Even een * piep * momentje

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Denver

Even een * piep * momentje

Ongelezen berichtdoor Denver » 29/06/12 09:04

Hoi,
Oscar is nu sinds 11 juni bij ons en is morgen 11 weken...Ik begrijp heel goed dat het een pup is en dat alles nog moet leren dus dat er werk aan de winkel is...maar heb nu toch even een dip momentje...

Hij pakt graag dingen die niet mogen (schoenen,kleren,kussens van de bank,handdoeken,theedoeken) en ja dat doen alle pups maar hij laat niet los wanneer ik dat zeg...hij luistert niet naar foei e.d. als ik het wil afpakken wil hij ook nog wel eens wegrennen en volgens mij als ik erachteraan ren is het voor hem een spelletje dus dat doe ik niet, maar ja wat dan...

ook hapt hij naar gezichten toe en hangt hij in kuiten en in je enkels...en met die scherpe tandjes ... auw! hoe kan je het beste reageren...?
Ik heb nee/foei en uhuh...als geprobeerd werkt wel maar niet altijd...ik wil hem vanaf heb begin goed corrigeren...advies daarom welkom??

Ook heb ik buiten bij het lopen soms problemen...hij trekt heel erg en wil niet naast lopen...heeft geen aandacht voor mij zelfs niet voor positieve stem en beloning...
Loslopen (waar het mag) doet hij wel prima, ook komt hij dan en luistert hij..Ik weet dat hij dan een soort van angst heeft dat ik weg ga ofzo....

Maar nog steeds zijn we super blij hoor... :verliefd1: :klasse: :applaus: :wink: alleen lopen we tegen wat dingen aan..

(krijg advies om hem bij niet luisteren in zijn nekvel te grijpen, maar voel daar niet veel voor, omdat ik er niet veel positiefs over lees)

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 29/06/12 09:30

tsja denk dat je toch iets meer op je strepen moet gaan staan, duidelijk neemt je pup een loopje met je en neemt je waarschuwingen niet serieus omdat er voor hem alleen leuke dingen aan zitten.

eerst een tijdje het huis pup veilig maken, dus geen schoenen op de grond etc. zo min mogelijk de fout in laten gaan want anders loop je agentje te spelen met dat mag niet en dat mag niet en dat mag niet, dat snapt je pup niet, ga apporteren met zijn speeltjes, bakje brokjes erbij en een klein stukje het apportje weggooien heeft ie ut dan vrolijk bij je roepen rammel maar met het bakje en het speeltje ruilen voor wat lekkers. dat ga je ook doen wanneer ie een schoen te pakken heeft dat ie niet mag hebben, zo krijg je een pup die wanneer ie iets gepikt heeft dat vrolijk en netjes bij je komt brengen en een klein hulphondje in spe wordt. nix mis mee voor andere trainingen alleen maar goed.

ennn belangrijker zo krijg je weer lol in je pup.

als ie een x te hard bijt, bijt um dan eens terug, bv door heb te knijpen, zo hard dat je reactie krijgt, niet te zacht want dan gaat ie terug bijten om te laten zien dat ie beter/hoger in rang is dan jij en dat is nou niet de bedoeling.
al me kinders uitgevlogen

Denver

Ongelezen berichtdoor Denver » 29/06/12 09:47

speurneus carola schreef:tsja denk dat je toch iets meer op je strepen moet gaan staan, duidelijk neemt je pup een loopje met je en neemt je waarschuwingen niet serieus omdat er voor hem alleen leuke dingen aan zitten.

eerst een tijdje het huis pup veilig maken, dus geen schoenen op de grond etc. zo min mogelijk de fout in laten gaan want anders loop je agentje te spelen met dat mag niet en dat mag niet en dat mag niet, dat snapt je pup niet, ga apporteren met zijn speeltjes, bakje brokjes erbij en een klein stukje het apportje weggooien heeft ie ut dan vrolijk bij je roepen rammel maar met het bakje en het speeltje ruilen voor wat lekkers. dat ga je ook doen wanneer ie een schoen te pakken heeft dat ie niet mag hebben, zo krijg je een pup die wanneer ie iets gepikt heeft dat vrolijk en netjes bij je komt brengen en een klein hulphondje in spe wordt. nix mis mee voor andere trainingen alleen maar goed.

ennn belangrijker zo krijg je weer lol in je pup.

als ie een x te hard bijt, bijt um dan eens terug, bv door heb te knijpen, zo hard dat je reactie krijgt, niet te zacht want dan gaat ie terug bijten om te laten zien dat ie beter/hoger in rang is dan jij en dat is nou niet de bedoeling.


