Hoe hondje op vaste plaats zijn behoefte leren doen?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Mieke1983
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 30/11/11 17:04

Hoe hondje op vaste plaats zijn behoefte leren doen?

Ongelezen berichtdoor Mieke1983 » 23/06/12 14:45

Hoi,

Ik zit met een vervelende kwestie..
Mijn hondje Mira is bijna 9 maanden en ze doet haar behoefte steeds overal op het gras :(
Nu, plassen vind ik niet zo erg, maar nr 2 is echt vervelend. Ik heb 2 kleine kindjes en een grote tuin, ik moet dagelijks meerdere keren heel het gras aflopen op zoek naar drollen en degene die ik vind zijn niet allemaal even makkelijk op te rapen. Vaak blijft de helft aan het gras kleven :kots:

Toen ik haar net had deed ze haar ding op boomschors. Ik had een stukje afgemaakt voor haar, maar dat bleek te klein te zijn, dus heb een eindje naast het gras bedekt met schors en dat ging een tijdje prima! Ik raapte ze elke dag op (liet er 1 liggen zodat ze wist dat ze daar haar ding moest doen)
Op een gegeven moment (weet niet waarom) ging ze dus haar nr. 2 op het gras doen en dat doet ze dus nog steeds.

Ik wil haar zò graag leren dat ze het op het schors moet doen, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen.

Iemand tips aub?

Bedankt!

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 23/06/12 17:37

Mijn eerste gedachte zou zijn: 'niet meer laten plassen en poepen in je tuin'.
Naar buiten met je hondje!
Riempje om en een plekje zoeken..
Hij/zij is 9 maanden, dus kan m.i. prima een stukje wandelen en de behoefte doen.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

Gebruikersavatar
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 505
Lid geworden op: 05/06/11 13:11
Locatie: Kempen

Ongelezen berichtdoor bud en weiser » 23/06/12 17:50

Ik zou op de schors ook een struikje,smal riet ofzo zetten,de ervaring met al onze labjes is dat die graag iets tegen hun poep hebben als ze de grote boodschap doen.
Weet niet of het bij alle labjes is maar Killian is mijn derde labje en allemaal gaan ze in het bos op een struikje of hoog gras hun behoefte doen.
Ons herdertje daarin tegen ging meestal op de pad zijn behoefte doen :oops:
Bud mis je nog steeds!

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 23/06/12 18:56

marions schreef:Mijn eerste gedachte zou zijn: 'niet meer laten plassen en poepen in je tuin'.
Naar buiten met je hondje!


Helemaal mee eens, een plekje in de tuin is misschien handig met een kleine pupperd (hebben wij overigens nooit gedaan), maar met 9 maanden kan een labje zijn behoefte prima buiten doen, ipv in de tuin. Met zo'n 4 wandelingen per dag zou het niet meer nodig moeten zijn om je tuin als hondentoilet te gebruiken :wink:
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Zeros&Mac

Ongelezen berichtdoor Zeros&Mac » 24/06/12 00:34

Sluit me volledig aan bij alles wat hierboven gezegd wordt. Wat is eigenlijk de rede dat je labje alles in de tuin doet? Met 9 maanden kunnen ze makkelijk uitgelaten worden hoor, geen probleem!

kimmeding

Ongelezen berichtdoor kimmeding » 28/06/12 08:16

Met 9 maanden moet je hond naar buiten en niet in de tuin.

Mexx ging 8 keer per dag naar het uitlaat veldje en tussendoor echt wel eens even in de tuin voor een plasje als hij aan gaf te moeten.

Ik snap trouwens niet echt dat je hond het nu nog in de tuin doet terwijl hij al aardig zindelijk moet zijn.

Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 204
Lid geworden op: 18/01/09 06:09
Locatie: Amsterdam

Ongelezen berichtdoor Lotte » 01/07/12 12:53

Het is me opgevallen dat in Belgie veel honden voortdurend in de tuin worden gehouden en nauwelijks worden uitgelaten. Toen ik in Belgie op een huis paste ging ik iedere dag meerdere malen met de honden naar het bos. Dit moest met de auto want lopen was net iets te ver.
Als ik wel eens met de honden aan de lijn een stukje door de wijk liep, had ik ook echt het gevoel dat ik erop werd aangekeken. Je zag er ook nooit mensen met een hond aan de lijn door de wijk lopen en in het bos kwam je ook niet echt veel mensen met honden tegen terwijl heel veel mensen in de wijk toch een hond hadden.

Als je je hond gewoon een aantal keer per dag uitlaat doen ze hun behoefte ook niet graag in de tuin. Althans mijn honden niet


Terug naar “Opvoeding”