Op de bank?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Brownie » 19/09/14 19:14

Onze Rebel is nu bijna 5 maanden. De afgelopen maanden waren erg hectisch, veel bezig geweest met trainen, opvoeden, observeren, etc. Rebel mocht van ons niet op de bank, omdat hij te druk was en 'lastig' werd op de bank. De laatste tijd ging het steeds een beetje beter, vandaar dat we hem op een rustig moment hebben uitgenodigd om bij ons op de bank te komen liggen.
Ik merk nu wel aan Rebel dat hij er drukker van wordt. Hij komt niet tot liggen, hijgt veel en heeft de neiging om op onze handen te willen knagen.
Wat zeggen jullie, even doorzetten en hem leren hoe het wel moet?
Of is het gewoon nog te vroeg voor hem?
Vanaf wanneer mochten jullie honden op de bank (als het überhaupt mag)?
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Gebruikersavatar
samantha
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5312
Lid geworden op: 04/05/07 21:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor samantha » 19/09/14 19:35

Hier mogen ze vanaf dag 1 op de bank MITS ze zich gedragen.
Dat kwartje valt heel snel, op de bank wordt niet gespeeld.
Ik zou dat dus wel duidelijk blijven houden, de bank is om rustig op te liggen en that's it, kan je dat niet ga je weer eraf.
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Nancy » 20/09/14 09:04

Hier mogen ze niet op de bank. Alles onder de haren en er is simpelweg ook geen plaats genoeg voor de heren die graag languit willen liggen. :D

Maar als je het hem wilt leren is het heel simpel idd: spelen is gaan... Op een gegeven moment valt het kwartje wel.

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 20/09/14 10:34

Toen Danouk als pup in huis kwam, had ik Terra en Terra mocht wel op de bank. Dus was de bank alleen een voorrecht voor Terra en dat was ook direct haar rustplek. Danouk wilde zelf ook niet op de bank, die vond dat prima ;-)
Sinds Terra is overleden, mag Danouk wel op de bank en de kleine Sanna dus niet. Ik vind het belangrijk dat de oudste een "veilige" rustplek heeft.. Dus Sanna mag hier pas op de bank over een jaar over 10, als Danouk er niet meer is ;-)

Als de pup het zelf niet wil, dan zou ik er zelf ook geen punt van maken. Rebel is volgens mij best gevoelig voor prikkels als ik dat zo lees en als je dan nu een ding wilt maken van op de bank liggen, dat zou ik zelf niet doen.

Ik weet niet of hij zelf wel wil? Als hij het zelf echt wil en jullie vinden dat geen probleem, dan zou ik het doen zoals Samantha ook schreef; klieren = van de bank ;-)

Wil hij zelf niet echt, dan zou ik er verder ook geen druk op zetten en het gewoon laten.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Kay » 20/09/14 13:16

Hier mogen ze lekker op de bank, alleen in de puppentijd (met scherpe tandjes en doen) niet
Als ze wat ouder zijn mogen hier alle honden op de bank, en daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt, want was is er nou heerlijker dan tegen het baasje aanliggen die daar stiekum ontzettend van kan genieten 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 20/09/14 13:19

Noa mag niet op de bank, dat is nooit een probleem geweest, ze probeert het ook niet. Als er geknuffeld wordt, gaan we bij Noa op de grond, en kruipt ze lekker op schoot...past eigenlijk niet meer, maar wel gezellig:)
Noa 09-09-2012

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor corretje » 20/09/14 17:16

Kira wilde nooit op de bank. Wij hebben het wel eens gedaan, maar dan lag ze ook erg te hijgen. MAW ik vind het niet fijn op de bank. Dat was haar manier om iets duidelijk te maken. Ze kwam er ook nooit op.

Diezel daar in tegen wil wel maar mag niet meer van mij. Moet elke keer de hele bank poetsen omdat meneer aan de bank lebbert en af en toe een puspiemel heeft. En al die haren en zand.

