/04/12 15:24

Loop ik net met Floyd een vrouwtje tegen het lijf met een Bordeau-dog-puppie.Ze wilde de pup al weg trekken,toen ik zei dat het belangrijk is voor een pup om contact te leggen met een volwassen hond en dat Floyd hem absoluut niks zou doen.Ze leek al overstuur en zuchtte,hij luistert totaal niet,ik word er helemaal gek van,ben de hele dag elke minuut met hem bezig en heb er nu al spijt van dat ik hem gekocht heb,zei ze!!!Ik gaf haar nog vele goeie tips,maar ach ik zie het lijk al drijven.Ze zat ook niet lekker in haar vel,zei ze,en het werd allemaal teveel.Hoe komt iemand erbij om dan in Godsnaam aan een puppie te beginnen???Ik kan hier echt boos om worden,en kan alleen maar hopen dat ze die gouden tips van mij zal uitvoeren,maar ik weet al bijna zeker van niet :( :(
Arm dier,denk ik dan,gelukkig heb ik het beter gedaan en ben ik heel wat wijzer,al zeg ik het dan van mezelf.Mousy

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 22/04/12 18:45

Wel goed dat je tips gegeven hebt. Ik hoop ook dat ze dat gaat proberen. Het is echt niet verstandig om een hond te nemen als je niet lekker in je vel zit. En dan nog wel een bordeuax dog. Dat zijn toch honden die echt een baas/bazin nodig hebben en je moet heel consequent zijn. Hoop dat ze een goed huis evt voor de hond vind en dat hij niet in het asiel beland.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 339
Lid geworden op: 17/01/12 10:15
Locatie: Lisse

Ongelezen berichtdoor Huub » 22/04/12 19:58

corretje schreef:Wel goed dat je tips gegeven hebt. Ik hoop ook dat ze dat gaat proberen. Het is echt niet verstandig om een hond te nemen als je niet lekker in je vel zit. En dan nog wel een bordeuax dog. Dat zijn toch honden die echt een baas/bazin nodig hebben en je moet heel consequent zijn. Hoop dat ze een goed huis evt voor de hond vind en dat hij niet in het asiel beland.


Dit wilde ik dus ook zeggen.
Ik heb 2 keer een bordeaux dog gehad en dat zijn idd geen makkelijke honden.
Ze zijn erg sterk.
Ik heb na de scheiding een keus moeten maken ik kon die kollos niet uitlaten en heb er voor gezorgd dat hij een goed tehuis kreeg.
Was een zware moeilijke maar juiste beslissing voor mezelf maar zeker voor de Lex een juist besluit.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 23/04/12 06:37

Tsja, niet iedere hond op deze planeet is gezegend met een gouden mandje bij mensen die de tijd voor hem of haar nemen, en de grappen en grollen van het fenomeen hond voor lief nemen :)

Ik zeg altijd maar: "A dog is not just for christmas, but for life" 8)

Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 89
Lid geworden op: 18/03/12 16:19

Ongelezen berichtdoor Gittje » 23/04/12 08:46

Mensen hebben de neiging om het werk & de energie die je in een pup moet steken te onderschatten. Tussen het weten en het in de praktijk aanvoelen, gaapt dikwijls een kloof.

Misschien dat die dame met haar bd pup met de tijd ook de positieve punten van het hebben van een pup zal inzien?

En als je enkel een hond mag nemen als je je goed in je vel voelt, denk ik dat er een pak minder zouden rond lopen :confused:

Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 209
Lid geworden op: 16/08/09 16:28
Locatie: Boxmeer

ik snap iets niet

Ongelezen berichtdoor Mousy » 24/04/12 14:08

Ik zal en wil niemand verbieden een hond te nemen,begrijp me goed,maar het gaat mij puur en alleen om het welzijn van het dier!!!!
Fijn dat er ook mensen zijn die me volledig begrijpen:Mousy

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: ik snap iets niet???

Ongelezen berichtdoor Kay » 24/04/12 14:12

Mousy schreef:Loop ik net met Floyd een vrouwtje tegen het lijf met een Bordeau-dog-puppie.Ze wilde de pup al weg trekken,toen ik zei dat het belangrijk is voor een pup om contact te leggen met een volwassen hond en dat Floyd hem absoluut niks zou doen.Ze leek al overstuur en zuchtte,hij luistert totaal niet,ik word er helemaal gek van,ben de hele dag elke minuut met hem bezig en heb er nu al spijt van dat ik hem gekocht heb,zei ze!!!Ik gaf haar nog vele goeie tips,maar ach ik zie het lijk al drijven.Ze zat ook niet lekker in haar vel,zei ze,en het werd allemaal teveel.Hoe komt iemand erbij om dan in Godsnaam aan een puppie te beginnen???Ik kan hier echt boos om worden,en kan alleen maar hopen dat ze die gouden tips van mij zal uitvoeren,maar ik weet al bijna zeker van niet :( :(
Arm dier,denk ik dan,gelukkig heb ik het beter gedaan en ben ik heel wat wijzer,al zeg ik het dan van mezelf.Mousy


