hoe leer je een pup rustig zijn binnenshuis?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

hoe leer je een pup rustig zijn binnenshuis?

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 25/11/12 13:42

Hoe leer je een pup 6mnd rustig te spelen en te liggen als ze binnen is ?

Hier word genoeg met Luna gedaan,
we wandelen 5x per dag met haar waarvan 2a3 x een 30 min aan de flexlijn.
We doen wat oefeningen tussendoor met haar,
iedere dag is ze een uur bezig met de kong,
we doen iedere dag zoekspelletjes of nina spelletjes met haar.

Maar toch telkens als we weer thuis komen, en ze moe lijkt, en ze ziet Baco wil ze blijven spelen, en liggend rustig spelen mag, maar ik wil niet dat ze het huis afbreken, valt dit te leren ?
Kan ik haar uberhout leren dat ze baco ook wel eens even met rust kan laten als hij slaapt ?

echt moe is ze wel, want als ze haar rust niet kan pakken in de huiskamer, en ze gaat de bench in, ligt ze binnen 2 sec op der rug te slapen.(bench deurtje is wel dicht dan )

Dus mijn vragen:

-hoe leer ik Luna rustig te spelen in de huiskamer ?

-Hoe leer ik Luna Baco met rust te laten ?

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 25/11/12 19:22

Verplichte rust in de bench, dan komt het op den duur vanzelf.
Succes. En heb geduld.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 26/11/12 08:53

Luna is er nog duidelijk niet aan toe en Baco laat die kleine zo te horen ook haar gang gaan.

Dus geduld hebben, uiteindelijk kan Luna vast samen met Baco rustig in de kamer liggen
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 26/11/12 23:09

Ik zou haar binnenshuis corrigeren.
Als het te wild gaat, duidelijk een KLAAR commando.
Hoeft niet persé gelijk in de bench, maar gewoon haar elke keer corrigeren en weer op een plek neerleggen (bijv in de bench, maar gewoon deur open)
Dan snapt ze best wel dat binnenshuis rustig gedaan moet worden.
Spelen doe je maar buiten, hier ook zo gedaan.

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 27/11/12 02:32

Onze druktemaker, hebben we ook iedere keer gezegd nee wanneer ze wild gingen spelen Ik wil geen druk gespeel in mijn huiskamer. Dus druk dan ging ze de bench in. Nu is er ineens een knopje om ze is wel bijna 10maanden. En kan ze eindelijk gewoon slapen buiten de bench...Dat lukte eerder echt niet.. ze nam echt geen rust buiten de bench... en legde je haar dan zelf in de bench dan lag ze zo uren te zzzzzzzzzzzzzzzzz
Ik zou zeggen de aanhouder wint.
Groetjes Miranda (cosy cottage)

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 27/11/12 02:32

Onze druktemaker, hebben we ook iedere keer gezegd nee wanneer ze wild gingen spelen Ik wil geen druk gespeel in mijn huiskamer. Dus druk dan ging ze de bench in. Nu is er ineens een knopje om ze is wel bijna 10maanden. En kan ze eindelijk gewoon slapen buiten de bench...Dat lukte eerder echt niet.. ze nam echt geen rust buiten de bench... en legde je haar dan zelf in de bench dan lag ze zo uren te zzzzzzzzzzzzzzzzz
Ik zou zeggen de aanhouder wint.
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 27/11/12 11:36

