lopen aan de riem

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Bettine

lopen aan de riem

Ongelezen berichtdoor Bettine » 23/04/12 12:55

Hallo,

onze Cani is bijna 12 weken. Ik heb wat vragen over het lopen aan de riem. Soms loopt hij een heel stuk spontaan naast mij waarop ik hem uitbundig prijs en beloon. Echter hij is natuurlijk ook erg nieuwsgierig en snel afgeleid. Hij stopt vaak en gaat dan zitten, soms heel lang en dan is geduld moeilijk :) , hij loopt ook vaak alle kanten op, wil overal aan ruiken en moet natuurlijk ook nog aan van alles wennen.
Wij gaan er zo mee om:
- goed gedrag belonen
- als hij zit dan aandacht vragen en lokken met een beloning
- als hij iets ruikt of opeet wat niet mag dan ook afleiden of duidelijk nee zeggen
- als hij iets ziet of hoort wat nieuw is dan hem de tijd geven om het te verwerken.

ik merk dat we aangelijnd nog heel erg veel stil staan terwijl als hij los loopt op de hei blijft hij altijd in een straal van 3 meter en gaat hij ook niet overal aan ruiken.

Hebben jullie tips?
Ik hoor ze graag!

groetjes,
Bettine

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 23/04/12 13:59

Volgens mij doe je het gewoon hartstikke goed, het enige wat je nodig hebt is geduld, je zult merken dat het meelopen aan de lijn steeds beter gaat.

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 23/04/12 20:39

Een wilde gok. Met de lijn zit hij nog aan je vast. Dus weet hij zeker dat je bij hem bent. Zelfverzekerder dus. Als hij los is moet hij heel de tijd kijken waar je bent.

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 24/04/12 08:22


Bettine

Ongelezen berichtdoor Bettine » 24/04/12 16:03

Bedankt allemaal!

als ik dat zo lees, ook op het andere topic, doet ie het eigenlijk al heel erg goed :D


Terug naar “Opvoeding”