Zindelijk

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Remco_andrea
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 20/12/12 22:25

Zindelijk

Ongelezen berichtdoor Remco_andrea » 09/01/13 20:25

Hallo,

Sinds gisteren hebben we onze labradorpup Sam :D . Hij is zo leuk en het gaat best goed allemaal tot nu toe, enkel de zindelijkheidstraining moet nog erg aan gewerkt worden.

Van tevoren had ik me ingelezen en adviezen mee gekregen van de fokker. Ik ga na elk slaapje, speelkwartier, voeding met hem naar buiten. Maar hoe lang ik ook buiten blijf met hem, hij doet niks.... En je raadt het al, zodra we weer binnen zijn plast of poept hij op het tapijt :cry: .

Wat gaat hier mis? En hoe lang duurt het over het algemeen voordat ze dit doorhebben?

Groetjes Andrea

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 09/01/13 20:39

Tja het kwartje moet inderdaad nog even vallen! Ik heb ook zo'n dametje gehad, ze deed precies hetzelfde maar komt goed hoor, gewoon zo doorgaan, je begint nog maar pas! :wink:

Oja als hij dan iets binnen heeft gedaan, gewoon negeren en opruimen als hij het niet ziet dus geen aandacht erop vestigen!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 09/01/13 21:52

goed opletten wat je pupje doet wanneer ie gaat plassen of poepen, ook buiten, dan ga je herkennen wanneer ie echt moet, sommige puppen krijgen de hik wanneer hun blaas vol is en ze moeten plassen, dus die moest je als ze gingen hikken buiten zetten om op tijd te zijn, nou zo'n puntje moet jij ook zoeken.

en bij de meeste pups is dat als ze geslapen hebben, als ze gespeeld hebben, als ze gegeten hebben.. dus gewoon goed opletten en je pup leren "lezen" en als ie het dan buiten doet, gelijk zeggen das plasjes of das poepje en daarna belonen, zo weten ze na een paar dagen als je plasje zegt wat je daarmee bedoeld en gaat het allemaal wat sneller
al me kinders uitgevlogen

Remco_andrea
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 20/12/12 22:25

Ongelezen berichtdoor Remco_andrea » 09/01/13 22:03

Bedankt voor jullie reacties. Hij is ook nog wel erg jong met nog geen 8 weken, dus ik begrijp wel dat hij het nog niet snapt allemaal. En in de kennel waar hij vandaan kwam deed hij het op kranten, dus hij is ook gewend om in zijn "huis" zijn behoefte te doen.

Als ik nu zie dat hij plast binnen pak ik hem op en zet hem buiten, vervolgens doet hij buiten niets meer. Is dit dan goed of vestig ik hierdoor ook verkeerde aandacht erop?

Remco_andrea
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 20/12/12 22:25

Ongelezen berichtdoor Remco_andrea » 10/01/13 23:00

Kleine update:

Vandaag ging het al veel beter, een paar ongelukjes, maar hij heeft meer buiten geplast en gepoept dan binnen :) dus er zit vooruitgang in!

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 11/01/13 19:22

Er zijn hier al verschillende topics over geweest. Misschien kan je daar eens op zoeken.

Dat je je pup optilt als hij plast is juist goed, ze hebben een plas stop en zullen dan stoppen met plassen.
Blijf wel net zolang buiten tot hij wel plast.

Het feit dat hij wel plast als hij binnenkomt zegt al dat hij wel moet plassen, dus langer buiten blijven op een rustig plekje, dus niet al spelend buiten blijven.

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 11/01/13 23:31

Remco_andrea schreef:Kleine update:

Vandaag ging het al veel beter, een paar ongelukjes, maar hij heeft meer buiten geplast en gepoept dan binnen :) dus er zit vooruitgang in!


Tuurlijk, je zal zien dat het goed komt, heeft gewoon even tijd nodig!
Gewoon zo doorgaan... :wink:
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 13/01/13 19:30

Tip, als hij nbinnen op een krant heeft geplast leg die krant dan buiten op de plaats waar hij moet gaan plassen, eventueel steeds kleiner stukje krant met zijn plasgeur erop :D
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 65
Lid geworden op: 25/08/12 11:02

Ongelezen berichtdoor aldidajo » 14/01/13 14:23

Wij hebben een stuk van onze achtertuin afgeschermd met een rek waar Barrel vanuit de achterdeur naar toe kon. Weinig uitdaging daarin aangebracht en aldoor gewacht tot hij zijn behoefte ging doen. Belachelijk hoog belonen na een plas of poep en jawel, met 16 weken was hij compleet zindelijk.

Remco_andrea
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 15
Lid geworden op: 20/12/12 22:25

Ongelezen berichtdoor Remco_andrea » 15/01/13 16:19

Het gaat nu echt veel beter. Ik had ook geprobeerd om een krant neer te leggen, maar daar doet hij niks mee, hij plast er niet op iedergeval, hij vond hem wel lekker om op te eten :D

We leren ook zijn ritme nu een beetje kennen. Maar toch is me soms te vlug af, af en toe zie ik het niet eens, net als gisteren had ik hem heel de ochtend in de gaten gehouden, achter hem aan gelopen en een paar keer buiten geweest waar ie zijn behoeftes had gedaan. Maar toen vond ik op een gegeven moment toch 2 plasjes in huis. Wanneer ie dat gedaan heeft is me een raadsel.....


Terug naar “Opvoeding”