Pup alleen leren zijn

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Meryl

Pup alleen leren zijn

Ongelezen berichtdoor Meryl » 29/12/13 13:57

Hallo allemaal,

Wij zijn sinds kort de trotse eigenaren van een lieve labrador pup. Hij doet het erg goed.

Ik vind het alleen moeilijk hoe ik het "leren alleen zijn" moet aanpakken. Hij is nu 8 week en toen hij 7 week oud was hebben we hem opgehaald. Als ik hem na het uitlaten/spelen wakker in de bench doe en zelf naar boven loop dan piept en blaft hij nog maar zelden, hooguit een paar minuutjes. Daarna laat ik mijn gezicht zien zonder iets te zeggen. Hij valt dan in slaap (soms al voordat ik mijn gezicht alweer heb laten zien).

De eerste paar dagen heb ik naast de bench gezeten en hem in slaap gekriebeld. Dat langzaam afgebouwd en dat is goed gegaan als je je bedenkt dat hij hier nog maar kort is. (bench staat in de woonkamer direct vanaf het begin)

Wat ik echter heel moeilijk vind is het punt dat hij wakker wordt. Snachts g ik er dan direct heen ivm plassen (heb een babyfoon naast mijn bed) Maar overdag als hij een kort slaapje doet dan zet hij daarna direct de sirene aan... Ik zoek dan een moment dat hij stil is en ga er dan heen. Maar dat momet is echt heeeel kort.

Hoe pakken jullie dit aan? Ik heb nu vakantie maar over een week dan zal hij toch 2 uurtjes alleen moeten zijn (dan zorg ik dat er iemand komt om hem uit te laten tussendoor)

Groetjes Maaike

Gebruikersavatar
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 01/12/13 20:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labradorsisi » 29/12/13 22:52

Ik ging altijd voor het alleen zijn naar buiten en even een tijdje commando's oefenen daar werd ze erg moe van en dan thuis eten geven en dan nog een kwartiertje later een plas moment en dan zorgde ik altijd dat ik nog 15min thuis was want dan viel ze in slaap. Maar zij heeft nooit gepiept in de bench dus dat was makkelijk. Maar als ik terugkwam hoorde ik haar altijd gapen. Maar pas vanaf 12 weken bleef ze 2 uurtjes alleen en nu 1 keer 3, 5 uur en 1 keer 4, 5 uur per week vanaf 5 maanden. Maar ik had een zomer pup :) dus had lang vakantie. Wat mijne wel fijn vond was als de tv aan was, dan sliep ze door als een roosje ook als ik thuis was en naar boven ging nu nog haha. Maar t komt vast goed hoor. Vaak maken we ons veel zorgen terwijl zij lekker dutje doen. Dat had ik in het begin hihi

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 30/12/13 15:08

Wellicht is het idee om hem voor te zijn. Het lijkt een beetje alsof hij ''geleerd'' heeft dat er direct reactie komt als hij piept (omdat je 's nachts direct reageert). Hoe lang slaapt hij overdag?
Toen Bob klein was, sliep hij uren in de bench. Ik moest hem altijd wekken voor te plassen enzo haha. Wij hadden een vaste structuur opgebouwd en ik liet hem altijd maximaal twee uurtjes slapen en dat meerdere keren per dag. Dus na 2 uur slapen, ging hij een plasje doen en een beetje trainen/spelen, plasje doen en dan weer slapen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 31/12/13 14:49

Hoi!

Ik heb twee "gillers" gehad. Gelukkig is het nu over, maar dat heeft echt even geduurd :? . Na vele verschillende manieren(per minuut opbouwen etc etc etc), werkte het negeren het beste voor ons. Dus oordoppen in en gewoon mn ding doen d.w.z. huishouden boven of even een half uurtje weg voor boodschappen o.i.d. Onze buren wisten er van en het is gelukkig uitgedoofd. Kwestie van volhouden 8) .
Succes!

Meryl

Ongelezen berichtdoor Meryl » 02/01/14 20:58

Bedankt voor jullie reacties!

Royenmarjolein Ik heb jouw methode geprobeerd. Maar als ik hem wakker maak voor een plasje dan krijg ik hem echt met mega veel moeite naar buiten om vervolgens gewoon in het gras te gaan liggen... "laat me slapen"

Labradorsisi: Wat het druk maken betreft, daar heb je waarschijnlijk (hoop ik) gelijk in... De tijd zal het leren :D

Kimenbart: oooooh pfff dan is max nog zo erg niet! Maar bij jullie is het ook goed gekomen.

Ik ben momenteel dagelijks aan het oefenen met alleen zijn. En dan ook echt alleen, dus dat ik het huis uit ga. Heb de buren gevraagd, die hebben hem nog geen 1 keer gehoord. Ben dan ook max 2.5 uur weg geweest. En volgens mij heeft hij al die tijd lekker geslapen. Morgenvroeg ga ik een half uurtje langer weg. En dat is dan ook de max wat hij voorloprig alleen thuis hoeft te zijn. Kortom, ik ben eigenlijk best heel tevreden. Waar ik eerst echt niet zag gebeuren dat hij alleen kon zijn heb ik nu wel redelijk een weg gevonden. Even een rondje om het blok lopen, beetje spelen, knuffelen en in de bench. Hopelijk lukt dat ochtendritueel met werken sraks ook.. icm een dochter van 2 8)


Terug naar “Opvoeding”