Bedankt voor je adviezen...het huis al puppy vrij dus verleidingen zijn minimaal maar ja als ik mijn schoenen aan doe zal ik toch even de schoenenkast open moeten doen en dan slaat hij zijn kans...
Over het algemeen gaat het wel goed hoor...maar soms...hihi
Dat apporteren ga ik zeker proberen... :klasse: :klasse:

En dat knijpen...goede tip, ga ik ook eens proberen...

Tis vooral mijn man en zoontje naar wie het luisteren niet zo goed gaat...maar hun zijn natuurlijk ook niet 24u bij hem en ik wel...dus bij mij weet hij vaak dat nee nee is...en nu nog zorgen dat het niet vaak is...maar altijd..hihi

Maar tis en blijft een pup natuurlijk..dus consequent blijven en volhouden...gaat goed komen...

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 29/06/12 09:52

Hij luisterd niet naar nee en los zeg je, heb je hem dit wel aangeleerd?
Een pup weet niet automatisch wat dat betekend natuurlijk he :wink:

Verder gewoon je spullen opruimen, voorkomen is beter dan de hele dag uh, nee, foei......daar word jullie band niet beter van namelijk. Ik zou hem lekker in de bench leggen voor zijn rust, als hij wakker is haal je hem eruit en ben je ook echt met hem bezig, spelen, oefeningetjes, dat soort dingen, zo heeft hij en geen tijd en geen behoefte om "rottigheid" uit te halen, want bezig zijn met jou is het aller leukste wat er is.

Voor het meelopen geld eigenlijk hetzelfde, jij moet zo leuk zijn dat hij het geweldig vind om met je mee te lopen, maak leuke geluidjes, klop op je knie, klap in je handen, beloon met wat lekkers als hij netjes naast loopt!
Dit is één van de redenen waarom ik mijn puppen de eerste weken niet uitlaat, die doen hun behoefte in de tuin op een eigen plekje. Ze moeten eerst leren dat ik geweldig ben :D Als ze met 11 weken al lopen te trekken als een gek, moet je dat weer af gaan leren.....ik ben meer van het goed aanleren, dan hoef ik maar heel weinig af te leren namelijk, afleren is een stuk lastiger dan goed aanleren!

Succes
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Denver

Ongelezen berichtdoor Denver » 29/06/12 10:20

Lunatic schreef:Hij luisterd niet naar nee en los zeg je, heb je hem dit wel aangeleerd?
Een pup weet niet automatisch wat dat betekend natuurlijk he :wink:

Verder gewoon je spullen opruimen, voorkomen is beter dan de hele dag uh, nee, foei......daar word jullie band niet beter van namelijk. Ik zou hem lekker in de bench leggen voor zijn rust, als hij wakker is haal je hem eruit en ben je ook echt met hem bezig, spelen, oefeningetjes, dat soort dingen, zo heeft hij en geen tijd en geen behoefte om "rottigheid" uit te halen, want bezig zijn met jou is het aller leukste wat er is.

Voor het meelopen geld eigenlijk hetzelfde, jij moet zo leuk zijn dat hij het geweldig vind om met je mee te lopen, maak leuke geluidjes, klop op je knie, klap in je handen, beloon met wat lekkers als hij netjes naast loopt!
Dit is één van de redenen waarom ik mijn puppen de eerste weken niet uitlaat, die doen hun behoefte in de tuin op een eigen plekje. Ze moeten eerst leren dat ik geweldig ben :D Als ze met 11 weken al lopen te trekken als een gek, moet je dat weer af gaan leren.....ik ben meer van het goed aanleren, dan hoef ik maar heel weinig af te leren namelijk, afleren is een stuk lastiger dan goed aanleren!