Maar als hij het zou mogen dan is het ook rustig liggen en zo niet eraf. In Rebel zijn geval zou ik het niet doen. Gewoon op de grond houden. Zeker als hij er drukker van wordt. Dat willen jullie juist niet.... Hij is er dan nog niet aan toe. Lekker op een kussen laten liggen en ga dan bij hem zitten. Dat vindt hij misschien wel fijner.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 20/09/14 17:37

hier mogen ze, op uitnodiging, op de bank. Samen.. maar geen gedonderjaag en alleen met schone voeten.. Zodra er gedonderd wordt eraf..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Brownie » 20/09/14 19:27

Dank jullie voor de reacties! Rebel wil het zelf wel, hij springt er ook zelf op als ik hem uitnodig. Ook als ik hem niet uitnodig overigens, maar dan mik ik hem eraf. Hij mag alleen als ik hem roep.
Ik heb het idee dat hij het wel graag wil, maar gewoonweg niet weet hoe het moet? Hoe hij rustig moet liggen zonder te klieren. Net een beetje als ons zoontje met autisme die als hij met je wil knuffelen, tegen je gaat lopen meppen. Gewoon niet weten hoe...
Ik merk nu dat als ik hem niet aai, het iets beter gaat. Hij vindt dan sneller rust. Deze week is hij ook al zijn vierde kies aan het wisselen, dat helpt vast ook niet mee.
Ik kijk het per keer even goed aan denk ik. Ik ga hem alleen uitnodigen als hij rustig is en zodra hij druk wordt of gaat klieren, gaat hij eraf.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor kristies » 21/09/14 00:26

Hier een labje van bijna 8 die het gewoon niet kan op de bank liggen.. Hij MOET altijd klieren. Hij mag wel eens een enkele keer op de tuinbank, maar maakt er 1 groot feest van. Kruipt op schoot gaat je oren aflikken .. koppeltje duiken over je schoot rollen op zijn rug .. idioot doen dus..
Helaas moet hij er dan weer af.

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 21/09/14 17:28

hier mag ze niet op de bank.... ook omdat als ze ergens anders is, ik het de "anderen"ook niet aan wil doen. Ze heeft een prachtig plek om te liggen. Als we zin hebben in kroelen.... ga ik op de grond tegen de bank aan zitten en komt ze even lekker bij me liggen... of op me hihihihi.
Omdat ze nooit op de bank mag, doet ze het ook niet, niet als we weg zijn, niet als we een huisje huren, nooit.
Ieder zijn eigen redenen en regels. De keuze is reuze,.....

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Romke » 24/09/14 13:04

Hier mogen ze wel op de bank, lekker gezellig.
Alleen het eerste jaar niet, dit voor de poten. Bank op, bank af, steeds klappen erop, bij een gekke bui een keer wegglijden, daar zat ik niet op te wachten.

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Bowie » 24/09/14 13:57

Hier geen pupperd op de bank.
Zodra een hond volwassen en stabiel is mogen ze als ik op de bank zit op mijn uitnodiging op de bank erbij en dan is op de bank rust.
Ik geniet daar ontzettend van.
Voordat ze volwassen zijn is 't op en af de bank niet verstandig voor de poten, maar ook vind ik het een privilege voor een opgevoede volwassen hond.

Maar ieder zijn eigen keuze hierin.

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 25/09/14 21:56

Hier mocht Keo als pup ook nog niet op de bank. Nu intussen wel, maar alleen op zijn dekentje en met toestemming van ons. Meestal alleen 's avonds, dan is hij moe en ligt tegen ons aan te snurken :-)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Op de bank?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 27/09/14 14:31

Als pup mocht Bob ook niet op de bank, vanaf een maand of 10 toen hij wat stabieler werd hebben we de bank toegelaten. Als wij op de bank willen zitten dan gaat bob automatisch op de grond liggen (nooit aangeleerd) soms komt hij naast ons liggen. maar ook hier, geen geklier en gespeel op de bank.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Opvoeding”