Ik weet het niet meer...

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Romke » 29/01/15 08:36

Teigetje schreef:De cursus is gestart maar helaas zonder ons. Ik heb net voor Kerst mijn elleboog gebroken. Ik ben zelf nog niet goed in staat om met haar de cursus te doen, alleenstaand en mijn kinderen zijn nog te jong. Het is dus ook nog even behelpen op het moment.


Ach... dat is heel erg vervelend, zeker op deze leeftijd

Fijn dat het nu iets beter gaat.

Begrijp ik het goed dat je de clicker gebruikt om te roepen?

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor rimanime » 29/01/15 11:36

Goed dat het lijkt te werken, maar je gebruikt de clicker verkeerd :oops: De clicker gebruik je om goed gedrag te belonen. In jouw geval klik je pas als je hond je commando opvolgt. Bijv. Je roept je hond en deze komt, al is het pas na een half uur (zwart/wit). Je zegt niets, maar klikt voor het komen en beloont hem met iets lekkers. Voor het lekkers verwacht je steeds meer. De hond moet steeds eerder komen voor iets lekkers. Niet eerder komen, is geen klik en geen beloning met lekkers. Met stem belonen mag altijd :-)(met stem en clicker belonen mag niet samengaan). Zo kan je van alles aanleren. Ik vind het een fijne manier van trainen, mits goed aangeleerd. Volgens mij is er een boekje op de markt voor het trainen met clicker. Succes.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 204
Lid geworden op: 18/01/09 06:09
Locatie: Amsterdam

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Lotte » 29/04/15 22:33

Hoe gaat het nu met je hond? Ik weet niet of je hier nog leest maar ik heb even een opmerking> Het is natuurlijk prettig dat je pup nu komt op het geluid van de clicker maar er hoort pas een click te komen nadat ze is voorgekomen. Niet als roepmiddel/lokmiddel gebruiken. Een click betekent: je hebt de opdracht goed uitgevoerd. Als je hem anders gebruikt gaat de kracht van de click uiteindelijk verloren want als ze niet komt als jij clickt, moet je toch belonen. Probeer de clicker in te wisselen voor een fluit. Deze is op afstand ook beter hoorbaar. Als ze dan komt, kun je clicken als ze bij je is/voor je zit.


Terug naar “Opvoeding”