Ja Diba kan dus zwemmen!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Betjeb
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 30/01/13 20:52
Locatie: Zoetermeer

Ja Diba kan dus zwemmen!

Ongelezen berichtdoor Betjeb » 07/02/13 14:32

:klasse: Tja... Ik wist het natuurlijk van te voren, het moest er een keer van komen want Diba (20 weken) is en blijft een labrador!
Maar toch schrok ik wel even vandaag. Lopen we heerlijk door de hagelbuien door, Diba lekker los vlak bij me. En ineens ziet ze een eend, (er zitten daar altijd veel eenden maar daar had ze nog nooit naar gekeken). En tja eenden horen in het water vond ze blijkbaar en hoppa, grote sprong....plons! Mijn eerste gedachten waren "o jee ik moet het water in" maar Diba draait zich om en zwemt doodleuk naar de kant en klimt er zelf weer op. Toen moest ik wel even lachen want zij vond het de normaalste zaak van de wereld!

Nu maar even nadenken hoe ik hier mee moet omgaan. Ik wil eigenlijk niet dat ze eenden gaat opjagen en het leek ook dat ze daar geen interesse in had. Dus heb daar nog geen aandacht aan besteed. Iemand een superidee om dit onder controle te krijgen? En zwemmen alleen na toestemming is dat goed te trainen? Of had ik dan een chiwawa moeten nemen?

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 08/02/13 15:50

Gelukkig heeft Diba geen trauma voor het leven van haar zwempartij overgehouden :D Het schijnt goed mogelijk te zijn om je lab een commando aan te leren voor ze te water mogen van de baas. Bij Lex is het helaas niet gelukt: die kijkt pas om naar het vrouwtje als ie al in de sloot/plas/zee/meer/rivier, enz enz ligt te spartelen :confused: Zo van: o ja, sorry vrouwtje, maar ik mag wel zwemmen toch??? 8) Maar ik ken wel labs die zich keurig kunnen beheersen totdat ze het zwem-commando krijgen :eusawhistle:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 08/02/13 17:10

gefeliciteerd Diba met het behalen van het a diploma :) .
Fleur zwemt alleen als ik toestemming geef ze gaat dan bij de plek wachten en mij aankijken zo van mag ik nou vrouwtje.
maar als ik het niet in de gaten heb en het duurt madam te lang tja dan beslist ze toch zelf om maar een duik te nemen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 08/02/13 17:10

gefeliciteerd Diba met het behalen van het a diploma :) .
Fleur zwemt alleen als ik toestemming geef ze gaat dan bij de plek wachten en mij aankijken zo van mag ik nou vrouwtje.
maar als ik het niet in de gaten heb en het duurt madam te lang tja dan beslist ze toch zelf om maar een duik te nemen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 08/02/13 19:59

Onze Rudy heeft ook een korte periode de eendjes opgejaagd, als ik de eendjes eerder zag dan hij probeerde ik hem af te leiden, maar ik heb er verder niet zoveel meegedaan (eigenlijk geen aandacht aan geschonken). Het was maar heel eventjes en toen was het ook zo maar weer over :) .

Je kunt een labje heel goed leren om alleen met toestemming het water in te gaan, ik heb dat hier al vaak gelezen.
Helaas hoor ik niet tot die groep mensen die dat gelukt is :oops: maar ik moet zeggen dat het nu al veel vaker lukt dan vorig jaar.
Dus er is hoop! :D
Afbeelding

Bedankt Monika!

Gebruikersavatar
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 138
Lid geworden op: 21/01/13 16:17
Locatie: spijkenisse

Ongelezen berichtdoor becky0o01201 » 08/02/13 20:03

Ja zeker aan te leren en diba is nog jong dus zeker nog goed aan te leren.

Gebruikersavatar
Betjeb
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 30/01/13 20:52
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Betjeb » 08/02/13 22:23

Gelukkig er is dus nog hoop :) :)


Terug naar “Opvoeding”