waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 05/02/15 22:45

Ik sluit me aan bij Bavinka. Soms moet je even creatief worden in het zoeken naar een oplossing en is er meer mogelijk dan je denkt. Als je rond gaat vragen of bijv een vrijwilliger zoeken ofzo is er misschien best wat mogelijk.

Als wij een pup krijgen zal hij af en toe een paar dagen alleen moeten zijn (hangt van mijn diensten af) op den duur. Maar ik ga wel mensen benaderen op puppencursus of eens uitkijken naar wat grotere kinderen in de buurt die misschien wat kunnen betekenen. Of inderdaad een uitlaatservice.

Beetje out of the box denken.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

-Bart-
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 13/09/13 08:30
Locatie: Hulst

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor -Bart- » 06/02/15 09:56

Onze hond zit als wij zijn gaan werken altijd in de gang.
Hier staat haar mand ook, vaak als we thuis zijn en ze wil even rustig een dutje doen kruipt ze ook in haar mand.

Opa en oma gaan ook regel matig met haar lopen, of ze mag mee.
Nala (Wahnahnish Nevada, 13-07-13)

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 06/02/15 11:39

Door omstandigheden is Rakker sinds 20 augustus 2013 hele dagen alleen. Hij zit dan in de gang en slaapkamer. ook de katten zitten daar het gaat goed. helaas geen terugval om hem te kunnen laten uitlaten door iemand maar zodra ik thuis ben ga ik meteen met hem lopen.

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Elly H » 06/02/15 17:51

sandybuddy schreef:Bedankt voor jullie reacties , ik zou ook heel erg ontzettend blij zijn als iemand me hond uit kon laten , maar helaas zit dat er niet in, dus het kan niet anders.
ik vind het zelf heel erg .
hebben jullie ervaringen met goede buiten hokken waar niet zo goed aan te knagen valt ? want mijn hond presteert het zelfs om cement van de muur af te bijten :( gek beest

Jessy heeft dat vroeger ook gedaan, gewoon een gat in de muur bijten, maar gelukkig doet ze dat allang niet meer. Ze kon de eerste jaren wel mee naar mijn werk, maar vanaf dat ik een nieuwe werkplek heb kan dat niet meer. Vanaf die tijd, alweer 7 jaar geleden, hebben we Bowie erbij (een herplaatser) en ze zijn vaak genoeg zo'n kleine 8 uur alleen thuis geweest, gewoon in de kamer. Gelukkig werd er vanaf het begin niets gesloopt. :klasse:
Misschien, als je je woonplaats erbij zet, is er zelfs iemand hier op het forum die je kan helpen met uitlaten?? :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 07/02/15 00:55

ik heb wel een honden uitlaatservice gevonden voor in de buurt.
dat is 11 euro per keer. 4x per week.
dat loopt dat nog wel op voor 1 maand.
ik denk dat ze zelf ook liever binnen is, maar uit verveling wil ze dus dingen stuk maken helaas :(
ik hoop dat dat na mate ze ouder wordt overgaat.
ik heb heus wel elke mogelijk heid nagetrokken.maar helaas.
ik woon in assen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Elly H » 07/02/15 01:03

Ik zou zelf nooit voor een hondenuitlaatservice gaan. Er zullen best wel goede zijn, maar helaas ook heel veel slechte en ik moet er niet aan denken dat er wat zou gebeuren!! :roll:
Ja, € 11,00 en dan 4 dagen in de week loopt lekker op. Nee, het zou heel fijn zijn als er iemand bij je in de buurt zou wonen en anders toch alleen in huis... en hopen dat ze er overheen groeit, dat slopen.
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Romke » 07/02/15 10:38


Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 07/02/15 13:30

Foofer is als ik aan het werk ben (ik werk 40 uur) in de woonkamer. Hij sloopt niets en aan de hoeveelheid haren die ik zie liggen blijft hij zelfs in een omtrek van 2 meter van zijn mand. Hij slaapt met name overdag :slapen:.

In het begin (toen woonde ik nog samen met mijn ex) sloop Foofer ook veel en bleef hij in de bench de hele dag. We hebben hem wel laten wennen aan deze tijden, dus steeds in een periode een uurtje er bij.
En dat kon hij prima aan.

Nu ik alleen ben samen met Foofer heb ik gelukkig op mijn werk kunnen regelen dat ik een uur pauze heb en dan rij ik snel naar huis om hem uit te laten en dan ga ik weer terug.

Ik ga ook wel een beetje mee met mijn voorgangers, als je aangeeft waar je woont kun je misschien via het forum een oplossing vinden en misschien een vreemde gedachte maar wat betreft de ontlasting, ga je er s'nachts ook uit om haar uit te laten? Of slapen jullie gemiddeld 8 uur in een nacht. Hoeveel tijd zit er dan tussen het laatste en het eerste rondje? Als ze dat vol houdt, kan ze overdag ook volhouden. De blaas is er dan groot genoeg voor en het poepen leren ze vanzelf wel dat ze dit nu moeten doen omdat het de komende tijd niet meer kan.

