Alweer een "wandel" probleem,maar toch graag advies.

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Saskia18

Alweer een "wandel" probleem,maar toch graag advies.

Ongelezen berichtdoor Saskia18 » 24/10/12 10:40

Ik ga graag met mijn honden wandelen.Vaak 1 voor 1,want dan heb ik lekker even "speciale" tijd voor elke hond.Probleem is een beetje Mabell.Als ik met haar aan de lijn wandel gaat het hartstikke goed,totdat er een fietser,hond of persoon aankomt.Ze wil daar dan echt ALTIJD op af.Meestal ga ik met haar naar de kant,laat haar zitten en wacht tot de persoon oid gepasseerd is en loop dan verder.Maar ik wil ook welleens met haar naar de bakker ofzo kunnen lopen.Dus vorige keer meegenomen naar de stad.Ze moest kort naast mij blijven lopen en dat gaat op zich goed,totdat er dus iemand aankomt.Man,ik had al spierballen,maar ga er nu langzaamaan uitzien als een bodybuilder.Ik kan haar goed houden en ze krijgt ook geen kans om op die mensen af te stappen omdat ik haar zo kort hou,maar ik hou zo geen armen over.Heeft iemand hier een tip voor om dit gedrag af te leren?Ik kan niet naar een hondenschool,omdat ik dus vaar.Ik zal haar hierin dus zelf moeten trainen. Dus tips heel erg welkom. 8)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 24/10/12 11:44

Ik zou zeggen: flink trainen met je zak vol voertjes of een leuk piepbeestje of zoiets :) Iedere keer als ze iemand in het vizier krijgt, laten volgen of zitten met een voertje of het piepbeestje voor haar neus. Op een gegeven moment zal dan hopelijk het kwartje wel gaan vallen: wandelaar = voertje halen of het piepbeestje komt uit de jaszak van het vrouwtje, dus dáár moet ik zijn en niet bij die vreemde persoon :)

Hanneke

Saskia18

Ongelezen berichtdoor Saskia18 » 24/10/12 12:59

Hmmm,dat is eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee.Ik hoop alleen dat het lekkers of het speeltje echt interessanter is,dan de persoon of hond die op dat moment voorbij komt......al heb ik daar nog sterk mijn twijfels bij.Maar ik ga het zeker uit proberen :wink:

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 24/10/12 14:09

Wat bij Ollie goed heeft geholpen is:
- wil jij rechts, ga ik links
- wil jij (trekkend) recht vooruit, draai ik om en gaan we achteruit.

Kortom, op die manier kreeg hij nooit wat hij wilde (zelf belonend gedrag), behalve als hij netjes met slappe lijn mee liep. Voor hem gold dat een snoepje of speeltje niet leuker waren ook stil staan hielp niet, dan vermaakte hij zich prima met rond kijken :wink: Ik moet zeggen dat dit snel vruchten afwierp!
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 24/10/12 14:15

dat van die snoepjes werkt perfect alleen ik wil dat niet altijd blijven doen onze gele dame Shanna die gaat voor elke hond kind of mens op de rem en gaat liggen wachten dan lukt het wel om haar mee te krijgen(lokken) met het snoepje maar ik wil daar vanaf bijna 4 jaar en ze doet het nog dus andere tips zijn hier ook welkom 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 25/10/12 08:29

Afleiden met speeltje en snoepje gaan hier ook goed. Ik merk wel dat ik -vooral Max- moet afleiden voordat hij het target :wink: heeft gezien.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Saskia18

Ongelezen berichtdoor Saskia18 » 25/10/12 23:29

Het kost toch redelijk wat moeite om haar af te leiden.Ze vind andere mensen en honden belangrijker dan het lekkers.Maar ik ga het zeker nog even volhouden...die tip van ga jij links,dan ga ik rechts is ook een goeie.Die ga ik zeker proberen,mocht het lekkers na verloop van tijd echt niet werken.
Bedankt voor jullie tips :wink:


Terug naar “Opvoeding”