hoe vaak plast jullie pup??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 31/12/15 10:33

Ik heb het idee dat het vele plassen hier wat af begint te nemen. Zelden meer een plasje binnen, kunnen soms ook net iets langer niet gaat. Ik heb niet meer het gevoel ongeveer elk kwartier naar buiten te moeten om erger te voorkomen. Eea voelt in week 2 meer ontspannen aan dan in week 1. Saartje heeft nu ook twee nachten doorgeslapen en zij alleen beneden in de bench. Dus ook daar vorderingen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 01/10/08 14:32
Locatie: Appingedam

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor beau » 31/12/15 11:10

Op het moment hier weer heel veel plasjes, ook binnen! Jip heeft een blaasontsteking helaas :( .
Het gaat al wel wat beter vandaag gelukkig.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 31/12/15 12:21

beau schreef:Op het moment hier weer heel veel plasjes, ook binnen! Jip heeft een blaasontsteking helaas :( .
Het gaat al wel wat beter vandaag gelukkig.


Beterschap Jip
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 31/12/15 21:36

beau schreef:Op het moment hier weer heel veel plasjes, ook binnen! Jip heeft een blaasontsteking helaas :( .
Het gaat al wel wat beter vandaag gelukkig.


Oh jee sterkte.

Nou ik heb ook te vroeg op zitten scheppen. In de loop van de dag heeft Saartje meerdere malen binnen geplast. Maar ik vermoed dat het vuurwerk daar toch wel mee te maken heeft. Het is toch best wel onrustig buiten en de kinderen zijn ook druk. Ik kan het allemaal niet goed bijbenen. Kids met vuurwerk, nog boodschappen doen. En dat Saartje ook niet de tijd neemt om goed te plassen hoewel ze neit bang overkomt.

Rare dag morgen alles weer strak in de lak.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

SebNi
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 2
Lid geworden op: 28/12/15 11:48

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor SebNi » 02/01/16 05:25

Hoi,

Hier onze ervaringen met Mack, hij is nu 8 wkn
Ook Mack piest in z'n bench, eerst als wij te laat waren vroeg in de ochtend maar nu deed hij het gisteren ook ineens gewoon nadat hij 15 min buiten in de tuin had gescharreld... En dat terwijl hij z'n eten in de bench krijgt!
Wij proberen met Mack na slaapjes, eten en spelen hem in de tuin te zetten, op gevoel doen we dat. Poepen denken we te kunnen zien zelfs als hij dat moet, hij gaat dan snuffelend lopen. Plasongelukjes hebben wij hier ook met regelmaat. Wanneer hij z'n plas en poep buiten doet wordt hij geprezen. Binnen reageer ik er niet op en ruim ik het op
Mack slaapt helaas nog niet door. Ophouden lukt wel maar hij heeft dan rond 0630 wel erg hoge nood, piepen, janken en blaffen doet hij dan. Dan zijn wij eigenlijk al te laat helaas. Dat is wel jammer

Ik vond elk half uur in de tuin zetten, ongeacht wat hij binnen aan t doen is, wel goed klinken
Ik hoop dat Mack dan ook z'n plasjes buiten maakt

Ik lees graag jullie tips
Gr Nien

beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 01/10/08 14:32
Locatie: Appingedam

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor beau » 02/01/16 10:11

SebNi schreef:Hoi,

Hier onze ervaringen met Mack, hij is nu 8 wkn
Ook Mack piest in z'n bench, eerst als wij te laat waren vroeg in de ochtend maar nu deed hij het gisteren ook ineens gewoon nadat hij 15 min buiten in de tuin had gescharreld... En dat terwijl hij z'n eten in de bench krijgt!
Wij proberen met Mack na slaapjes, eten en spelen hem in de tuin te zetten, op gevoel doen we dat. Poepen denken we te kunnen zien zelfs als hij dat moet, hij gaat dan snuffelend lopen. Plasongelukjes hebben wij hier ook met regelmaat. Wanneer hij z'n plas en poep buiten doet wordt hij geprezen. Binnen reageer ik er niet op en ruim ik het op
Mack slaapt helaas nog niet door. Ophouden lukt wel maar hij heeft dan rond 0630 wel erg hoge nood, piepen, janken en blaffen doet hij dan. Dan zijn wij eigenlijk al te laat helaas. Dat is wel jammer