Succes


Je heb gelijk, hij moet nog een hoop leren...los is ook iets wat we nog spelenderwijs aan het leren zijn....Nee weet hij wel al heel goed hoor!
En trekken aan de lijn, ja dat is echt vervelend en moet ik gaan corrigeren en op de hondenschool aan gaan werken...
En enthousiast ben ik tijdens het korte loopje al, al denkt de halve buurt dat ik gek ben...en vaak werkt het ook wel maar dat hij (maar ook ik) nog veel moeten leren dat is duidelijk...

Maar dat piep momentje is voorbij en ben er weer klaar voor.. :klasse:

Connie mama van Boris

Ongelezen berichtdoor Connie mama van Boris » 29/06/12 12:57

Heel herkenbaar die 'piep'momentjes.
Ik denk dat iedere puppy eigenaar die wel kent haha.
Toen wij Boris pas hadden was er geloof ik geen kledingstuk meer waar géén gat in zat maar echt waar, geloof me, er komt een moment dat je denkt: hee, hij bijt niet meer!
Trekken aan de lijn is en blijft hier ook moeilijk, als er geen andere hond in de buurt is gaat het prima,maar zodra meneer een andere hond ziet is het ook trekken geblazen.
Tsja, het blijven wildebrassen haha.

Denver

Ongelezen berichtdoor Denver » 29/06/12 13:05

Connie mama van Boris schreef:Heel herkenbaar die 'piep'momentjes.
Ik denk dat iedere puppy eigenaar die wel kent haha.
Toen wij Boris pas hadden was er geloof ik geen kledingstuk meer waar géén gat in zat maar echt waar, geloof me, er komt een moment dat je denkt: hee, hij bijt niet meer!
Trekken aan de lijn is en blijft hier ook moeilijk, als er geen andere hond in de buurt is gaat het prima,maar zodra meneer een andere hond ziet is het ook trekken geblazen.
Tsja, het blijven wildebrassen haha.


Thanks voor je reactie :klasse:
ja soms moet je die momentjes kunnen hebben toch... :wink:

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 29/06/12 15:38

Lunatic schreef:Hij luisterd niet naar nee en los zeg je, heb je hem dit wel aangeleerd?
Een pup weet niet automatisch wat dat betekend natuurlijk he :wink:

Verder gewoon je spullen opruimen, voorkomen is beter dan de hele dag uh, nee, foei......daar word jullie band niet beter van namelijk. Ik zou hem lekker in de bench leggen voor zijn rust, als hij wakker is haal je hem eruit en ben je ook echt met hem bezig, spelen, oefeningetjes, dat soort dingen, zo heeft hij en geen tijd en geen behoefte om "rottigheid" uit te halen, want bezig zijn met jou is het aller leukste wat er is.

Voor het meelopen geld eigenlijk hetzelfde, jij moet zo leuk zijn dat hij het geweldig vind om met je mee te lopen, maak leuke geluidjes, klop op je knie, klap in je handen, beloon met wat lekkers als hij netjes naast loopt!
[bDit is één van de redenen waarom ik mijn puppen de eerste weken niet uitlaat, die doen hun behoefte in de tuin op een eigen plekje. Ze moeten eerst leren dat ik geweldig ben :D [/b]Als ze met 11 weken al lopen te trekken als een gek, moet je dat weer af gaan leren.....ik ben meer van het goed aanleren, dan hoef ik maar heel weinig af te leren namelijk, afleren is een stuk lastiger dan goed aanleren!

