hoe vaak plast jullie pup??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
clu2811
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 12/12/15 19:08

hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor clu2811 » 25/12/15 11:46

Ik ben even benieuwd hoe vaak jullie pup plast? Onze Saar plast veel en ik twijfel of het komt doordat ze de plas nog niet zo lang kan ophouden. Of dat ze misschien blaasontsteking heeft.
Als ze wakker is sta ik volgens mij wel elke 3 kwartier met haar buiten. En dan heeft ze soms ook nog wel eens een ongelukje in de kamer. Soms wel eens 10 minuten nadat ze buiten ook geplast heeft. Onze Saar is nu 12 weken. Ik heb nog niet echt het idee dat de tijden tussen de plasjes langer worden.

Het is onze eerste hond dus alles is nieuw voor ons. :confused: :oops:

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Lien » 25/12/15 12:12

Even een plasje opvangen en naar de DA. Dan weet je of ze blaasontsteking heeft.
Het lijkt mij dat ze wel erg veel plast dus de kans is groot dat er idd wat speelt.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Romke » 25/12/15 13:42

Bij mijn pup was het in het begin wel 4x per uur
In de bench of 's nachts geen enkel probleem

Voor de zekerheid kan je altijd even een plasje laten controleren

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor NH83 » 25/12/15 14:45

Hier is Balou ook 12 weken. En wij gaan elk half uur naar buiten. En dan nog regelmatig een "ongelukje" binnen. Afgelopen dagen leek het beter, maar vandaag al 3 keer binnen een klein plasje gedaan. Denk dat het er toch wel een beetje bij hoort..
BALOU

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 26/12/15 22:28

Wij staan ook heel vaak buiten hoor. We proberen het nu telkens 20 minuten droog te houden. Vandaag op 1 ongelukje na gelukt. We meten het water wat we geven wat af en proberen ons echt aan een schema te houden. Per uur dat ze wakker is staan we zeker drie keer buiten en soms wel vier keer. Ik vind het ook heel veel. Maar ik heb niet het idee dat er iets mis is. Vraag me wel af wanneer die niet=plas=pauzes langer gaat worden :?

In de bench slaapt ze telkens ongeveer een uur a 5 kwartier en dat gaat goed. In de nacht er 1 keer uit.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Romke » 27/12/15 09:03

Carobella schreef:We meten het water wat we geven wat af en proberen ons echt aan een schema te houden.


Waarom meet je het water af?

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 27/12/15 10:44

Nu zetten wij Bink ieder half uur buiten om te plassen en dan heeft hij vrijwel geen ongelukjes in huis. Vrijdag was het druk in huis en waren wij niet zo consequent (visite, kerstdiner ed) en toen heeft hij een paar ongelukjes gehad.
Als het nu weer een paar dagen goed gaat dan willen we de tussentijd iets gaan verlengen naar 3 kwartier.

Wij vroegen ons af vanaf wanneer een pup zelf aan gaat geven dat hij naar buiten wil voor een plasje.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

clu2811
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 12/12/15 19:08

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor clu2811 » 27/12/15 11:31

Bij ons gaat ze nu wel steeds bij de deur zitten naar de hal. Maar dan moet je het wel gelijk in de gaten hebben, want ze geeft geen geluid ofzo en als het ook maar iets te lang duurt dan plast ze bij de deur.
De nachten gaan trouwens prima. Wij hoeven er niet uit, ook nooit gedaan trouwens. Aan het begin deed ze het plasje en poepje aan de andere kant van de bench. Maar sinds we de bench verkleind hebben, houdt ze het '(s nachts) op. Overdag lukt dat dan weer niet. Met kerst zijn we ong. een uur of 4 weggeweest. En dan ligt er wel een plasje in.

Wij hebben de waterbak trouwens altijd gevuld. Alleen 's avonds haal ik het water weg na 21 uur.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Romke » 27/12/15 17:28

Binkie schreef:Wij vroegen ons af vanaf wanneer een pup zelf aan gaat geven dat hij naar buiten wil voor een plasje.


Als je hem uitlaat, laat je hem dan zelf naar de deur lopen?
Als ze die route een aantal keren hebben gedaan, valt op een gegeven moment het kwartje en lopen ze zelf al naar de deur.

In huis gaan ze vaak net iets sneller lopen, draaien een paar keer en gaan dan zitten.
Dat is eigenlijk het begin, maar dan zou ik voor optillen gaan en buiten zetten.

Als er tijd over is, zelf laten lopen

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 27/12/15 18:55

We laten hem vaak wel lopen tot aan de deur, maar zodra hij op de drempel staat stopt hij met lopen. Dus dan pakken we hem op en zetten we hem op zijn plasplek.

Vandaag heeft hij overigens ook voor het eerst een plasje in het bos gemaakt. Zowel gisteren als eergisteren heeft hij in het bos niet geplast en wachtte hij tot hij weer thuis was.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 28/12/15 19:14

Diego plast ook regelmatig. Maar niet zorgelijk. Wat ik nu nog lastig vind is dat ik soms wel 10 min buiten sta bij haar plekje om te ontlasten en dan gaat hij gewoon in het zand liggen slapen...... dan neem ik hem maar weer mee naar binnen en dan plast hij binnen....

Zo ook wel eens in de bench. Diego poept en plast zo in de bench als ik niet snel genoeg ben of als we na lang buiten wachten hem in de bench zetten voor een slaapje,

kent iemand dit? Ik lees overal dat een pup nooit in de bench zou doen maar we staan echt na elke activiteit buiten.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 28/12/15 20:33

Saartje heeft volgens mij nog nooit iets in de bench gedaan. Ik heb weleens gehoord dat je bench niet te groot moet zijn anders gaan ze het bevuilen. Wij hebben voor nu een bench die eigenlijk voor middelgrote honden is en anders kan je je bench verkleinen door er eens schot in te hangen.

Ik begreep laatst dat als ze buiten niet plassen je ze dus naar binnen moet doen in de bench en na verloop van tijd weer naar buiten totdat ze geplast hebben, maar ja dat werkt natuurlijk niet als ze het ook in de bench doen. Hier gaat het plassen aardig op commando en in het poepen zit een aardig ritme. Geen klagen op dit moment. Behalve dat we veel buiten staan

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 28/12/15 21:56

Carobella schreef:Saartje heeft volgens mij nog nooit iets in de bench gedaan. Ik heb weleens gehoord dat je bench niet te groot moet zijn anders gaan ze het bevuilen. Wij hebben voor nu een bench die eigenlijk voor middelgrote honden is en anders kan je je bench verkleinen door er eens schot in te hangen.



Gr Caroline


We hebben de bench al vanaf het begin verkleind. En nu zelfs een nog kleinere Bench er neer gezet. Diego kan er net languit in liggen dus die past er volgende week denk ik niet meer in maar zelfs hier in doet hij het nog.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 28/12/15 22:10

Tja daar kan het dus niet aan liggen.

geen idee hoor maar kan het zijn dat de bench naar zijn pies ruikt en dat hij er nu vrolijk blijft piesen :effe_denken:
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 29/12/15 06:55

Nee kan ook niet. Maak het steeds schoon met een sterk middil en de dekens die gaan gelijk in de was. Daar doet hij het op..

Vanmorgen werd ik om 06:30 uur wakker Diego heeft vanaf 24:00 uur doorgeslapen maar helaas had hij er wel in gepoept. Hij lag er zelfs op.:-(
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”