Ik weet het niet meer...

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Teigetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 20/04/14 14:41

Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Teigetje » 22/01/15 17:54

Ik heb een hartstikke lieve bruine pup, 7 maanden inmiddels. We hebben een puppiecursus gedaan toen ze net 13 weken was, niet succesvol. Choco is veel te speels. Ik dacht dat het met de tijd beter zou gaan, dat ze dingen zou oppakken en leren maar ik val alleen maar in herhaling en luisteren doet ze voor geen meter. Ik ben consequent, maar zodra ik me omdraai zit ze weer op de bank, in de kast, op de salontafel. Gisteren is ze weggelopen. Het hek zat niet goed dicht en ze was weg, en nergens meer te vinden. 3 kwartier later heb ik de dierenbescherming aan de lijn dat ze gevonden is. Dat soort dingen is echt typisch voor haar. Ik laat haar nooit los want ze komt wanneer ze in de tuin zit niet eens terug. Lopen aan de lijn is ook een hele uitdagen want door haar enthousiasme trekt ze behoorlijk. Ik heb verschillende soorten halsbanden en riemen en tuigjes geprobeerd, nog niet naar tevredenheid.

Kortom, ik en mijn kinderen zijn dol op Choco, maar wanneer gaat de opvoeding iets opleveren? Is er een boek of artikelen welke ik zou kunnen lezen? Ik heb helaas geen budget voor hondentherapeuten. Wie weet raad?
Choco 12/05/2014
Afbeelding

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Lien » 22/01/15 18:44

tijd tijd tijd, het gaat over maar dat kost tijd. en geen weken en geen maanden, maar jaren.
Als ze een jaar of twee drie zijn worden ze wat rustiger en in de tussentijd veel trainen en consequent blijven.
De aanhouder wint, maar het kost tijd. En 7 maanden, ja dat is een lastige leeftijd en dat blijft ook wel even zo....

Succes!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 22/01/15 18:57

Ja hoor dat gaat over en straks heb jij een hele leuke lieve en goed luisterende hond! Echt waar, nog even volhouden nu.

Hier een ouwe gele sullige lieve lab (Co) .Nu wel ja want jee wat heb ik een werk aan hem gehad!
Wij hebben destijds zelfs nog een extra vermelding gekregen na het behalen van ons "jonge honden diploma"want:
als iemand dit verdient heeft dan is het toch wel Wil met haar Co! :D :D :D Dit is dus 7 jaar geleden he!

Ik heb letterlijk gevochten met hem ,ik wilde hem zelfs aan een boom knopen op een dag,maar ja iedereen hier in het dorp kende/kent ons dus dat was geen optie .
Dit is gewoon de honden pubertijd, net als bij kinderen.

Nog even doorbijten ,het komt echt goed ! :klasse: :klasse:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Romke » 22/01/15 20:32

Het gaat niet vanzelf over, je moet het echt goed gaan trainen.
Een hond van 7 maanden die nooit los loopt krijgt ook heel veel opgebouwde spanning, de energie kan dan niet goed weg.

Als ik jou was zou ik op gehoorzaamheid gaan. Dat is niet zo duur als een hondentherapeut, maar zeker leerzaam.
Met alleen een boek kom je er niet

Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13/03/14 20:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Anreb86 » 22/01/15 21:16

Ik herken hier ZOOO Pim in. :) Die is nu 11 maanden. Maar man man man, af en toe heb ik ook zoiets wat Wil enCo al zei aan die boom knopen en weglopen. Verder is het echt een lieverd hoor..
Wij hebben wel een gedragstherapeut ingeschakeld, ook omdat er een kleintje op komst is. Veel tips gekregen. Hersenwerk en langere wandelingen zodat hij goed moe word. Geestelijk en lichamelijk.

Wij krijgen ook veel te horen, komt allemaal goed. Geef het tijd, hij is nog jong. En het gaat inderdaad met vlagen ook erg goed maar soms moet hij even uitrazen.. Gelukkig is Pim erg leergierig dus kan hem wel snel dingen aanleren, wil niet zeggen dat hij altijd er naar luistert :roll:

Hier een paar websites van de gedragstherapeut gekregen. Wie weet kun je hier iets mee.
http://www.hersenwerkvoorhonden.nl
http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... e-hond.php
http://www.doggo.nl/artikelen/honden-vo ... s-king.php
http://www.doggo.nl/artikelen/honden-vo ... cepten.php

