Zindelijk?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Baasje Kyra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/11/13 07:29
Locatie: Apeldoorn

Zindelijk?

Ongelezen berichtdoor Baasje Kyra » 14/11/13 19:52

Wat is jullie ervaring met zindelijkheid bij jullie pups?

Onze pup Kyra is nu 15 weken en ik vraag me af wanneer ze zindelijk zou moeten zijn s nachts. We zetten nog steeds de wekker (of liever gezegd wéér, na geblaf nachts en soms poep en plas ruimen uit onze al kleiner gemaakte bench). Nu op 4.00 uur. En dan is ze om 23.00 uur nog uit geweest. Als we dat niet doen begint ze midden in de nacht te blaffen. Is dit normaal? Na 7 weken gebroken nachten breekt het ons eigenlijk op.

Iemand tips?

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Zindelijk?

Ongelezen berichtdoor HennyH » 14/11/13 22:23

Baasje Kyra schreef:Wat is jullie ervaring met zindelijkheid bij jullie pups?

Onze pup Kyra is nu 15 weken en ik vraag me af wanneer ze zindelijk zou moeten zijn s nachts. We zetten nog steeds de wekker (of liever gezegd wéér, na geblaf nachts en soms poep en plas ruimen uit onze al kleiner gemaakte bench). Nu op 4.00 uur. En dan is ze om 23.00 uur nog uit geweest. Als we dat niet doen begint ze midden in de nacht te blaffen. Is dit normaal? Na 7 weken gebroken nachten breekt het ons eigenlijk op.

Iemand tips?


Kan me voorstellen dat je begint te twijfelen. Maar ik vraag me af, hoe laat krijgt Kyra 's avonds nog eten? Ik gaf de pups rond 20.00 uur de laatste maaltijd en dan vlees, bijvoorbeeld Energique. Daarvan drinken ze niet meer zoveel en hebben ze minder ontlasting. Ze zou nu toch wel 6 uur vol moeten kunnen houden met 15 weken.

Ze roept duidelijk om aandacht. Dat kun je proberen te negeren, als je buren er geen last van hebben. Wat ook kan, maar dat doe je meestal met jongere pups. De bench naast je bed zetten. Als ze dan blaft even de hand erbij en dan weet ze dat je er bent.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 15/11/13 11:35

Lenka is 13 weken en ik sta sinds vorige week niet meer op. Het gebeurt wel dat ze zich 's morgens heel vroeg laat horen. (6u) Dan sta ik op, want eerlijk gezegd moet ik er 's nachts zelf ook uit om te plassen :wink:
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 15/11/13 13:56

Flits is mijn eerste hond dus ik weet niet hoe groot de verschillen onderling kunnen zijn, maar na een week ( dus met 9 weken) sliep hij de hele nacht door. (Zo'n 7/8 uur).
Ik gaf hem alleen vanaf 19 uur geen eten meer. Drinken mocht ie altijd maar omdat ie vlees at had hij bijna nooit dorst.
Ik denk dat een pup van 15 weken wel een hele nacht door zou moeten kunnen slapen. Het is nu misschien een gewoonte geworden voor haar. Dit moet je even doorbreken en wellicht het tijdstip van de laatste keer eten vervroegen.

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 15/11/13 14:00

Bruce heeft hier ook vrij lang over de nacht gedaan. We zijn ook 5 weken 's nachts blijven opstaan. Overdag ging het goed, alleen de nachten niet. Bruce melde zich ook niet zo gauw. De eerste twee weken zijn we twee keer in de nacht opgestaan en de laatste drie weken 1 keer in de nacht. Opeens sliep hij door en werd hij van ons wakker. Dan wou hij gaan spelen, hier snel een einde aan gemaakt en lekker in ons bed blijven liggen.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 15/11/13 14:39

Hmm ik heb het geluk dat Mack al vanaf de eerste nacht doorsliep en dat nog steeds keurig doet. De twee andere heren ongeveer een week denk ik?

Ik zou proberen rond 1 uur uit te laten en dan doortrekken naar 6 uur. Dus het rondje van 23 uur verlaten naar 1 uur. En dan steeds vroeger uitlaten.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Baasje Kyra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/11/13 07:29
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor Baasje Kyra » 15/11/13 21:30

Eten geven we om zes uur het laatst en drinken tot zeven uur. Vannacht en de nacht ervoor moesten wij haar wakker maken om vier uur. Vannacht gaat de wekker op vijf uur en dan maar hopen dat ze stil blijft. Als we haar horen blaffen is dat toch lastig, ik denk dat ze er uit moet maar wil ook niet op haar geblaf reageren. Maar goed het is dus wel vaker zo dat het s nachts langer duurt. Op de puppycursus sliepen alle honden binnen een week door behalve die van ons! Zelfs de kinderen waren makkelijker 😉