Mwah, niet rot bedoeld maar als ik met mijn pup buiten loop hoeft mijn pup echt niet zo nodig contact te leggen met een "onbekende" hond hoor, zie daar het nut niet zo van in :confused:

Ook denk ik dat elke pup eigenaar wel eens een dag heeft dat hij/zij het helemaal niet meer ziet zitten en klaagt tegen iemand die je tegenkomt, maar om iemand dan gelijk te veroordelen waarom ze in godsnaam begonnen is aan een puppie vind ik nogal kort door de bocht.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Re: ik snap iets niet

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 24/04/12 14:13

Mousy schreef:Ik zal en wil niemand verbieden een hond te nemen,begrijp me goed,maar het gaat mij puur en alleen om het welzijn van het dier!!!!
Fijn dat er ook mensen zijn die me volledig begrijpen:Mousy
Misschien juist omdat ze de hele dag met hem bezig is , is de pup zo druk. Benchrust en training zouden er misschien voor kunnen zorgen dat de pup toch bij de eigenaresse kan blijven.
En ..... mijn pups mochten nooit naar andere honden als ze aan de lijn zaten, dit om te voorkomen dat ze op oudere leeftijd ook naar soortgenoten gingen trekken :) Maar, om op je verhaal terug te komen: er belanden niet voor niets zoveel jonge honden in het asiel, helaas.

Connie mama van Boris

Ongelezen berichtdoor Connie mama van Boris » 24/04/12 21:10

Natuurlijk is het opvoeden van een hond best een opgave, de eerste twee weken dat we Boris hadden waren er best veel momenten dat ik het niet meer zo zag zitten met hem en dat ik er zelfs slecht van sliep.
Dat heb ik niet zo geventileerd naar andere mensen.
Maar als 'vreemde' mensen tegen je aan gaan lopen miepen over hun pup krijg je uiteraard een vertekend beeld!

Het is net als het voorbeeld wat ik laatst aanhaalde, dat een man bij mij uit de buurt met een labrador mij vertelde dat hun hond alleen maar kleine blokjes in de wijk werd uitgelaten.
Die man vertelt mij dat zelf, ik heb er niet om gevraagd maar zo krijg je wel een bepaald beeld van iemand!!

Natuurlijk mag iemand een slechte dag hebben en dan kun je je frustraties aan iemand kwijt moeten, maar ik begin er een beetje flauw van te worden dat hier blijkbaar mensen zijn die Mousy er dan over gaan lopen bekritiseren!
Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gereageerd!

Diégo en De@na

Ongelezen berichtdoor Diégo en De@na » 24/04/12 21:55

GGGGgrrrrrrrrr :evil: Sommige mensen.................

Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 89
Lid geworden op: 18/03/12 16:19

Ongelezen berichtdoor Gittje » 25/04/12 10:54

Connie mama van Boris schreef:... maar ik begin er een beetje flauw van te worden dat hier blijkbaar mensen zijn die Mousy er dan over gaan lopen bekritiseren!

Was absoluut mijn bedoeling niet!

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 25/04/12 11:25

Nou, toen ik Terra als pup had.. liep ik ook wel eens moedeloos met haar over straat. En als mensen dan zeiden "ahh, wat een leukerd", wilde ik het liefste zeggen "hebben?" ;-) Uiteraard heb ik haar niet weggegeven en is het allemaal helemaal goed gekomen ;-)

Maar ik wil alleen aangeven dat ik ook niet lekker in mijn vel zat toen en Terra was mijn eerste pup. Ik had geen idee hoe zwaar die eerste weken kunnen zijn, ik was af en toe echt helemaal op.. Dat wil niet direct zeggen dat ik het niet goed deed of dat ik geen pup had moeten nemen etc.

Ik denk zelf dat er soms wel te snel wordt geoordeeld over mensen hoor. Als je mensen op straat tegenkomt, dan is dat een moment-opname, iemand kan er net op dat moment even doorheen zitten. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze mevrouw in kwestie het wel goed zou doen, maar je weet het niet..

En de tip van laten kennismaken aan de riem; die tip kreeg ik ook heel vaak met Danouk. Maar ik koos er toch voor om die kennismakingen te doen op mijn moment en manier :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Connie mama van Boris

Ongelezen berichtdoor Connie mama van Boris » 25/04/12 14:31

Gittje schreef:
Connie mama van Boris schreef:... maar ik begin er een beetje flauw van te worden dat hier blijkbaar mensen zijn die Mousy er dan over gaan lopen bekritiseren!

Was absoluut mijn bedoeling niet!


Nee joh, dat geloof ik ook hoor!
Dat is het nadeel van 'het geschrevene', je snapt soms iemand bedoeling niet haha.
En zo onderhand snap ik mijn eigen zinnen ook niet meer :D


Terug naar “Opvoeding”