springen en bijten

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
jolanda77
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 30/01/14 21:22

springen en bijten

Ongelezen berichtdoor jolanda77 » 20/01/15 08:32

Hoe leer je je pup springen en bijten af?
Het is meer een welkom heten van de pup. 's Morgens kom je uit bed en dan wordt je natuurlijk begroet als je de pup uit de bench laat.
Maar hoe leer je nou dat hij met zijn pootjes op de grond blijft staan en dat bekkie dicht houdt?
Dit vooral met de kinderen (3 en 8 jaar)

We zijn al dagen bezig met het negeren met dit gedrag maar ik kan nog niet zeggen dat het minder wordt. ( omdraaien en geen aandacht geven)
Ook belonen wij met goed gedrag maar met het geven van een beloningssnoepje wordt het letterlijk uit je handen gegrist: HAP SLIK WEG en zere vingers.

Ook met het aanhalen gaat meteen dat bekkie open om te puppyhappen zodat de kinderen niet meer durven te aaien omdat hij toch alleen maar bijt.

ALs de kinderen op bed liggen is het voor de pup al een stuk rustiger, ook in zijn doen en laten.
Maar hoe leer ik hem overdag en de begroetingen en bijten te minderen?

Ik heb al puppycursus maar zijn gedrag wordt er niet anders door

(11 weken oud, reu)

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: springen en bijten

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 20/01/15 08:56

Mijn ervaring ermee is, dat dat puppy gedrag is en pas verdwijnt naar mate ze ouder worden. dat was wel bij ons het geval.naar haar 1e loopsheid was het grootste deel over.
Verder als ik mijn hond snoepje of speeltje gaf zei ik elke x : zachtjes !. dus dat ze dan voorzichtig leert pakken. elke x als ze wel het uit me handen wou trekken kreeg ze niks, tot dat ze het voorzichtig uit me handen pakt.
maar goed ik snap je frustraties, ik had ook mijn armen en handen open liggen van haar scherpe klauwen en tanden.

Succes
Afbeelding

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: springen en bijten

Ongelezen berichtdoor Nancy » 20/01/15 09:03

Ze zijn nu 2 en 4, maar bij ons komt het drukke begroeten ook nog wel eens voor, beetje afhankelijk van wie en hoe ze uit de bench gelaten worden.

Als we thuiskomen of beneden, worden de honden genegeerd. Pas als alles rustig is (jassen uit bijvoorbeeld), worden de honden losgelaten. Maar nog steeds niet begroet (dus gewoon de benchdeur open en niet praten) en dan gaat het prima.

Eigenlijk werkt het voor ons zo: het is niet bijzonder als we weggaan en ook niet bijzonder als we thuiskomen. Als we daar een 'moment' van maken, worden ze nog steeds helemaal hyper...

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Re: springen en bijten

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 20/01/15 09:05

Ik denk ook dat het een kwestie v tijd is. Toen Noa klein was deed ze dat ook. Ik zou toch blijven negeren, en afleiden en idd leren dat hij een beloning "zachtjes" moet aannemen, anders krijgt hij m niet. Dat kost tijd, hij moet het nog leren. En als hij te enthousiast is, misschien heel even terug in de bench? Noa is inmiddels ruim 2 en vertoont dit gedrag al lang niet mee, is in huis lekker rustig. Ze is nog wel steeds te enthousiast als er bezoek komt.....we blijven oefenen:)
Noa 09-09-2012

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: springen en bijten

Ongelezen berichtdoor corretje » 20/01/15 16:27

Wij riepen bij Diezel heel hard auw. Dat hielp wel iets, maar niet voldoende bij hem. Zijn baasje heeft toen een tik onder zijn kinnetje gegeven. Ik vond dat niet zo leuk, maar het had wel geholpen. Tegen het springen zeiden we steeds:" laag". En als hij heel erg door ging deed ik mijn been omhoog zodat hij op mijn knie terecht kwam. Moest mezelf af en toe een beetje beschermen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: springen en bijten

Ongelezen berichtdoor Milou » 25/01/15 10:11

Het springen bij binnenkomst tegen gaan kan door veel te oefenen verminderen. Maar lastig lastig. Zie het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=lC_OKgQFgzw
Bijten inderdaad door zachtjes en wat in het bekje stoppen wanneer het open gaat, speeltjes waarin wel gehapt mag worden.
Maar lastig hoor, Youp is nu 1 en hij doet het nog steeds, al is het al wel minder.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Opvoeding”