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 15/11/13 22:14

Baasje Kyra schreef:Eten geven we om zes uur het laatst en drinken tot zeven uur. Vannacht en de nacht ervoor moesten wij haar wakker maken om vier uur. Vannacht gaat de wekker op vijf uur en dan maar hopen dat ze stil blijft. Als we haar horen blaffen is dat toch lastig, ik denk dat ze er uit moet maar wil ook niet op haar geblaf reageren. Maar goed het is dus wel vaker zo dat het s nachts langer duurt. Op de puppycursus sliepen alle honden binnen een week door behalve die van ons! Zelfs de kinderen waren makkelijker 😉


Laat je niet van de wijs brengen door die prachtige verhalen. Er zijn van die verschrikkelijke gilpups en ook mijn Yarra was een verschrikkelijke pup.

Ze gilde alles bij elkaar als ze wakker was en had een bloedhekel aan de bench. Ze was al 5 maanden en ik deed maar oordopjes om nog even een uurtje te kunnen blijven liggen. Ik werk halve dagen en als ik om 12.30 uur thuis kwam vertelde de buurvrouw dat die arme hond alweer uren aan het gillen was. Ik wist ook niet meer wat ik moest en toen opeens, was het voorbij. Maar ze was toen 6 maanden!! Ik had nog nooit zoiets meegemaakt. En nog is ze een "drama queen". Als haar nagels geknipt moeten worden jammert ze al terwijl er nog niets gedaan is.
Ja, mevrouw had bij het toneel gemoeten!!

Maar rustig volhouden en als je om 4 uur opstaat en je moet haar wakker maken. Dat zou ik dus niet doen. Probeer het tot minstens 6 uur te rekken en zet je wekker vannacht ook niet op 5 uur maar 6 uur. Als jij 6 uur achter elkaar kan slapen ben je ook niet zo bekaf.

En bij het gegil is vaak ook een voordeel. Twee van mijn pups die je niet hoorde vermaakten zich op een andere manier. Slopen, ze maakten alle kussens en kleedjes in de bench kapot.

Succes!!!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

-Bart-
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 13/09/13 08:30
Locatie: Hulst

Ongelezen berichtdoor -Bart- » 16/11/13 20:10

Oeff.. het lijkt mij in elk geval behoorlijk vermoeiend, kan me goed voorstellen dat je 't intussen beu bent om er 's nachts uit te gaan! Zo te horen hebben wij geluk gehad; onze kleine meid liet zich na enkele nachten niet meer horen 's nachts.

Daarnaast heeft ze wel een keer diarree gehad en ben er toen 's nachts uit voorzorg (lees: ik-heb-geen-zin-in-poep-opruimen/stank) uit geweest.. :klasse:

Anyway, zet 'm op! Veel succes! :goodluck:
Nala (Wahnahnish Nevada, 13-07-13)

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 17/11/13 07:56

Hoi!

Ons Bo-tje was ook een nachtbraker :? . Tot ze een week of 15 a 16 was heb ik elke nacht met haar buiten gestaan. En dan moest ze ook echt dr behoefte doen. Uiteindelijk hebben we net als eerder genoemd de wekker steeds later gezet(al ging ze dan toch nog weleens tussendoor blaffen hoor) en het is uiteindelijk goedgekomen. Maar pittig was het wel :shock:

Succes :klasse:

Baasje Kyra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 10/11/13 07:29
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor Baasje Kyra » 20/11/13 10:07

Bedankt voor alle tips. We hebben de wekker niet meer gezet. Mijn man is wat langer opgebleven (en ik wat eerder naar bed-gezellig ;-))

Maar Hoera! Kyra heeft twee nachten 'doorgeslapen' van 0.00 tot 06.15 uur. Toen hoorde ik zacht een 'ieuw' en ben ik naar beneden gegaan en toen ze stil was de bench geopend en uitgelaten. De bench was nog schoon en ik was het blaffen voor gelukkig. We hebben geen wekker meer gezet. Hopelijk kunnen we het nu steeds een beetje langer rekken en is dit het begin van het einde ;-)

Ik laat haar overdag om de 2/2,5 uur uit. Moet ik dat ook een beetje rekken om haar blaas te trainen? Wat is een normaal ritme? Ze is nu 3,5 maand oud.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 20/11/13 11:53

Flow sliep tot 4 maanden ongeveer 20 uur per dag, ze is nu 8 maanden en na iedere wandeling gaat ze toch nog de bench in om 2 uur te tukken, daarnaast pakt ze zelf haar rust wel door in de mand te gaan liggen. Het komt vanzelf.

Heb je het boekje van Dorine al gelezen? Hij wil dat, er staan goede tips in waar je ook echt wat mee kan. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.


Terug naar “Opvoeding”