Saxofoon versus Harry

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 64
Lid geworden op: 05/06/12 23:06

Saxofoon versus Harry

Ongelezen berichtdoor Bobske » 16/06/12 22:00

Gisteren was ik met Harry ( 7 maanden ) aan de wandel, toen we moesten wachten voor de optocht van de vierdaagse. We stonden op zo'n 50 meter afstand van de optocht, aangezien er ook andere honden tussen het publiek stonden en Harry is nogal enthousiast :)
Op het moment dat de fanfare de bocht om was, werd Harry ineens doodsbang. Heb hem nog nooit zo gezien en ben direct met hem naar huis gelopen. Heb hem ook niet geaaid, of toegesproken, ben gewoon rustig omgedraaid en met hem naar huis gelopen. Heb de lange lijn ook kort gehouden, omdat ik niet wilde dat hij me naar huis zou sleuren, weet ook niet of ik daar goed aan heb gedaan, trouwens...

Nu is het zo dat ik saxofoon speel. Ik heb bewust nog niet gespeeld, omdat Harry nog maar net anderhalve week bij ons is, maar uiteindelijk zal ik mijn sax toch weer op moeten pakken. Ik heb niet de mogelijkheid om boven te gaan oefenen, aangezien er 2 kleintjes naast ons wonen die vaak al op bed liggen, als ik ga spelen.
Hoe kan ik dit het beste aan gaan pakken?

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/06/12 00:14

Ik speel zelf ook een instrument. Ik ben gelijk op de eerste dag begonnen eigenlijk. Toen hij in de bench lag heb ik een toonladder gespeeld. De dag erop 2 keer een toonladder, de dag daarop weer wat meer en nu repeteer ik zonder problemen een uur. Meneer blijft lekker in zijn bench maffen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

kimmeding

Ongelezen berichtdoor kimmeding » 17/06/12 08:44

Ik zou ook gaan opbouwen idd.
Denk dat die fanfare ook een beetje teveel herrie in een keer was.

Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 10/08/05 15:01
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Quasar » 17/06/12 08:55

Zou je hem ook niet "kennis" mee kunnen laten maken?
Mee naar beneden nemen en enthousiast laten zien en op de grond gaan zitten; snuffelen brokje/ beloning erin.. Stukje spelen, beloning erin..
Ik speel geen instrument :oops: maar misschien is dit een manier? vrouwtje speelt er mee dus is goed :confused:

Veel succes
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar

Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 64
Lid geworden op: 05/06/12 23:06

Ongelezen berichtdoor Bobske » 17/06/12 21:29

Bedankt voor de tips! Ga ik zeker uitproberen!


Terug naar “Opvoeding”