hoe vaak plast jullie pup??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 04/01/16 18:23

Wij beginnen zaterdag. Eerder kan niet ivm de vakantie. Diego is dan 10,3 weken.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 13/01/16 21:17

Onze pup plast heeeeel veel! Maar ik denk dat het normaal is. Kleine blaas, ze kunnen nog niet zoveel ophouden. Ik ga er vanuit dat het vanzelf minder wordt, maak me er niet druk om.
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 14/01/16 23:22

Saartje is nu 11 weken en we staan zeker drie keer per uur buiten als ze wakker is. Afgelopen weekend had ze iets aan haar blaas. Ze pieste aan de lopende band binnen (en buiten), dat was iets minder. Maandag naar DA, lichte blaasontsteking en wat pijnmedicatie/ontstekingremmer - gaat nu weer goed maar afgelopen dagen weer net meer iets meer binnen dan we ondertussen gewend waren. Dus zo strak mogelijk op tijd naar buiten. Echt op de klok.

Hooguit na 20 a 25 minuten.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/01/16 07:45

Carobella schreef:Saartje is nu 11 weken en we staan zeker drie keer per uur buiten als ze wakker is. Afgelopen weekend had ze iets aan haar blaas. Ze pieste aan de lopende band binnen (en buiten), dat was iets minder. Maandag naar DA, lichte blaasontsteking en wat pijnmedicatie/ontstekingremmer - gaat nu weer goed maar afgelopen dagen weer net meer iets meer binnen dan we ondertussen gewend waren. Dus zo strak mogelijk op tijd naar buiten. Echt op de klok.

Hooguit na 20 a 25 minuten.


Beterschap met Saar. Zo zielig als ze wat hebben.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

clu2811
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 12/12/15 19:08

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor clu2811 » 16/01/16 22:36

Onze Saar is nu 15 weken en ik heb eindelijk het idee, dat de tussenpozen iets langer worden. Alleen ''s ochtends is ze nog steeds om 6.30 wakker. Het is net een wekker, precies 6.30 elke dag. Ook in het weekend.
Hoe zorg je dat dat iets later wordt? Ik ben bang als ik kwartier langer blijf liggen dat ik dan te laat ben en ze het al in haar bench heeft gedaan.
Of wil ik het allemaal te snel...?

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 17/01/16 20:27

Saartje doorgaans om 6.15. Vanochtend dus ook weer, heb haar laten plassen en toen weer terug in de bench. Toen sliep ze tot na 7 uur maar werd denk ik wakker van de kinderen.

Ik had bedacht dat ik niet elke ochtend om 6.15 ga opzitten dus hup weer terug.

Wij staan na ongeveer 25 minuten na de laatste plas weer buiten want anders gaat het doorgaans wel mis in huis.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 17/01/16 20:33

clu2811 schreef:Onze Saar is nu 15 weken en ik heb eindelijk het idee, dat de tussenpozen iets langer worden. Alleen ''s ochtends is ze nog steeds om 6.30 wakker. Het is net een wekker, precies 6.30 elke dag. Ook in het weekend.


Ik lees het nog eens en moet ineens lachen. Je zou toch raar kijken als je pup in het weekend ineens tot 9 uur sliep.

Tja ik had een zoon die in mijn buik elke nacht om 4 uur al begon te bewegen en toen hij geboren was ging hij daar mee door. Elke keer om 4 uur wakker. Toen werd hij wat groter en het werd 5 uur. Hij is nu 10 en slaapt nu tot 7 uur - ook in het weekend :wink:

Mijn ervaring met mijn kinderen is dat biologische ritmes lastig te veranderen zijn. Daarom wordt ik ook niet heel blij van dat 6.15. Maar terugzetten en lekker terug je bed in of nog even lekker doorslapen op de bank.....
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

LieveBeertjes
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07/12/15 11:59

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor LieveBeertjes » 18/01/16 20:48

Mijn man slaapt de komende tijd beneden op de bank. Heeerlijk! Heb ik het hele bed alleen haha! Onze pup plast snachts nog wel in de kamer en poepen ook. Mijn man is anti bench. Ik niet hoor maarja hij heeft ook wat te zeggen. Ik heb nu echt geen idee is wat een normale hoeveelheid per dag plassen is. Onze pup plast veel buiten als hij wakker is en staat zelfs al bij de deur als hij moet maar de nachten zijn drama. Iemand enig idee waarom hij snachts zo veel plast en vooral poept?
C. (lid NHSB) geboren op 11-11-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Romke » 26/01/16 07:07

LieveBeertjes schreef:Iemand enig idee waarom hij snachts zo veel plast en vooral poept?


Omdat hij daar alle vrijheid voor krijgt en niet vaak genoeg buiten word gezet

Jammer dat hij anti-bench is en de pup alle vrijheid geeft.
Wat je zou kunnen doen, is de pup iig begrenzen door hem in een afgesloten ruimte te laten slapen, bij de gang of in de kamer een kleine kennelhek neer te zetten.

Als je het zonder bench wil doen, moet je man dus beter gaan opletten, en niet alleen erbij gaan slapen.
Pup wakker, hoppa naar buiten. Dan weer verder slapen, en bij volgende gerommel weer.
Hoort je man het niet, dan moet hij de wekker gaan zetten.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: hoe vaak plast jullie pup??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 26/01/16 07:28

LieveBeertjes schreef:Mijn man slaapt de komende tijd beneden op de bank. Heeerlijk! Heb ik het hele bed alleen haha! Onze pup plast snachts nog wel in de kamer en poepen ook. Mijn man is anti bench. Ik niet hoor maarja hij heeft ook wat te zeggen. Ik heb nu echt geen idee is wat een normale hoeveelheid per dag plassen is. Onze pup plast veel buiten als hij wakker is en staat zelfs al bij de deur als hij moet maar de nachten zijn drama. Iemand enig idee waarom hij snachts zo veel plast en vooral poept?


Zo krijgt hij niet de kans om goed zindelijk te worden. Net wat Romke zegt plaats dan een hek om de mand. Een pup heeft het nodig. Je man heeft zeker ook wat te zeggen maar jij toch ook? Is toch jammer dat hij alles vol poept en plast. Wie ruimt het dan op? En de pup heeft het idee dat hij zijn nest bevuild en vind dat niet prettig.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”