Te sociaal???

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor psh74 » 27/09/15 09:42

Hoi...even een update!!

Het gaat ietsjes beter.....ik laat haar nu zitten(uiteraard lukt dit niet zonder snoepje....haha).
Dan loopt ze nog niet netjes met me mee....maar dan trekt en springt ze tenminste niet.....als ze plat gaat liggen vind ik dat ook goed...geef haar dan alleen geen snoepje omdat ik dat niet van haar vroeg!
Het blijft gewoon een blij ei......haha :verliefd1:

Ik heb ook weer een halsband aangeschaft....ik gebruikte een huntertuig,ik heb naar mijn idee haar zo wat meer onder controle....want ze hing echt in de tuig!
Dus hoop snel op verbetering!

Wat cursus advies betreft...dat de fokster daar niet achterstond in de "baby" tijd wisten we! Toen we fenna gingen ophalen bleek dat dit ook in het contract was opgenomen....dan lees je alles half want je wil je pup knuffelen....wij hadden ons zelf voorgenomen als het ons niet lukt dan alsnog op cursus te gaan...maar omdat we getekend hebben....kon dat niet! Om toch niet helemaal Blue erin te gaan,volgen we de cursus van lisette van eeuchoud!

Nou weer heel verhaal geworden!!!

Fijne zondag allemaal.....lekker wandel/fietstweer....!!! 8)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor Romke » 27/09/15 14:26

Ik zou het toch eens met de fokker overleggen.
Dat ze jullie duidelijk wil maken dat er gevaren zitten aan wild spelen onderling, vind ik niet gek.
Maar dit is echt zwaar overdreven.

Bij mij op de training zit een hond van dezelfde fokker, die trainen al een hele tijd daar.

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor psh74 » 28/09/15 09:11

@romke....we zien nu nog geen aanleiding om het aan te kaarten...het gaat verder goed!

Dat is leuk....toevallig ook vh nest van 1 april?
Dat zij wel op cursus zijn gegaan snap ik wel hoor!! Ik ben gewoon daarin te braaf!
Maar ben al wel ah rondkijken...wat straks een leuke training voor fenna zou kunnen zijn!!

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor Romke » 28/09/15 12:42

Nee, deze is inmiddels een jaar

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor psh74 » 28/09/15 16:15

Oke...jammer had het wel leuk gevonden...een broer of zus van fenna :D

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor Romke » 28/09/15 20:41

Super leuk contact met nestbroers/zussen

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor psh74 » 29/09/15 11:00

Ja had leuk geweest!...maar ik heb geen andere pupkopers ontmoet!!

En ze houden ook geen terugkom dag...dat is jammer had ik wel leuk gevonden!! :D

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor Milou » 29/09/15 14:08

Je kan toch ook zelf op cursus gaan zonder je hond mee te nemen?
Daar leer je misschien nog wel meer van. Dan hoef je niet op je eigen hond te letten, dus krijg je ook beter mee wat anderen doen en zo kan je goed bekijken wat wel en niet werkt. En zo kan je het thuis in alle rust met je eigen hond oefenen. Is maar een ideetje!
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor psh74 » 28/11/15 08:52

Hoi,

Ik dacht geef even een update.....het is nog steeds hetzelfde!! Haha
:shock: :D :lol: :verliefd1:

Maar zonder gekheid er zit weinig verandering in....ze denkt nog steeds dat iedereen(hond of mens) speciaal voor haar komt!!

Heel heel af en toe lukt het.....

Ik geef haar niet haar zin...dat ze alsnog geaaid of met de hond mag spelen!!
Al zijn er mensen die dan toch nog zeggen...o wat een lief ding....en mijn gezag dan ondermijnen....is er ook een online mensen cursus....haha

Ik blijf stug doorgaan het "probleem" is er alleen als ze vast is....als ze los is loopt ze na een snuffel/spelen als ik haar roep gewoon mee!!

Blijf gewoon doorgaan.....aanhouder wint toch!!!!

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor psh74 » 28/11/15 08:54

:verliefd1: Het is gewoon een lief blij ei...

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor Guus » 24/06/16 22:17

Ik weet dat dit topic al een stukje verleden tijd is, toch ben ik wel nieuwsgierig naar meer mogelijke oplossingen.
Zelf heb ik dit soort gedrag bij een pup nooit meegemaakt.
Voor mijn gevoel zou bij een extreem verkeerd gedrag van de pup, een directe correctie (door de pup zachtjes en voorzichtig bij het nekvel vast te pakken en de pup weer op de pootjes zetten) ook een mogelijke actie van een moederhond kunnen zijn ?
In hele extreme situaties handel ik meestal op deze wijze. Of moet ik dit niet meer doen ?

Toen ik jonger en sterker was, had ik zelfs een bijna 2 jaar oude bouvier op deze wijze gecorrigeerd. Die grijnsde toen wel als een "ouwe", maar dat boeide mij niet. Nu doe ik het rustiger aan. :-)
Nou moe .....

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor laika » 25/06/16 10:53

Guus schreef:Ik weet dat dit topic al een stukje verleden tijd is, toch ben ik wel nieuwsgierig naar meer mogelijke oplossingen.
Zelf heb ik dit soort gedrag bij een pup nooit meegemaakt.
Voor mijn gevoel zou bij een extreem verkeerd gedrag van de pup, een directe correctie (door de pup zachtjes en voorzichtig bij het nekvel vast te pakken en de pup weer op de pootjes zetten) ook een mogelijke actie van een moederhond kunnen zijn ?
In hele extreme situaties handel ik meestal op deze wijze. Of moet ik dit niet meer doen ?

Toen ik jonger en sterker was, had ik zelfs een bijna 2 jaar oude bouvier op deze wijze gecorrigeerd. Die grijnsde toen wel als een "ouwe", maar dat boeide mij niet. Nu doe ik het rustiger aan. :-)

ik zou dat nooit meer doen dat is een hele foute correctie
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Te sociaal???

Ongelezen berichtdoor Guus » 25/06/16 15:29

@ laika. Zou je jou stelling kunnen onderbouwen? Bij mijn weten komt (in hoge uitzondering) mijn aanpak redelijk overeen met hoe een teefje zou kunnen reageren naar een pup die gecorrigeerd MOET worden.
Nou moe .....


Terug naar “Opvoeding”