Los luisterd ze perfect, ook als er andere honden zijn , ze begroet ze even , speelt ermee, en zodra wij roepen loopt ze braaf mee!!
maaaaar aan de riem lopen is een ramp, ze sleurt ons werkelijk als we niet opletten overal heen, en ze is sterk.....ik heb alles al geprobeerd, het maakt ook niet uit hoeveel snoepjes er in mijn jaszak zitten..
wat ze doet is neus op de grond en sporen volgen en trek ze je bijna omver, als ik haar dan roep of klik met mijn tong , om haar naar mij te laten kijken, dan lukt dat vaak wel, dan komt ze netjes naast me staan ,krijgt ze iets lekkers, en een beloning met mijn stem, ze pakt het snoepje uit mijn hand en voor ze het heeft doorgeslikt trek ze me alweer verder over straat

we zijn hier concequent in, blijven dan weer staan, en pas bij oogcontact , roep ik haar naast me en als ze dan netjes naast loopt krijgt ze weer haar beloning, en jahoor dan stuift ze weer vooruit....
ik heb zelf 3 hernia's dus eigenlijk kan ik dit getrek niet hebben, en heb dan ook de kracht niet om haar soms goed te houden

ik ben geen voorstander van de hare aanpak, slipketting of erger die met die pinnen, heb al een gentle leader, maar daar trekt ze gewoon doorheen...allles buiten ruikt zo spannend dat als ze aan de riem is niet rustig kan lopen, want los dan kan ze haar eigen gang gaan natuurlijk.
hopelijk hebben jullie tips , want ik weet het niet meer, hondeschool, zegt hetzelfde wat wij nu al doen.
verder krijgt ze genoeg beweging, zeker 2 uur per dag , en in huis is ze de rust zelve..maar ohhhh dat trekken