Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 11/01/14 22:00

Sinds ongeveer 1 week heeft Youp (nu 19 weekjes oud) iets nieuws ontdekt.... :twisted: Dat is tegen dingen aan springen, bijvoorbeeld tegen de keuken, tegen de eettafel, tegen ons kook eiland en tegen het raamkozijn. (Zelfs als hij moet plassen springt hij nu tegen de ramen aan, hij gaat er zowat doorheen !!) Wat kunnen we hier aan doen ? :) Hij blijft het maar doen, we zijn super streng, duwen hem naar beneden en zeggen dan foei, laag of nee maar dat werkt dus niet, een paar minuten later doet hij dit weer als hij het wilt.... We hebben hem ook al enorm laten schrikken maar dat maakt geen enkele indruk op hem, hij schrikt namelijk helemaal nergens van :doof: :D

Gisteravond bij de puppytraining hebben we dit ook verteld en gevraagd wat we er aan zouden kunnen doen maar Merel die ons les geeft wist het ook even niet dus die gaat er over na denken, dan heeft ze volgende week antwoord. Ik dacht, misschien hebben jullie ook al tips ? :) Want dit werkt niet zo en als hij straks 30/40 kilo weegt....
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 12/01/14 10:23

Een week is nog kort. Zeker om iets af te leren wat goed bevalt.

Ik zou hem wel zelf naar beneden laten gaan, misschien dat hij dan jouw laag beter kan plaatsen.
Althans zo werkt het bij mijn honden: een commando verbinden aan iets wat ze al doen werkt beter dan iets voor ze doen en dan een commando geven. Zo heb ik ze aangeleerd om te zitten, door zit te gaan zeggen wanneer ze als pup toevallig gingen zitten.

Succes!

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 12/01/14 10:40

Doet hij het alleen als jullie er zijn? Want als je daar achter weet te komen dan is het duidelijk dat hij het enkel om aandacht doet (vaak het geval) en dan kan het helpen om het te negeren nu hij nog klein is. In het begin zal het wel erger worden maar als ze door heeft dat er geen reactie komt (dus ook geen correctie en je kijkt niet eens) dan gaat het over. Maar dan moet je het ook echt altijd negeren en als ze het niet doet: belonen voor het goede gedrag. Dus focussen op wat goed gaat.

Kismo heeft weleens succes met eten op het aanrecht en doet het dus niet alleen om aandacht, maar goed dat is mijn eigen schuld :oops:.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 12/01/14 17:50

Bedankt voor de goede tip, we gaan het nu negeren en de spullen schuiven we verder weg zodat hij niks kan pakken. We denken inderdaad eigenlijk wel dat Youp het om aandacht doet, maar hij is ook heel nieuwsgierig wat er allemaal ligt denk ik haha :D (Vandaag heeft hij het trouwens 0x gedaan :klasse: )

Het is waarschijnlijk begonnen doordat onze poes haar etensbakje op het kookeiland heeft staan denk ik en Youp wil haar graag grijpen :cry: Het gaat nog niet helemaal goed met die twee. Vorige week begon hij met springen daar tegen aan omdat hij die kat dan daarop ziet staan..

Als wij weg zijn dan kan Youp het niet doen want dan zit hij altijd in de bench dus we zijn er wel altijd bij als hij het doet :)
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 12/01/14 18:19

Tarzan doet het soms ook. Een tijdje geleden zag ik tot mijn verbazing dat hij via de eetkamerstoelen op tafel klom om daar mandarijntjes uit de fruitmand te gaan jatten... Tegenwoordig schuiven we de stoelen elke keer goed tegen de tafel aan. Dan kan hij er niet bij.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 12/01/14 19:40

Wat een stouterds :twisted: haha
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

Gebruikersavatar
Annette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3127
Lid geworden op: 13/02/05 20:42
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annette » 12/01/14 22:00

Dan zou ik het etensbakje van de kat niet meer op het kookeiland zetten maar bijvoorbeeld boven, dan komt Youp ook niet in de verleiding.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 13/01/14 13:25

