Piepen in de bench (maar anders dan bij Milou)

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Tyco
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 24/10/14 07:41

Piepen in de bench (maar anders dan bij Milou)

Ongelezen berichtdoor Tyco » 27/10/14 09:07

Onze Tyco is nu ruim vier maanden oud en hij doet het super goed. Het is een rustig hondje, wil graag luisteren en doet al heel veel heel erg goed.
We hebben echter één lastig puntje: mijn man staat 4x per week rond 6.00 uur op vanwege zijn werk. Hij gaat dan naar beneden en doet zijn eigen ding. Hij schenkt geen enkele aandacht aan Tyco die in de bench ligt/slaapt. Ze kunnen elkaar ook helemaal niet zien. Het probleem zit hem in de andere 3 dagen van de week (weekend dus): Tyco piept dan zo tussen 6 en 6.30 uur want er is nog niemand beneden gekomen. Op zich heel begrijpelijk, maar we willen toch wel een beetje uitslapen. Gelukkig maakt hij niet heel veel kabaal maar toch. Ik ben al wel eens naar beneden gegaan (als hij stil was) om vervolgens (samen met Tyco :oops:) verder te slapen op de bank of hetzelfde te doen als mijn man: thee zetje, nieuws lezen, ontbijten. Maar ik geloof niet dat dit goede lange-termijn oplossingen zijn voor het 'probleem'.
Hoe kunnen we hem leren dat hij gewoon rustig in zijn bench moet blijven totdat we naar beneden komen? Op de puppycursus hadden ze ook niet direct een oplossing, helaas.
Ik ben benieuwd naar jullie tips, alvast bedankt!
Muriel

Gebruikersavatar
Indy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 25
Lid geworden op: 01/04/14 16:46
Locatie: Eindhoven

Re: Piepen in de bench (maar anders dan bij Milou)

Ongelezen berichtdoor Indy » 27/10/14 17:16

Hmm ik herken dit van mijn eigen hond..
Die zit soms om 6:00, soms om 7:00, ook te piepen voor het traphekje (wij hebben geen bench). Gaan we niet naar beneden dan gaat er wat kapot, denk dat dat dan verveling is :? . Ik persoonlijk laat hem piepen, hij houdt vanzelf op (soms na 10 minuten, soms wat langer). Ik heb een tijdje geprobeerd om het piepen te voorkomen door naar beneden te gaan voordat hij piepte en dit hielp een tijdje, maar de rest van de bewoners hier in huis zijn niet zo consequent dus het was maar tijdelijk. Ik heb eigenlijk geen tips maar ben vooral benieuwd naar wat anderen voor tips hebben! :D
Be the person your dog thinks you are

Tyco
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 24/10/14 07:41

Re: Piepen in de bench (maar anders dan bij Milou)

Ongelezen berichtdoor Tyco » 07/11/14 08:21

Ik heb een gedragstherapeut om tips gevraagd en zij zei het volgende:
1. Naar beneden roepen 'ga maar slapen'
2. Als dat niet werkt de trap af en meteen weer naar boven, naar bed. De hond denkt dan toch dat je beneden bent.
Heb het nog niet geprobeerd, want van de week was Tyco erg braaf en liet pas om 7.30 uur wat van zich horen. Wordt dus een testcase voor dit weekend.


Terug naar “Opvoeding”