Succes


Sorry, maar dit vind ik een redenatie van niets :?
Ken zat puppies die het hartstikke leuk vinden om naast je te lopen en totaal niet trekken, en daar laten de baasjes de pups toch echt gewoon uit hoor 8)
Buiten dat zou ik het ranzig vinden als mijn honden hun behoeftes in de tuin doen (al is het op een gescheiden stukje), puur om het jezelf makkelijker te maken zodat ze zich meer op jouw focussen.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Denver

Ongelezen berichtdoor Denver » 29/06/12 15:43

Kay schreef:
Lunatic schreef:Hij luisterd niet naar nee en los zeg je, heb je hem dit wel aangeleerd?
Een pup weet niet automatisch wat dat betekend natuurlijk he :wink:

Verder gewoon je spullen opruimen, voorkomen is beter dan de hele dag uh, nee, foei......daar word jullie band niet beter van namelijk. Ik zou hem lekker in de bench leggen voor zijn rust, als hij wakker is haal je hem eruit en ben je ook echt met hem bezig, spelen, oefeningetjes, dat soort dingen, zo heeft hij en geen tijd en geen behoefte om "rottigheid" uit te halen, want bezig zijn met jou is het aller leukste wat er is.

Voor het meelopen geld eigenlijk hetzelfde, jij moet zo leuk zijn dat hij het geweldig vind om met je mee te lopen, maak leuke geluidjes, klop op je knie, klap in je handen, beloon met wat lekkers als hij netjes naast loopt!
[bDit is één van de redenen waarom ik mijn puppen de eerste weken niet uitlaat, die doen hun behoefte in de tuin op een eigen plekje. Ze moeten eerst leren dat ik geweldig ben :D [/b]Als ze met 11 weken al lopen te trekken als een gek, moet je dat weer af gaan leren.....ik ben meer van het goed aanleren, dan hoef ik maar heel weinig af te leren namelijk, afleren is een stuk lastiger dan goed aanleren!

Succes


Sorry, maar dit vind ik een redenatie van niets :?
Ken zat puppies die het hartstikke leuk vinden om naast je te lopen en totaal niet trekken, en daar laten de baasjes de pups toch echt gewoon uit hoor 8)
Buiten dat zou ik het ranzig vinden als mijn honden hun behoeftes in de tuin doen (al is het op een gescheiden stukje), puur om het jezelf makkelijker te maken zodat ze zich meer op jouw focussen.


Zelf doen wij het ook niet in de tuin hoor, vanaf begin af aan al niet, maar je hoort genoeg mensen die dat wel doen...
En idd de een doet het gelijk goed aan de lijn en de ander niet...helaas hier niet maar gaat goed komen

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 29/06/12 16:25

Hi,

hier wat tips waar wij veel aan gehad hebben, want ook hier af een toe een "help nu is het toch echt even niet leuk" momentje

Spulletjes pakken die niet mogen en niet los willen laten:
Ruilen voor een speeltje, heel blij met dat speeltje doen, in de lucht gooien, geluid maken maar niet achter hem aan rennen. Dan komt hij vanzelf kijken wat jij nou voor leuks hebt. Als hij dan naar je toe komt kan je het speeltje ruilen voor hetgeen hij in zijn bekje heeft.

Happen:
Heeft hier behoorlijk lang geduurt moet ik zeggen (voor mijn gevoel). Het heel hard NEE AUW of FOEI of wegduwen werkte hier niet. Wel stokstijf stil blijven staan en omhoog kijken dan is de lol er snel af. (moet je af en toe wel even op je kiezen bijten als er net een tandje in je grote teen verdwijnt :twisted: )

Niet mee willen lopen:
Hebben we eigenlijk niet zo heel erg gehad maar misschien als je een beetje huppelt en gek doet dat hij dan wel de aandacht op je vestigd?

En echt het gaat over, hier ook heel wat achter het behang plak momentjen gehad maar we hebben nu een fijne kroelkip in de dop :verliefd1:

Denver

Ongelezen berichtdoor Denver » 29/06/12 17:00

Lars en Daniëlle schreef:Hi,

hier wat tips waar wij veel aan gehad hebben, want ook hier af een toe een "help nu is het toch echt even niet leuk" momentje

Spulletjes pakken die niet mogen en niet los willen laten:
Ruilen voor een speeltje, heel blij met dat speeltje doen, in de lucht gooien, geluid maken maar niet achter hem aan rennen. Dan komt hij vanzelf kijken wat jij nou voor leuks hebt. Als hij dan naar je toe komt kan je het speeltje ruilen voor hetgeen hij in zijn bekje heeft.