Ik vond elk half uur in de tuin zetten, ongeacht wat hij binnen aan t doen is, wel goed klinken
Ik hoop dat Mack dan ook z'n plasjes buiten maakt

Ik lees graag jullie tips
Gr Nien



Je kan je wekker zetten om een uur of 6.00! Dan ben je misschien op tijd om hem zijn behoefte buiten te laten doen.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 02/01/16 10:58

Ik laat Saartje ook weleens in de tuin scharrelen maar het nadeel is dat ik dan niet weet of ze echt wat gedaan heeft. Wij gaan toch vooral met haar naar buiten, voor op het gras en zeggen plas. Nu is het een vrouwtje en ze gaat vrijwel direct zitten. Poepen weten we onderhand wel wanneer ze ongeveer weer moet en dan blijven we ook wat langer buiten. Maar vaak gaat ze dan onrustiger lopen buiten en zoeken.

Saartje heeft 1 nadeel: ze eet van haar eigen poep. Dus als ze in de tuin poept duikt ze erg gelijk in met haar neus en neemt een hapje of iets dergelijks. Of het lijkt er erg op of ze doet het ook - ieder geval houden wij haar maar weg bij haar eigen poep

Ik vraag me wel af of mensen dat herkennen?? Dus ben er graag bij als ze poept en trek haar gelijk weg en ruim het op.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 03/01/16 12:13

Graag wil ik jullie advies over Bink. Toen wij Bink kregen durfde hij niet buiten aan de lijn te lopen. De fokker heeft dit nog met de dierenarts besproken en die dacht dat de wereld gewoon nog een beetje te groot was voor onze Bink (we hebben echt het mietje uit het nest :)).
Wij hebben tegenover ons huis geen plasplek. Wel een grasveld aan het eind van de straat. Omdat Bink niet aan de lijn liep, was het eind van de straat te ver voor hem. We hebben een stukje in onze tuin afgeschermd voor Bink waar hij mag plassen en poepen. We zetten hem ieder half uur op die plasplek en dat gaat heel goed. Hij heeft binnen eigenlijk weinig tot geen ongelukjes meer.
Omdat Bink inmiddels aan de lijn durft te lopen willen we proberen hem toch uit te laten op het grasveld aan het eind van de straat. Bink wil daar nu niet plassen. We blijven soms een hele tijd met hem bij dat gras staan en hij weigert te plassen. Als we binnen komen plast hij vrijwel meteen in huis. Hoe pakken we dat aan?
Op zich vind ik het niet erg als hij nog een tijdje z'n plasplek gebruikt bij ons in de tuin. Maar hij moet toch ook leren dat hij ergens anders ook mag plassen. We benoemen z'n plasjes en poepjes iedere keer. Maar dat helpt niet om hem op een andere plaats te laten plassen.
Wie heeft er advies voor ons?
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Romke » 03/01/16 13:42

Wachten tot hij wel plast, duurt het te lang ga je naar huis

Hou hem strak in de gaten, een snuffeltje, een draai en je pakt hem op, tilt hem naar de nieuwe plek en zet hem daar neer
Dit kan je ook doen na de nacht, dan weet je zeker dat hij moet plassen

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 03/01/16 15:15

Romke schreef:Wachten tot hij wel plast, duurt het te lang ga je naar huis

Hou hem strak in de gaten, een snuffeltje, een draai en je pakt hem op, tilt hem naar de nieuwe plek en zet hem daar neer
Dit kan je ook doen na de nacht, dan weet je zeker dat hij moet plassen


