Bench weg doen of toch laten staan?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Coll0209
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 16
Lid geworden op: 09/12/13 16:14
Locatie: Overijsel

Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Coll0209 » 25/05/14 12:33

Hallo Allemaal,

Sherlock is momenteel alweer een half jaar! En wat doet hij het goed. Als we weg gaan, kunnen we gewoon de bench open laten, en 's nachts ook. Maar blijkbaar vind hij het nog wel een fijn plekje want hij ligt er vaak in!

Nu zitten we een beetje in een dubio... Op ten duur die lompe bench weghalen, of gewoon laten staan?

owja hierbij nog een paar mooie foto's van onze grote vriend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 07/04/14 12:49
Locatie: Zeeland

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Marjannevs » 25/05/14 12:52

Hoi hoi!

Ik denk dat je op den duur best de bench kunt wisselen voor een mand of iets dergelijks. Sherlock heeft geleerd dat de bench 'zijn plekje' is en als je de bench weg haalt moet hij dus wel opnieuw leren dat hij een eigen plekje heeft..

Ik zou alleen wel nog even wachten, of anders je bench nog even in de schuur laten staan. De pups krijgen namelijk ook nog een soort van puberteit ;) Onze Storm (en Tess, de lab van m'n schoonzus trouwens ook) kreeg toen een fase waarin hij alles op eet, verhuisd of kapot maakt.. Graven in plantenpotten, kranten van de tafel en kapotte sierkussentjes waren regelmatig aan de orde.. Op zo'n momenten is het wel eens handig als je je pup toch nog in de bench kunt doen en deze dicht kunt maken..

Nu is Storm ruim 1,5 jaar en wij hebben een plastic mand waar hij goed in gaat liggen.. Alleen de kleedjes en/of kussentjes die er in liggen zitten nog binnen de kortste keren vol gaten.. Maar zonder een kleedje wil hij dan weer niet in z'n mand... Nou ja, dan maar een gatenkleedje ;)
:bruinpootje: Storm 27-09-2012

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Caya » 25/05/14 14:29

Ik zou hem nog niet wegdoen. Zo rond de 9 - 12 maanden kan hij echt nog wel een aanval tot slopen krijgen :) Ook al hebben ze er niet allemaal last van, de meesten gaan dan toch echt wel puberen. Zelf laat ik de bench tot ze een jaar of 2 zijn staan.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 25/05/14 14:33

Wat een prachtige jonge hond is Sherlock aan het worden zeg! Vooral op die 'voor' en 'na' foto zie je precies hoe hij verandert! Ik denk ook dat je zeker de bench kunt omwisselen voor een mand of kussen. Als je die nu nog niet hebt, zou je die eens kunnen aanschaffen zodat hij de tijd krijgt om daar ook zijn plekje van te maken. Wat Marjanne zegt is inderdaad wel een goed punt, iedere hond pubert natuurlijk anders (en in andere mate), maar Maika is nooit echt een sloper geweest, maar een van haar puberstreken was 's nachts het behang van de muur af likken/schrapen. Zeer spijtig. De bench heeft een week of 6 in de gang gestaan maar blijkbaar was ze er nog niet helemaal klaar voor. Nu ben ik het 'buiten de bench zijn' als wij er niet zijn weer aan het opbouwen en dat gaat heel goed. Maika is nu 15 maanden en de eerste keer dat ik de bench weg zette was ze net een jaar.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 07/04/14 12:49
Locatie: Zeeland

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Marjannevs » 25/05/14 14:39

O Fleures, dat behang! Ik herken het helemaal! Inmiddels al 2 muren opnieuw behangen ;)
:bruinpootje: Storm 27-09-2012

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor HennyH » 26/05/14 14:39

Laat nog maar even voor de zekerheid staan. Ik heb de vergissing gemaakt om de bench met een maand of 8 te verruilen voor een dik kussen. En dan kom je thuis en toen had hij het hardloophorloge van mijn vriend in 1000 stukjes gekauwd. :oops:

Wij hadden ook nog het probleem dat Spirit niet meer paste in de kleinere (teefjes) bench en toen moest er toch een grotere komen. Uiteindelijk heeft hij tot 1,5 jaar er in geslapen en daarna ging het gewoon goed.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 26/05/14 20:49

Marjannevs schreef:O Fleures, dat behang! Ik herken het helemaal! Inmiddels al 2 muren opnieuw behangen ;)


Ah ik ben dus niet de enige!! Vreselijk wat een ravage dat beest heeft aangericht in een nacht zeg. En anders zo poeslief. 's Ochtends zat er allemaal witte verf aan haar neus geplakt, en NOG onschuldig kijken.

Ik denk dat 1.5 inderdaad een heel veilige leeftijd is om de bench weg te halen. Voor sommige kan 't misschien eerder, voor andere beter later. Maar als richtlijn, zeg ik :klasse:
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Romke » 27/05/14 07:45

Als hij er graag in ligt, zou ik hem niet weghalen. Je kan hem ook wat leuker maken, door hem een beetje aan te kleden.

Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Lana » 27/05/14 13:59

hahah die verhalen, geweldig.

Ik zou hem inderdaad nog even laten staan, ook wij hebben de fout gemaakt om hem met een maand of 9 weg te halen en inderdaad met 12 maanden kwamen we thuis, en toen konden we niet meer zappen, want de afstandsbediening lag in 1000 stukje op de grond. Dus ook hier is ze toen weer een poos in de bench geweest ( ik zag namelijk de kerstboom al in stukjes liggen met bijbehorende ballen)
Sinds januari is ze weer "vrij" en tot nu toe lijkt het goed te gaan. Al had ze vanochtend voor het eerst weer het doosje tictac van mijn dochter leeggegeten :oops: . Ze ruikt nu wel erg fris 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coll0209
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 16
Lid geworden op: 09/12/13 16:14
Locatie: Overijsel

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Coll0209 » 29/05/14 10:23

Geweldig al die streken... En dan maar proberen boos te zijn! Ik laat de bench nog wel eventjes staan denk ik.... Al heeft hij tot nu toe nog nooit wat gesloopt, alleen in de tuin.

We zullen zien!

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 29/05/14 16:34

@ Cara - zie ik dat je nog een teefje krijgt?!?! Wat leuk!! Hopen dat ze net als de anderen ook zo leuk gaat poseren :)

Nova is nu ruim 7 maanden, en wij hadden de een na grootste bench. Ook zij ligt er graag in als we gewoon thuis zijn en ze een rustig plekje nodig heeft. Bij ons staat hij in de hoek, precies tussen de bank dus het staat niet in de weg en we hebben er een leuk kleed overheen. Inmiddels de grootste bench gekocht, kan ze nog makkelijker bewegen :D
Ik heb besloten hem nog een jaar te laten staan, al is het alleen maar voor als er visite komt en mevrouw weer over-enthousiast is. Kan ze even haar rust pakken!
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Gebruikersavatar
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 127
Lid geworden op: 01/04/14 16:33

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Captain Jack » 29/05/14 18:22

Ik ga dat hier denk ik gewoon laten staan tot ik merk dat ik ze een maand niet heb dicht gedaan, lijkt me een plan? :D

Ik ga binnenkort is aan de slag met mijn naaimachine om zoiets te maken denk ik! Staat toch direct veel leuker! Ik heb tot hiertoe het naaien uitgesteld wegens geen puppy in mijn stof te willen hebben hangen, maar 't kriebelt nu toch weer :D

Afbeelding

http://melissagmoore.blogspot.be/2013/0 ... er-in.html
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marjannevs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 07/04/14 12:49
Locatie: Zeeland

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Marjannevs » 29/05/14 22:25

Pas wel op met een deken of iets dergelijks over de bench, niet alle hondjes vinden dat even leuk ;) Nu kunnen ze nog mooi door de spijlen kijken en kunnen ze alles in de gaten houden, dan niet meer..
:bruinpootje: Storm 27-09-2012

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 29/05/14 23:54

Ja heel goed punt, heb bij Maika eens een laken over haar bench te drogen gehangen. Nou, je had dat hoofd moeten zien, onder 't allerkleinste gleufje door kijken alsof ze al maaaanden in een of ander afgrijselijk asiel is Roemenie zat. De draak.

Heb wel even goed moeten lachen om die tictacs, zeg! Wij hadden vroeger een teckel (beetje off topic...) en die kon niet wachten om mijn moeders kerstpakket te openen, en dan vooral de gehele inhoud van de mix voor chocolade ijs te proeven. Zo'n klein hondje, zoveel chocolade, en ze leefde nog lang en gelukkig. Nee het eten berg ik (meestal) goed op voor Maika en ze komt er vreemd genoeg ook niet aan hoewel het een vreetschuur is. Mijn sokken verzamelt ze wel graag (totdat ze ze ging opeten........) en toen ik mijn sport bh eens had laten slingeren (oke nu wordt het wel erg persoonlijk), was dat haar nieuwe beste vriend. Het blijven rare dieren, maar oh zo hilarisch!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Re: Bench weg doen of toch laten staan?

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 30/05/14 08:09

Marjannevs schreef:Pas wel op met een deken of iets dergelijks over de bench, niet alle hondjes vinden dat even leuk ;)

Wij hadden over de bench altijd een grote deken die over zijkanten, achterkant en bovenkant heenlag. Tot Max eraan begon te eten, hele stukken eruit (heeel eng...). Nu ligt de deken alleen nog maar op de bench en zelfs nu krijgt hij het nog voor elkaar om tussen de spijlen te komen en stukjes nat te sabbelen... :evil:
Max 23-02-2013 :blondpootje:


Terug naar “Opvoeding”