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor roef » 23/01/15 13:50

bine there,done that and got the t-shirt!!! :D

Roef luistert net zo goed naar monster als naar zijn eigen naam dusssss :roll:
voor nu is het toch proberen zoveel mogelijk de humor er in te blijven zien en super consequent blijven!!
apéloefeningen doen en hersengym,speurspelletjes en geduld en nog eens geduld en zei ik consequent?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Teigetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 20/04/14 14:41

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Teigetje » 23/01/15 15:08

Ik ben allang blij dat jullie het herkennen! Volhouden dus! Ze loopt overigens wel los in de tuin maar als ik haar buiten de tuin loslaat is ze weg en komt niet meer terug... Ofja, met de dierenambulance en dan kost het me weer 35 euro...
Choco 12/05/2014
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Romke » 23/01/15 15:41

Teigetje schreef:Ofja, met de dierenambulance en dan kost het me weer 35 euro...


Die kan je dus beter in een goede gehoorzaamheidstraining stoppen ;)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor corretje » 23/01/15 21:22

en haar aan een lange lijn doen?? Heeft ze meer vrijheid en kun je haar weer binnen halen. Ze kan er dan niet vandoor. Maar het gaat zeker over hoor!! Idd de lol ervan in zien en blijven trainen. Komt vanzelf goed.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Teigetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 20/04/14 14:41

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Teigetje » 23/01/15 21:45

Romke schreef:
Teigetje schreef:Ofja, met de dierenambulance en dan kost het me weer 35 euro...


Die kan je dus beter in een goede gehoorzaamheidstraining stoppen ;)


De cursus is gestart maar helaas zonder ons. Ik heb net voor Kerst mijn elleboog gebroken. Ik ben zelf nog niet goed in staat om met haar de cursus te doen, alleenstaand en mijn kinderen zijn nog te jong. Het is dus ook nog even behelpen op het moment.
Choco 12/05/2014
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor roef » 24/01/15 11:45

de lange lijn zoals Corretje al schreef was ik even vergeten,maar die heeft bij beide heren goede dienst gedaan in de periode van bananen in de oren!

en ook ik heb met Roef bij een hondenschool gelopen(zelfs nog een GT raadgepleegd) en ja op school,in huis,in de tuin perfect luisteren!! maar owee als we buiten waren! :shock: :mad:
moedeloos werd ik er van!! :(
maar... het monster werd 3 en langzaam aan ging het beter
toen hij 4 jaar was heb ik hem op advies van de GT laten castreren en jaaaa!!!! hij is nu een (redelijk :mrgreen: )perfect luisterend hondje :orange4:

Hidde heeft nooit Roef`s streken overgenomen,die voed ik op met 2 vingers in de neus :oops:
okee hormonen zijn nog steeds een dingetje,maar karakter van een hond bepaald ook een groot deel van de trainbaarheid!

succes en houd moed! echt het is de moeite waard! een vriendin die labjes fokt zei me: alles wat je er als pup instopt aan opvoeding betaald zich later echt uit...en raad eens? ze heeft echt gelijk :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor rimanime » 24/01/15 18:02

Alleen puppy cursus is in jouw geval bij lange na niet genoeg. Dus een leuke positieve training gaan volgen :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
Teigetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 20/04/14 14:41

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Teigetje » 28/01/15 19:03

Naar aanleiding van het topic over het fluitje ben ik begonnen met een clicker. Die heb ik een tijdje terug gekregen bij het hondenvoer. Nu hebben we het nog maar kort geprobeerd maar (even afkloppen): Het werkt! Ik ben begonnen met klikken en vervolgens krijgt ze een puppysnoepje als ze naar me toe komt. Vanmiddag intensief mee bezig geweest en als ze de clicker hoort komt ze naar me toe! Ik ben serieus zo blij! Ik hoop dat we dit kunnen doortrekken!
Choco 12/05/2014
Afbeelding

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor corretje » 28/01/15 22:06

Dat is al een positief bericht. En de clicker schijnt ook een goed trainingsmiddel te zijn. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Veel suc6 verder met trainen. Maar veel geduld hebben en nog beterschap met je elleboog.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Teigetje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 20/04/14 14:41

Re: Ik weet het niet meer...

Ongelezen berichtdoor Teigetje » 28/01/15 22:43

Dankjewel! Het geneest langzaam maar zeker. Ik ben wel blij als ik straks gewoon lekker een eind kan lopen met haar, zonder dat 1 van de kinderen mee moet lopen. Maar het komt wel goed ;)
Choco 12/05/2014
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”