Het vervelende is dat ik dus ook dit probleem heb met poepen en ik kan niet Diego steeds in de gaten houden. Ik heb ook nog kinderen en een huishouden. Ik doe hem ook wel de bench in als ik bezig ben maar zoals je weet doet hij het dan daar.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 03/01/16 15:34

De nieuwe plek is best een stukje lopen. Te ver om Bink op te tillen en hem mee te nemen. Dat wordt dan toch een wandelingetje. Dus als het hoge nood is, is dat te ver.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 03/01/16 19:51

Chantal76 schreef:
Romke schreef:Wachten tot hij wel plast, duurt het te lang ga je naar huis

Hou hem strak in de gaten, een snuffeltje, een draai en je pakt hem op, tilt hem naar de nieuwe plek en zet hem daar neer
Dit kan je ook doen na de nacht, dan weet je zeker dat hij moet plassen


Het vervelende is dat ik dus ook dit probleem heb met poepen en ik kan niet Diego steeds in de gaten houden. Ik heb ook nog kinderen en een huishouden. Ik doe hem ook wel de bench in als ik bezig ben maar zoals je weet doet hij het dan daar.


Ik heb nu een nestje van maar 2 pups. We hebben ons terras afgezet met hekjes van een hondenren. De pups kunnen zo even naar buiten zonder dat je iedere seconde op moet letten. Als ze wakker worden zet ik de huiskamer-ren open en rennen we naar de tuindeur en lopen ze meteen naar buiten, meestal plassen en poepen ze dan meteen. Maar ze kunnen ook nog even rondscharrelen, je kan dan makkelijk zien of ze hun ontlasting gedaan hebben.
Hier een link naar een filmpje om onze buitenplek te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=xBTa_qpSfoo
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

SebNi
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 2
Lid geworden op: 28/12/15 11:48

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor SebNi » 04/01/16 16:55

Ik heb het gevoel dat Mack binnen minder ongelukjes heeft. Hij plast zowel in de tuin, voortuin en ook op straat in de buurt als we een klein stukje gaan lopen (5 min maar). Poepen doet hij ook in de tuin, voortuin en ook in de wijk. We benoemen het ook, ga plas doen en zijn telkens erg blij als hij een plas of poep gedaan heeft. Wat heb je dat goed gedaan Mack ;-)
In de tuin kan hij loslopen, deze is niet zo groot en ik kan goed zien of hij een plasje gedaan heeft.

Vannacht hebben we de bench naast bed gezet en heeft hij van 11 tot 6 doorgeslapen, geen gepiep en geen plasje in de bench. Wekker gezet en hem wakker gemaakt en in de tuin gezet, resultaat was een plasje en poep. Nog geen uur later de rest van zijn darminhoud in de voortuin. Dat merk ik dus vaker op, dat hij poept in fases zegmaar. Dus niet 1 hoop maar 3 kleinere. Die logica snap ik nog niet, we storen hem niet ofzo in zijn momentje.

Wanneer beginnen jullie zoal met puppycursus? Het is onze eerste hond (die wij zelf opvoeden) en zijn benieuwd naar ervaringen en hoe anderen het opvoeden vergaat.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Romke » 04/01/16 18:11

Fijn dat het steeds beter gaat

Ik begin gelijk met 8 weken, op sommige scholen mogen ze met 9 of pas met 12 weken komen
Als je een eigen topic opent krijg je wat makkelijker reactie over dit specifieke onderwerp

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 04/01/16 18:19

Wat een schatje is Mack! Fijn dat het zo goed gaat.

Wij beginnen morgen met de puppycursus. Bink is dan 9,5 week. We konden niet eerder beginnen omdat het kerstvakantie was.
Voor ons is dit ook de eerste pup. We hebben eerder een herplaatser gehad.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”