Doen wij dan toch iets fout ?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 28/10/12 11:20

Dat wil ik wel maar het is lastig om een gemiddelde dag te beschrijven. Wij werken allebei onregelmatig dus het hangt erg af van de diensten die we hebben...

Pontus is nu een jaar dus hij mag, mits hij zich gepast gedraagt, al veel langer uit zijn bench. Rond de leeftijd van 5 á 6 maanden was hij maximaal een uur uit zijn bench en dan moest hij er echt weer in. Hij zat dan zeker een uur in zijn bench, soms twee.
In de tijd dat hij uit de bench was gingen we naar buiten, deden we oefeningen of spelletjes met hem, kreeg hij eten, nog een plasje en de bench weer in.
Die tijd werd langzaam uitgebreid, in het begin mocht hij bijna helemaal niet rondlopen zonder dat we actief met hem bezig waren omdat hij onmiddellijk gekke fratsen ging uithalen nu kan dat al wat meer.
Wij gingen op een gegeven moment aan hem herkennen wanneer het genoeg was en deden hem dan in zijn bench voor hij helemaal 'over de rooie' was.
Pontus is erg vocaal en maakt overal geluid bij, zeker als hij aan het spelen is, aan zijn geluidjes konden wij horen wanneer hij overprikkeld begon te raken en dan ging hij met een koekje zijn bench in. Meestal ging hij na een minuutje protesteren ook echt slapen, nu protesteert hij al niet meer maar rolt zich op, zucht eens en maft.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 28/10/12 12:56

Hidde zit echt wel regelmatig in de bench.
ik denk dat je voor je zelf die bench iets negatiefs maakt en dat hoeft echt niet! :)

gemiddeld is Hidde een uurtje uit de bench en dan zit hij er weer een uur in of soms langer als hij diep slaapt,maar hij houdt het zelfde rust patroon aan als Roef die naast hem ligt in het biabed.
zou hij nu uit de bench zijn dan gaat hij vaak uit vermoeidheid gallen bij Roef.

Roef en Hidde liggen na de lange wandeling `s ochtends alle twee in hun bench en ook Roef heeft daar geen moeite mee.sterker..als ik Roef uit de bench zou laten dan gaat hij zitten jammeren voor zijn bench :roll:
ze slapen dan beiden een paar uur :D

de ene dag is Hidde wat rustiger als de andere en dan is hij ook langer uit de bench,maar ook dan gaat hij een paar keer per dag de bench in,puur om hem tot rust te laten komen.

de bench is voor beide honden een fijne plek waar ze graag in liggen,ook krijgen ze hier hun eten(ze barfen,dus dat wil ik niet op de vloer)
dus een negatief iets is de bench niet voor ze.

als Hidde iets stouts gedaan heeft krijgt hij eerst zijn standje,dan wacht ik even en pas daarna zet ik hem in de bench. zo koppelt hij de bench niet aan het standje.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 28/10/12 19:27

Roef en Pandora bedankt weer voor jullie reacties,
Ik heb idd een probleem met de bench, Luna hoogstens smorgens als ik probeer haar na t eten 2 uur te laten rusten.
Ik denk dat ik van dat schuldgevoel van de bench af moet.
Afbeelding
Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 28/01/13 11:10

Al weer een tijdje geleden dat ik dit topic opende, maar even een update:
Luna is ondertussen 8 maanden en ze heeft van het weekend een leren hondenbankje gekregen in de huiskamer, omdat ik zo ontzettend trots op die meid ben. vanaf afgelopen Vrijdag kan ze in de huiskamer liggen, spelen en zelfs slapen en dat terwijl Baco er ook is.
Ze eten der botjes samen in de huiskamer, de kong samen in de huiskamer, en ze spelen liggend in de huiskamer. :verliefd1:
Af en toe als ze te druk word, doe ik haar even in de keuken met het hekje der voor, en dan valt ze gelijk in slaap. dus de bench gebruiken we hier alleen nog snachts en als ik ga slapen.

Baco corrigeert ook iets meer, en Luna laat hem iets meer met rust, al zal ze altijd verliefd op hem blijven.
Baco vind haar ook steeds leuker, vanmorgen was hij op haar buik aan het liggen met zijn kop en zei lag naar mij te kijken hoe ik aan het koken was.