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 07/02/15 13:41

Wat spijtig dat ik niet in de buurt van je woon Sandybuddy.. :( Ik had met liefde je labje uit willen laten... :wandelen:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor corretje » 07/02/15 14:05

Als je een advertentie in de Assercourant zet krijg je vast wel reacties. Heb er zelf jaren gewoond. Er wonen genoeg mensen daar. Dus een beetje creatief zijn... Of je doet een briefje bij een supermarkt. Helaas ken ik niemand die van honden houdt daar. Anders had ik je kunnen helpen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor corretje » 07/02/15 14:14

www.hondenoppas.nl/assen/ Daar staan 23 mensen op die hondenuitlaten voor verschillende prijzen. Dus daar zou iemand bij kunnen zitten toch???
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor perelaar » 09/02/15 13:23

Hondenuitlaat service is in Vlaanderen zo goed als onbekend. Daar komt nog bovenop dat ik mijn honden niet aan eender welke vreemde wil meegeven, al zeker niet aan (oudere) kinderen.
Er zijn slechts een paar mensen die ik genoeg vertrouw om mijn honden uit te laten, en slechts één daarvan woont dichtbij. Hij heeft ook zijn job, dus overdag even uitlaten zal niet lukken.

Overigens zegt nienke het hierboven al: komen jullie 's nachts ook uit bed elke paar uur om de hond uit te laten? Bij een pup de eerste paar weken nog wel, eventueel, maar toch niet bij een volwassen lab?
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Bavinka
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 30/01/15 09:46

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor Bavinka » 09/02/15 13:33

Ik denk dat een hond het gerust wel 8/9 uur alleen kan volhouden alleen vraag ik me dan af wil je dat? Tuurlijk, mee eens 1x per week zal het punt niet zijn maar 4x vind ik persoonlijk erg lang. Tel naast de werkdag ook nog eens de nacht op, stel 8 uur dan heeft je hond maar 6 uur van de 24 uur iemand om zich heen. Persoonlijk vind ik dat echt heel weinig.

Ja opvang kost geld, in ons geval 150 euro per maand (voor 3 dagen per week) maar ik heb het ervoor over en kan het betalen. Ik denk dat ik het beessie er geen plezier mee doe om hem/haar drie dagen per week de hele dag van 8 tot 18.00 alleen te laten.

Denk niet te zwart wit maar stel je open voor oplossingen! Die zijn er gerust!

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 09/02/15 14:24

Niet iedereen is bij machte om een uitlaatservice te betalen. En situaties kunnen veranderen met de tijd. Kijk maar naar mij mijn man werkte parttime. Maar kreeg opeens de diagnose kanker, en overleed 3 jaar later (nu anderhalf jaar geleden). En rakker komt niks te kort. En heb ook niet t gevoel dat hij dat denkt.

ideaal is het niet nee. Maar het gaat goed. En als ik thuis ben krijgt rakker meer dan genoeg aandacht en wandelingen.

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: waar is jullie hond, als baasjes aan t werk zijn ??

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 09/02/15 17:00

perelaar schreef:Hondenuitlaat service is in Vlaanderen zo goed als onbekend. Daar komt nog bovenop dat ik mijn honden niet aan eender welke vreemde wil meegeven, al zeker niet aan (oudere) kinderen.
Er zijn slechts een paar mensen die ik genoeg vertrouw om mijn honden uit te laten, en slechts één daarvan woont dichtbij. Hij heeft ook zijn job, dus overdag even uitlaten zal niet lukken.

Overigens zegt nienke het hierboven al: komen jullie 's nachts ook uit bed elke paar uur om de hond uit te laten? Bij een pup de eerste paar weken nog wel, eventueel, maar toch niet bij een volwassen lab?



Nou precies dat vind ik nou ik ook ! heel leuk al die uitlaat services , en het zou een mooie oplossing zijn. maar hoe vaak hoor je wel niet van die enge verhalen van dat mensen hun hond ergens brengen bijv als ze op vakantie gaan , mensen komen terug, hond weg, door verkocht .
nee ik vertrouw ook zeker niet iedereen met mijn hondje.


en verder heb ik niet de mogelijkheid dat ik dat kan betalen.

savonds gaan wij er niet uit, maar dan drinkt ze natuurlijk ook niet zoveel als overdag.
ik probeer echt zo crea mogelijk te denken, probeer zelf al om 3 volle dage te gaan werken en 2 halve dus dat dat dan weer 2 middagen scheelt.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”