Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 26/08/15 16:51

Voor de leden die twee hondjes hebben (of hadden). Hebben jullie nog tips voor mij voor over 5 weken? Ik heb al een hoop ingelezen over het hebben van 2 honden, nu zijn dit meestal horrorverhalen over rangorde enz maarja. Ik heb eigenlijk liever wat persoonlijke ervaringen van jullie. Wat ging er goed toen de pup in huis kwam, wat kon beter en wat zou je graag mee willen geven aan de gebruikers hier? Ik hoop op veel tips 8)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor marie » 26/08/15 17:27

Heb altijd meerdere honden gehad maar nooit problemen wbt rangorde. Denk dat dit bij labradors allemaal wel meevalt.
Het is ontzettend leuk om meerdere honden te hebben. In het begin is het druk en moet je wennen maar je zult zien dat het meer dan de moeite waard is. De interactie tussen meerdere honden is ook ontzettend leuk om te volgen. Bob zal ook vast moeten wennen maar je zult zien dat het allemaal goed komt.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor adderoos » 26/08/15 21:41

We hebben tot 3x toe een pupje gehad bij een een volwassen hond en dat is ons altijd goed af gegaan.
De volwassen hond heeft echt wel door dat het een pupje is en bij ons werd er altijd rustig op gereageerd.
Soms moesten we de pup tot orde roepen als er te veel in de wangen en pootjes van de oudere werd gebeten.
Voor de rust in huis hadden een bench, zowel de pup als de volwassen honden konden dan hun rust hebben.
Geheel toevallig sinds vandaag hebben we er een reutje bij van 11 maanden, vanavond wezen ophalen.
Sinds 21:15 is er hier ook weer rust in huis, we hebben de bench weer van zolder gehaald en daar ligt het reutje van 11 manden nu lekker in te slapen.
Leuk om te zien hoe wat oudere labjes elkaar begroeten, voorlopig genoeg werk aan de winkel, om dit koppeltje samen met ons een roedeltje te laten zijn.
Gewoon rustig bekijken wat ze doen en je zal zien dat het best vanzelf gaat, jij bepaald wat wel en niet mag.
Leuk vooruitzicht om straks 2 labjes te hebben, wij hebben het altijd en nu weer heel leuk gevonden.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor sbientje » 27/08/15 12:21

hier dit jaar een pup erbij gekregen. Weinig problemen eigenlijk. Ik probeer ze wel zo veel mogelijk ook hun 1 op 1 wandelingen en aandacht te geven zodat ze neit alleen maar met elkaar bezig zijn. Verder gewoon een beetje opletten dat ze allebei hun rust pakken (dus dat de pup niet continu bij bob in zijn oren hangt, en dat bob de pup niet te ruw behandelt) en niet teveel zorgen om maken. Rangorde dat zie je vanzelf wel, is niet zo heel vaak een probleem bij labradors volgens mij. Ik heb sowieso een reu en een teef dus dan is het al helemaal niet zo relevant, die accepteren elkaar perfect.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 28/08/15 10:11

Bedankt voor de tips. Over de rangorde maak ik mij ook niet veel zorgen, labradors zijn daarin toch wel wat gemoederlijker denk ik.
Hoe hebben jullie dat gedaan met de bench? Bob slaapt gewoon in zijn mand in de woonkamer, wij wilden de bench ook in de woonkamer zetten maar weet niet of dat zo goed gaat met Bob erbij.
Ik ben vooral bang dat Bob erg hyper wordt met de pup. Hoe hebben jullie er voor gezorgd dat de rust bewaard werd?
En dan nog de laatste vraag, hoe doen jullie het met eten geven? Wij wilden de pup de eerste maanden zijn eten in de bench geven en Bob zijn eten gewoon in de keuken. Wij hadden gemerkt toen wij een loge hadden dat Bob begon te schrokken omdat hij bang was dat de loge zijn eten zou opeten. Dit willen we met de pup natuurlijk voorkomen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor sbientje » 28/08/15 10:28

Ik heb de bench gewoon in de woonkamer. Dat hysterische gaat er wel af hoor, het went snel. Gewoon geen geklooi bij de bench als de pup erin ligt, desnoods stuur je bob ook even op zn plek?

Eten doen ze hier wel bij elkaar in de buurt. als je denkt dat het voor beiden rustiger is als de pup in de bench eet, dan doe je dat toch :) of je zet ze een heel eind uit elkaar.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 28/08/15 15:14

Ik lees even mee hoor, met het oog op de nabije toekomst... :D
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor marie » 28/08/15 15:58

Vertel susan, heb je plannen!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 28/08/15 19:14

marie schreef:Vertel susan, heb je plannen!

Ach ja, we dachten dat we nog niet genoeg kennis in huis hadden om een pup goed op te voeden en te begeleiden bij het groot worden, maar als we ons blije ei Joep goed kunnen begeleiden tot een evenwichtige hond en wat hij in die korte tijd allemaal wel niet geleerd heeft, dan lukt een pup ook, denk ik zo... :) En 2 labradors is een hele grote wens van ons, dus we zitten al een beetje te brainstormen zeg maar.. :D We hebben geen haast, maar zijn er wel al mee bezig!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor marie » 29/08/15 08:23

Leuk! Spannend hoor.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Re: Tips voor een leven met pup en volwassen hond?

Ongelezen berichtdoor Caya » 29/08/15 19:53

Als er bij ons een pup bijkomt dan laten we die apart eten, uit het zicht van de andere honden. Ze eet dan heel rustig en ook als ze ouder zijn blijft dat er (meestal) in. Jenthe had een maand of 2 geleden niet meer zoveel trek (leek het) maar vanaf het moment dat ze in de buurt van de andere mocht eten is dat voorbij. Ze eten allemaal op een meter of 2 afstand van elkaar en dat gaat prima. Ik vind het wel grappig om te zien hoe ze toch allemaal anders eten. Cleo eet echt brokje voor brokje en kauwt er ook nog eens uitgebreid op. Een ander slikt ze dan weer 1 voor 1 door maar de meeste eten er toch wel een stel tegelijkertijd en slikken die dan gewoon door. Ik blijf wel altijd in de buurt tot iedereen is uitgegeten. En zo doet iedereen het anders :)
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13


Terug naar “Opvoeding”