Hoe gaat het met Roef & Hidde? Max en BoB ?? en Pontus ?
Afbeelding

Bedankt Monika!

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 30/01/13 21:45

Leuk om te horen dat het zo goed gaat! Kan mij voorstellen dat je trots bent, en terecht!
Met de heren gaat het prima! Bob is nu 9 maanden en helemaal gek op Max. En Max vindt Bob ook erg leuk. Vooral Max zoekt Bob nu vaak op om te knuffelen, maar Bob wilt dan altijd spelen en daar heeft Max niet altijd zin in :D
Er is nu wel veel meer rust in huis. Soms kunnen zij nog lekker druk doen samen en dan verschuift ook het hele interieur, maar dit is meer uitzondering dan regel :D Dit was een paar maanden geleden wel anders haha.
Het zijn kameraden geworden die rekening houden met elkaar en elkaar goed aanvoelen. Ik heb het idee dat Max misschien pas sinds 3 maanden echt accepteert dat Bob er ook bijhoort; hij lijkt hem steeds leuker te vinden en zoekt hem steeds meer op. Zij hebben nu ook meer aan elkaar. In het bos kunnen ze samen lekker uitrazen en slepen zij samen met een stok of rennen ze achter elkaar aan. Ruzie is er nooit en kleine conflictjes worden speels opgelost of met een correctie waarna zij weer even vrolijk als van te voren met elkaar doen :verliefd1: Ik vind het nog steeds geweldig om die interactie tussen hun te bewonderen; ik vind het machtig en bijzonder dat honden zo eerlijk zijn met elkaar en dat zij elkaar zo goed aanvoelen dat er nooit ruzie is.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 31/01/13 07:29

Lees nu je topic pas.

Wij hadden voor jaren terug Wicca en Dewi kwam er als pup bij. Wicca was direct erg fel op Dewi als ze haar wilde plagen en daar werd Dewi rustig van. Ik dacht dat het normaal was dat de oudere hond de pup terecht ging zetten. Toen ze ouder werden hadden ze geen hekel aan elkaar maar Wicca was haantje de voorste en Dewi liet het allemaal maar over zich heen komen.

Nu met Yarra en Spirit zie ik 2 spelende honden die stapelgek op elkaar zijn. Toen Spirit pup was ging hij ook tot vervelens aan toe door. Maar nu zijn het dikke maatjes en dat is toch veel leuker!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 31/01/13 18:28

Hennyh, en tot hoelang heeft dat bij spirit geduurd? Dat tot vervelens toe doorgaan?, en wat hebben jullie gedaan om de rust te bewaren?

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 31/01/13 20:25

Baco&Luna schreef:Hennyh, en tot hoelang heeft dat bij spirit geduurd? Dat tot vervelens toe doorgaan?, en wat hebben jullie gedaan om de rust te bewaren?


Nee, we hebben Yarra beschermd tegen zijn "aanvallen". Hij is zo groot en lomp! Maar ook Spirit moesten we wel eens helpen. Yarra had dan een stuk vel tussen haar tanden en maar Spirit gaf niet op zodat hij een wond in zijn hals had.

Binnen, als Yarra lekker op haar kussen lag en ze duidelijk geen zin had in spelen, dan pakten we hem in zijn nekvel en zeiden OP.

Buiten, als Spirit te ruig deed en echt niet van ophouden wist, met de lijn even een tik op zijn rug. Dat klinkt misschien heel gemeen van ons maar dat viel wel mee hoor. Dan zeiden we ook gelijk OP en op een gegeven moment hoefden we alleen nog maar OP te zeggen.

Het was soms net of hij helemaal niet door had dat hij veel te ruig deed. Toch zijn ze qua karakter goed aan elkaar gewaagd en dagen ze elkaar nog vaak uit bij het wandelen. Ze kijken elkaar soms alleen maar aan en gaan dan lekker acher elkaar aan rennen en lekker stoeien. Soms jankt Yarra even en nu is Spirit zover dat hij dan stopt.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 05/02/13 14:54

Binnen ben ik ook steeds meer aan het oefenen met het met rust laten met Baco, al blijft dit moeilijk voor haar. ze is sinds een weekje ook redelijk aan het puberen.
Afbeelding

Bedankt Monika!


Terug naar “Opvoeding”