Het is al gezegd, meer gebruik maken van de bench, als ze moe zijn worden ze net als kleine kinderen vervelend en gaan juist door.
Verder idd duidelijk zijn, klaar is klaar!
Maar het komt goed hoor, Zinzi is nu 7 maanden en kan nu heerlijk rustig liggen tutten met een speeltje :D slapen buiten de bench is er nog niet bij, maar dat komt ook vanzelf. Hier word alleen rustig gespeelt in huis, samen met Luna met een speeltje tutten, die pakken ze van elkaar af en stoppen hem dan weer bij elkaar in de bek, alles liggend :verliefd1: Met Doran vind ze het moeilijker, die hebben dezelfde energielevel en daar wil ze het liefst mee rennen en dollen, prima maar dan wel in de tuin 8) Van Max hoeft die drukte niet zo, heel af en toe speelt hij even met haar, maar verder laat ze hem met rust :klasse: ik heb haar gewoon duidelijk gemaakt dat ze dit moet doen, dus steeds als ze naar Max ging, nee laat hem maar met rust, weg lokken met een speeltje en zelf met haar spelen, dit had ze vrij snel door en doet dit netjes.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Dave1989

Ongelezen berichtdoor Dave1989 » 30/11/12 00:02

Wat wij deden is de hond al bij binnenkomst te negeren ( het moment dat ze erg druk was). Kwam ze je rustig begroeten, dan gaven we haar wel aandacht. Negatief gedrag proberen we te negeren of door het commenando ''NEE''! (aangeleerd op de training) te roepen. Dit commendo roepen we dan als ze iets doet bij iets wat je niet kunt negeren (slopen van spullen bijvoorbeeld). Als ze blaft, dan moet je dit negeren. Uiteindelijk zal ze stoppen met blaffen en vervolgens moet je haar belonen voor het goede gedrag wat ze uiteindelijk doet( het rustige). Als je haar negeerd, dan zal ze mogelijk aandacht proberen te eisen of zielig te gaan piepen/janken.

Is het gewoon handig om een woord aangeleerd te hebben, waarmee je kunt aangeven dat ze absoluut iets NIET mag doen.
Je kan haar in de bench doen, maar soms kunnen honden nog behoorlijk druk en enthousiast uit de bench komen. Bench moet eigenlijk ook geen plek worden om in bestraft te worden, want dan kan je er later problemen mee krijgen.

Misschien is het handig om ze beide even samen te laten spelen in de tuin of elkaar op een andere plek te laten begroeten. Hebben ze elkaar even goed begroet, dan is het mogelijk dat ze elkaar meer met rust laten in de woonkamer of iets dergelijks.

Succes! (ps, meestal is het ook een periode dat ze moeilijk te hanteren zijn. Ons teefje werd rustiger na de eerste keer loops te zijn geweest).

Kristel

Ongelezen berichtdoor Kristel » 11/12/12 07:01

Ellenn. schreef:Ik zou haar binnenshuis corrigeren.
Als het te wild gaat, duidelijk een KLAAR commando.
Hoeft niet persé gelijk in de bench, maar gewoon haar elke keer corrigeren en weer op een plek neerleggen (bijv in de bench, maar gewoon deur open)
Dan snapt ze best wel dat binnenshuis rustig gedaan moet worden.
Spelen doe je maar buiten, hier ook zo gedaan.



Mee eens :-)
Op deze manier snappen ze de bedoeling echt wel een keer, maar blijf consequent! En heb geduld.

Gebruikersavatar
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 125
Lid geworden op: 13/09/12 11:03

Ongelezen berichtdoor Baco&Luna » 11/12/12 23:26

Bedankt iedereen voor de reacties, en sorry dat ik pas zo laat reageer.
Even een paar reacties, luna gaat nooit met straf in de bench, als ze te druk word krijgt ze het commando klaar, haal ik haar even weg bij baco , de tuin in, en als ze daar rustig word gaat ze met haar farmfood hert of een koekje de bench in.

Luna kan zelf haar rust ook niet vinden, ze gaat ook bijna nooit rustig liggen als ze niet bij baco kan.

Maar afgelopen week heeft ze voor het eerst een plekje in de huiskamer gevonden om te kunnen slapen en dat terwijl ze ook naar baco toe kon, dus dit gaan we nu rustig proberen uit te bouwen.

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 12/12/12 21:02

Goed bezig hoor!
Super dat je de bench op die manier gebruikt ;)


Terug naar “Opvoeding”