Happen:
Heeft hier behoorlijk lang geduurt moet ik zeggen (voor mijn gevoel). Het heel hard NEE AUW of FOEI of wegduwen werkte hier niet. Wel stokstijf stil blijven staan en omhoog kijken dan is de lol er snel af. (moet je af en toe wel even op je kiezen bijten als er net een tandje in je grote teen verdwijnt :twisted: )

Niet mee willen lopen:
Hebben we eigenlijk niet zo heel erg gehad maar misschien als je een beetje huppelt en gek doet dat hij dan wel de aandacht op je vestigd?

En echt het gaat over, hier ook heel wat achter het behang plak momentjen gehad maar we hebben nu een fijne kroelkip in de dop :verliefd1:


thanks

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 29/06/12 21:08

Kay schreef:
Lunatic schreef:Hij luisterd niet naar nee en los zeg je, heb je hem dit wel aangeleerd?
Een pup weet niet automatisch wat dat betekend natuurlijk he :wink:

Verder gewoon je spullen opruimen, voorkomen is beter dan de hele dag uh, nee, foei......daar word jullie band niet beter van namelijk. Ik zou hem lekker in de bench leggen voor zijn rust, als hij wakker is haal je hem eruit en ben je ook echt met hem bezig, spelen, oefeningetjes, dat soort dingen, zo heeft hij en geen tijd en geen behoefte om "rottigheid" uit te halen, want bezig zijn met jou is het aller leukste wat er is.

Voor het meelopen geld eigenlijk hetzelfde, jij moet zo leuk zijn dat hij het geweldig vind om met je mee te lopen, maak leuke geluidjes, klop op je knie, klap in je handen, beloon met wat lekkers als hij netjes naast loopt!
[bDit is één van de redenen waarom ik mijn puppen de eerste weken niet uitlaat, die doen hun behoefte in de tuin op een eigen plekje. Ze moeten eerst leren dat ik geweldig ben :D [/b]Als ze met 11 weken al lopen te trekken als een gek, moet je dat weer af gaan leren.....ik ben meer van het goed aanleren, dan hoef ik maar heel weinig af te leren namelijk, afleren is een stuk lastiger dan goed aanleren!

Succes


Sorry, maar dit vind ik een redenatie van niets :?
Ken zat puppies die het hartstikke leuk vinden om naast je te lopen en totaal niet trekken, en daar laten de baasjes de pups toch echt gewoon uit hoor 8)
Buiten dat zou ik het ranzig vinden als mijn honden hun behoeftes in de tuin doen (al is het op een gescheiden stukje), puur om het jezelf makkelijker te maken zodat ze zich meer op jouw focussen.


Fijn dat jij dat vind :?
Ik vind het een stuk ranziger dat mijn nog niet volldig ge-ente pup tussen de bergen steont van een ander haar behoefte moet doen, ik ruim dan liever haar behoefte op in de tuin, minder ranzig en een stuk veiliger......dus gemakzucht? :roll: Ook zeg ik nergens dat ze niet buiten de tuin komt, ze komt zat buiten om de wereld te ontdekken, maar niet om uit te gaan dus!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Ongelezen berichtdoor Caya » 30/06/12 07:14

Ik sluit me bij volledig bij Lin (Lunatic) aan en ruim de poepjes gewoon meteen op. Ik zie nl. wanneer ze (Rose) haar ontlasting doet (en zet er dan een stokje bij, kan ik het makkelijker terugvinden) want ik loop bij het uitlaten met haar mee. Zo kan ik ook meteen zien hoe haar ontlasting eruit ziet. En oefenen aan de riem doe ik ook in de tuin. (nou ja tuin? 3500m?)

Piepmomentjes heb ik nog niet gehad. In huis bijt ze (nog?) nergens in behalve in de vele speeltjes die op de grond liggen. Wat wel scheelt is dat er nog een paar honden rondlopen waar ze zich op uitleeft. Die corrigeren haar en voeden haar mede op. Scheelt mij een hoop werk :) En verder ligt ze veel op haar eigen plek dus de tijd die ze er uit is wordt ze constant in de gaten gehouden.

Sterkte met de piepmomenten maar hou vol in het consequent zijn dan komt het vast goed.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13


Terug naar “Opvoeding”