Precies, er voor zorgen dat Youp niet meer in de verleiding komt om ergens tegen aan te springen, daar begint het mee. :)
Balou heeft ook een tijdje zo'n fase gehad en negeren hielp niet. Telkens wanneer ze ergens tegen aan sprong, streng "laag!" gezegd en naar de grond gewezen. Deed ze het daarna weer? Dan moest ze even de bench in. Het kostte best wat tijd en geduld maar het heeft uiteindelijk wel geholpen; nu doet ze het niet meer.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 13/01/14 17:03

Tja, Bob deed dit ook. Ik zei altijd nee, en zette hem weer op de grond. Maar hij bleef het doen, ook met zijn 30 kilo. Totdat ik hem een keer betrapte dat hij het eten van het aanrecht at. Toen ben ik als de duivel zo boos geweest op hem, en hij doet het nu nooit meer. Dus wat wijsheid is kan ik moeilijk zeggen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 13/01/14 17:55

Ja ik denk dat negeren eigenlijk ook niet helpt bij Youp, want hij is zo eigenwijs af en toe :D We hebben het etensbakje van de kat nu in de garage gezet (we hebben een inloop garage waar je met een deur in kan, vanuit de keuken, daar slaapt Chanel onze poes ook). Ik denk dat Youp dan al veeeel minder in de verleiding komt om tegen ons kookeiland aan te springen want er staat verder niks.. :) Bedankt !
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 08/02/14 20:12

Youp springt nog steeds heeel erg tegen de tafel & het keukenblad op :? We hebben al van alles geprobeerd maar hij blijft het doen. We worden het nu wel een beetje zat want we moeten constant om hem heen lopen zodat hij niet toch springt.. En we kunnen hem ook echt niet laten gaan want hij bekrast de hele keuken + eettafel....

Ik zag op de site van Zooplus een soort corrigeer halsbanden die je vanaf een afstandje kan bedienen, misschien is dat wat ? Wat vinden jullie daarvan, of is dat zielig ? Ik weet het niet.. :confused:
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Ongelezen berichtdoor sbientje » 08/02/14 23:50

pom deed het ook een tijdje ja.. ik ben een paar keer boos geworden. Negeren heeft totaal geen zin volgens mij, in dit geval.. ik heb pom een paar keer bij kop en kont gepakt en haar uitgefoeterd. Ik ben best geduldig maar het blijft niet leuk.. Om hem heen lopen? waarom doe je dat dan? Hij mag best weten dat dit niet de bedoeling is.. Een corrigerende halsband zou ik niet aan beginnen, zeker niet zonder deskundige begeleiding. Als je op de knop kan drukken kan je hem ook zo wel corrigeren, lijkt me..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Re: Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 10/02/14 08:24

Max doet dit nog steeds en hij is bijna 1 jaar... :cry:
Negeren heeft helemaal geen zin. We zeggen vanaf het begin dat hij 'laag' moet maar hij snapt het niet of wilt het niet snappen.
Meestal ga ik er naartoe en zeg 'laag' en duw hem er vanaf en negeer hem daarna. Of ik zet hem in de bench. Boos worden heeft helemaal geen zin bij Max want meestal krijgt hij dan de 5 minuten! :mad:
Hij kan uberhaupt nergens bij want alles hebben we al opgeruimt zodat hij nergens bij kan. Dus waarom hij het doet.... geen idee :confused:
Max 23-02-2013 :blondpootje:

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Ongelezen berichtdoor -kim- » 10/02/14 09:27

Ik zou zeker geen correctiehalsband gebruiken , maar gewoon een keer goed boos worden, hij mag echt wel weten dat het niet gewenst is.
Mocht hij het een paar keer achter elkaar doen ondanks boos worden, zou ik hem gewoon even apart zetten op de gang ofzo.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 10/02/14 18:02

Ja bij ons precies hetzelfde als bij LSNNE. Heel erg boos worden heeft ook echt geen zin. Op de gang zetten ook niet want dan gaat hij daar weer de schoenen pakken en dan is ie het alweer vergeten :wink: In de bench zetten heeft ook geen zin want dan gaat hij op dat soort moment keihard blaffen en dat blijft wel 20 minuten doorgaan. We weten het echt niet meer..., het is echt heel vervelend..

Een corrigerende halsband ga ik dan ook niet gebruiken hoor, ik had het toevallig gelezen en ik dacht misschien is het wat, dat gaan we niet doen :)
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013


Terug naar “Opvoeding”