poep eten!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

poep eten!

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 25/08/14 20:21

Mijn pup nu 4 mnd eet poep! En het Word steeds erger!
Iemand tips?
Do's en don t's

Van ellende is ze nu aan 5m lijn:(
En nog erger loop ok maar op de stoep met commando ipv gras en vrij.

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: poep eten!

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 26/08/14 13:56

De eerste maanden ben ik bezig om de focus van mijn pup bij mij te houden. In plaats van dat de pup op zoek is naar poep of naar andere honden of mensen leer ik hem dat ik het belangrijkste en leukste ben. Wanneer we wandelen speel ik met hem (balletje, dummy) of beloon ik zijn aandacht voor mij met iets lekkers. Om te voorkomen dat hij een fout kan maken sleept er een lange lijn achter hem aan, die ik op elk moment op kan pakken. "Vrij" krijgt hij alleen wanneer we op een veilige plek zijn waar hij los rond kan rennen en kan spelen met mijn andere honden, waar geen poep ligt, waar hij niet weg kan rennen (in het begin is dit bij ons meestal een tuin).

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Re: poep eten!

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 26/08/14 14:13

Wij hebben ook geprobeerd om het poep eten te stoppen. Eigenlijk onbegonnen werk, want zodra ze de geur in hun neus hebben is de aantrekkingskracht heel groot. Ze eten het vaak ook stiekum heel snel op. Onze jongste Bruce was de grootste boosdoener, maar vanaf het moment dat we hem KVV van smuldier gaven heeft het probleem zich zo goed als opgelost. Hij heeft de behoefte nauwelijks meer, misschien klopt het dan inderdaad wat d.a.'s soms zeggen: dat in poep bepaalde stoffen zitten die missen in hondenbrokken.......
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: poep eten!

Ongelezen berichtdoor Kay » 26/08/14 17:04

Trainen trainen en trainen, en (zoals je nu al doet) het gedrag doorbreken dat de hond geen poep meer kan eten
De een heeft het vrij snel door (poep eten is aan de lijn) en de ander doet er iets langer over

Punt is wel, als je een keer denkt, ah nu moet ze toch even los hoor want ze moet haar energie kwijt, dat al je training verloren is als ze zichzelf weer kan belonen met poep eten.

Succes, het is een lastig traject, maar zeker haalbaar !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Opvoeding”